Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dyzelinių automobilių savininkai švenčia pergalę: atidėjo dalį ribojimų

Europos Sąjunga yra aiškiai pasisakiusi apie dyzelinių ir kitų iškastiniu kuru varomų automobilių ateitį. Bet kokius naujus automobilius su vidaus degimo varikliais (VDV) ES bus draudžiama pardavinėti nuo 2035 metų. Tačiau daugelis automobilių gamintojų yra užsibrėžę ambicingesnius tikslus: jau dabar nebetobulina VDV ir planuoja baigti jų gamybą iki 2030 m.
Draudimas važiuoti dyzeliniams automobiliams
Draudimas važiuoti dyzeliniams automobiliams / 123RF

Panašiai elgiasi ir didieji Europos miestai: Londonas, Paryžius ir kitos sostinės jau seniai įvedė ekologinius mokesčius ar net draudimus į miestų centrines zonas įvažiuoti taršiais automobiliais. Dyzeliniams ribojimai ir mokesčiai – didžiausi.

Labai ambicingus planus prieš keletą metų paskelbė Italijos sostinė Roma. Tai – bene labiausiai nuo transporto srautų kenčiantis Europos miestas. Pasak miesto valdžios, nuo automobilių išmetamųjų dujų kenčia ne tik Koliziejus, bet ir daugybė saugotinų architektūros paminklų. Todėl miesto merė Victoria Raggi dar 2018 m. paskelbė, kad nuo 2024 m. į Romos centrą neįsileis dyzelinių automobilių. Ji rėmėsi Vokietijos miestų pavyzdžiu, kai iš centrinių gatvių eliminuojami taršiausi automobiliai.

Italijos Kultūros ministerijos duomenimis nuo išmetamųjų dujų kenčia apie 3600 paminklų ir 60 bronzinių kūrinių. O patamsėjęs Vatikano Šv. Petro bazilikos fasadas jau ne kartą valytas nuo teršalų.

Beje, prieš penkerius metus, kai gimė šis sprendimas, du trečdaliai Italijoje parduodamų automobilių buvo varomi dyzelinu. Tąkart ir Milanas paskelbė, kad dyzelių atsisakys iki 2030 m.

Sušvelnino ribojimus

Tačiau, artėjant draudimų įsigaliojimo dienai, 3 mln. gyventojų turinčios Romos valdžia neišdrįso įvesti ribojimų maždaug 300 000 dyzelinių automobilių vairuotojų. Ambicingas planas uždrausti nebenaujais dyzeliais (senesniais nei EURO 5 standarto) įvažiuoti į „žaliąją zoną“ miesto centre atidėtas maždaug metams.

EURO 4 standartas, dėl kurio uždraudimo ir protestuoja Romos vairuotojai, įsigaliojo nuo 2005 metų. EURO 5 standartą atitinkantys automobiliai pradėti gaminti nuo 2009 m., o EURO 6 – nuo 2014 m.

Ribojimus dyzeliams atidėjo iki 2024 m. spalio

Dar anksčiau, šių metų rugsėjį, panašų sprendimą metams atidėti ribojimus paskelbė Italijos Šiaurės Vakarų Pjemonto regiono valdžia, skelbė „Reuters“. Nes eismo ribojimai dyzeliniams automobiliams (iki EURO 5) turėjo įsigalioti jau 2023 m. rugsėjo 15 d.

Tačiau apribojimai atidėti iki 2024 m. spalio 1 d. ir galios tik gyvenietėse, kuriose – daugiau nei 30 000 gyventojų.

Laikraščio „Corriere della Sera“ duomenimis, apribojimai būtų aktualūs daugiau nei 600 000 transporto priemonių, įskaitant apie 140 000 EURO 5 standarto dyzelinių variklių.

„Vyriausybė įsikišo, kad išvengtų socialinės ir ekonominės šeimų ir verslo krizės, nepaisydama įsipareigojimų, prisiimtų su Europos Sąjunga, svarbos“, – sakoma aplinkos ministro Gilberto Pichetto Fratino pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?