Dyzelinių automobilių ribojimai Lietuvoje būtų itin skaudūs

Europos šalys viena po kitos nusprendžia riboti dyzelinu varomų automobilių judėjimą. Lietuvai tokie ribojimai turėtų būti itin aktualūs, nes automobilių Lietuvoje iš viso registruota apie 1 mln. 350 tūkst. ir beveik milijonas iš jų – dyzeliniai.
Eismą šalies keliuose sunkina plikledis ir šlapdriba
Autompbiliai / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Reikia pripažinti, kad dyzeliniai automobiliai teršia labiau, nes taip vadinamo degiojo mišinio paruošimas vyksta visiškai kitaip nei benzininiuose varikliuose. Įpurškiami degalai garuoja daug sunkiau nei benzinas“, – LRT TELEVIZIJOS laidai „Laba diena, Lietuva“ pasakoja Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas dr. Saugirdas Pukalskas. Pasak jo, dyzelinu varomi automobiliai išmetama daug suodžių ir kietųjų dalelių.

Kaip pasakojo Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Renaldas Gabartas, diskusija dėl dyzelinių automobilių taršos pradėta jau seniai, bet dažnas tokius automobilius vis dar renkasi dėl jų ekonomiškumo.

„Transporto politiką formuojantys strategai sąmoningai skatino dyzelinių automobilių plėtrą, nes toks agregatas yra efektyvesnis už benzininį, jo degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės“, – pabrėžė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai