Rekonstrukciją kelininkai atliko penktadienį. Prieš žiedo susikirtimą su Narbuto g. ir Konstitucijos pr. išdygo po kalnelį, nuspalvintą raudonais dažais. Toks sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto siūlymus. Bet ar jis veikia? Ar sumažėjo spūstys? Suskaičiuoti automobilius tikrai sunku, tačiau iš pirmo žvilgsnio situacija, jei ir keitėsi, tai labai nežymiai. Pirmadienio rytą niekas nepasikeitė, aplinkinės gatvės kimšosi nuo automobilių.
Budi policija
Žiede sustatyti įspėjamieji ženklai „Kelio darbai“. Ties įvažiavimu nuo Narbuto g. pirmadienio rytą budėjo policijos ekipažas. Paradoksas, tačiau daugiau vairuotojų prilėtino greitį ties tuo kalneliu, kurį „saugo“ pareigūnai.
Žinoma, čia buvo juokas. Iš tiesų kelių policijos pareigūnams bent jau kol kas darbo nesumažėjo. Jų automobilis mirksi švyturėliais, o policininkai priversti nuolat stabdyti eismą žiedu ir įleisti automobilius iš dūstančios Narbuto gatvės. Taigi tokia kosmetinė rekonstrukcija nepakeitė situacijos – problema išliko, į Edukologijos žiedą rytais ir po darbo įvažiuoti sudėtinga, o kelių policijos pareigūnai turi darbo.
Vairuotojų reakcija į kalnelius
Vairuotojai per greičio mažinimo kalnelius važiuoja labai skirtingai. Vieni akivaizdžiai prilėtina, beveik sustoja. Kitų stabdžio signalinės šviesos net neužsidega – švilpia žiedu kaip anksčiau. Nes kalneliai nėra labai aštrūs.
Tačiau akivaizdus faktas: jei prie greičio mažinimo kalnelių ir toliau kasryt budės pareigūnai, bent jau prieš juos vairuotojai tikrai pristabdys.
Buvo abejonių
Pastarąjį kartą Edukologijos žiedas rekonstruotas 2018 m. rugpjūtį, kai buvo keičiama važiavimo juostomis tvarka. Iš pradžių tokie pokyčiai sukėlė daug sumaišties, dalis vairuotojų pasimetę kirsdavo ištisines linijas. Galiausiai prie naujos tvarkos priprato. Tačiau spūsčių problema niekur nedingo.
Ir ši, ir dabartinė rekonstrukcija atlikta remiantis minėta VGTU studija „T.Narbuto, Konstitucijos pr. ir Geležinio Vilko g. žiedinė sankryžos (Konstitucijos žiedo) eismo organizavimo pakeitimų vertinimas ir rekonstravimo galimybės“. Šios studijos tikslas buvo įvertinti transporto srautų pokyčius žiede ir eismo įvykių trumpalaikes tendencijas.
VGTU Kelių tyrimo instituto specialistai studijoje rašo: „Trapeciniai greičio kalneliai įrengiami žiedo vidinėje dalyje prieš visus įvažiavimus į žiedą. Hipotezė: esant mažesniam greičiui vidinėje žiedo dalyje būtų lengviau įvažiuoti į žiedą. Išvada: Hipotezės patvirtinti negalima. Gaunami statistiškai maži laidumo pokyčiai.“
Prie studijos išvadose siūlomų atlikti darbų kalnelių nebuvo, tačiau savivaldybė nusprendė paeksperimentuoti. Eksperimento rezultatai – vaizdo reportaže.
Kokie kiti galimi šios žiedinės sankryžos rekonstrukcijos variantai: Vilniaus savivaldybė rado būdą mažinti spūstis sudėtingiausiame žiede – ar tai veiks?