Iškart po finišo surengtoje apdovanojimų ceremonijoje daugiausia aplodismentų susilaukė „Autovici“ Renatos Odinienės ir Aivaro Dementjevo duetas, vairavęs ekonomiškąjį prancūzą „Peugeot 208“, kurio ratus suko 1,6 litro darbo tūrio dyzelinis jėgos agregatas.
Mišrus absoliučios įskaitos nugalėtojų ekipažas visą kelio knygoje buvusį maršrutą įveikė be menkiausių klaidų, nepavėlavęs nė į vieną kontrolės punktą, o jų „Peugeot 208“ 100 km kelio sudegino tik 3,67 litro dyzelino.
R. Odinienė – galima sakyti nuolatinė šių ekonominių žygių dalyvė, tačiau tokia sėkmė ją lydėjo pirmąsyk. Todėl Renata su Aivaru nuoširdžiai džiaugėsi iškovota puikia pergale ir, tarsi įgeldama stipriosios lyties kolegoms ir varžovams, skatino juos pasitempti.
Antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo Giedrius ir Vaidas Jasonai, vairavę 1,5 litro dyzelinį variklį turintį „Renault Megane“, kurios „apetitas“ 100 km buvo 4,07 litro.
Trečias šįkart liko lygiai tokį pat, kaip ir antrieji prizininkai, automobilį vairavęs alytiškis „Alkesta auto“ komandos narys Ąžuolas Žadeika, kuriam gerai pažįstamas ir tokių pergalių skonis ir kuriam šįsyk talkino Rita Sabaitė. Jų „Megane“ dyzelino sąnaudos 100 km buvo vos didesnės – 4,17 litro.
Pažymėtina, jog visą absoliučios įskaitos nugalėtojų garbės pakylą užėmė ED 4 klasės laimėtojai, tokias pačias vietas išsidalinę ir šioje klasėje, kurioje varžėsi nemažai favoritais laikytų kolegų, anksčiau net laimėjusių tokį ralį.
Masiškiausioje, E 1 klasėje rungėsi septyni ekipažai, o sėkmė čia lydėjo „Hyundai i20“ vairavusius Jurgį Paplaitį ir Tadą Markevičių. Jų automobilio 1,4 litro darbo tūrio variklis 100 km kelio sudegino 5,06 litro benzino.
Jurgis su Tadu pranoko šeimyninį Artūro ir Vaivos Pakėnų ekipažą, vairavusį tokio pat kaip ir nugalėtojų darbo tūrio variklį turintį „Seat Leon“ automobilį, kurio sąnaudos buvo 5,30 litro benzino.
Treti liko Povilas Taletas su Julija Jadzevičiūte, šįkart pakeitę automobilį ir vairavę tik 1 litro darbo tūrio variklį turintį „Ford Focus“ ir sudeginę 5,46 litro benzino 100 km kelio. Beje, Povilas su Julija – irgi nuolatiniai tokių žygių dalyviai, prieš tai vairavo hibridinį „Toyota Yaris“ ir šventė pergalę klasėje.
Daugelis linkę manyti, jog tokiuose ekonominiuose žygiuose galima sėkmingai rungtis tik su mažais automobiliais, turinčiais nedidelio darbo tūrio, itin ekonomiškus variklius.
Kad taip nėra, ir šįsyk įrodė „Nissan Nordic Europe“ Mindaugo Plukio ir Egidijaus Babelio ekipažas, prie žygio starto linijos atvairavęs 2,3 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčią naujausio modelio „Nissan Navara“.
Beje, skatindami vairuotojus rinktis naujesnius, taupesnius ir ekologiškesnius automobilius, žygio organizatoriai šiemet kaip niekad aukštai buvo iškėlę aplinkosauginius reikalavimus, todėl taupumo paieškose dalyvavo tik „Euro 6“ normatyvus atitinkantys automobiliai.
„Nors klasėje mums neatsirado varžovų, tačiau žygyje nedalyvavome tik tam, kad paįvairintume ir taip margą automobilių parką, - po finišo kalbėjo bendrovės „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos Baltijos šalims vadovas Mindaugas Plukys. – Nepadarėme klaidų, kurios pagal renginio nuostatus virsta papildomais išeikvoto kuro gramais, todėl mūsų degalų sąnaudos – 7,49 litro 100 km – realios“.
Mišrioje benzinu ir elektra varomų automobilių klasėje 1,8 litro darbo tūrio variklį turintį „Toyota Prius“ automobilį vairavę Raimonda ir Vytautas Dranseikos 100 km kelio suvartojo 5,14 litro benzino ir, kaip patys sakė, „šiek tiek“ elektros.
„Jei pernai rėmėjų grupėje debiutavę ekipažai jautėsi gana nedrąsiai, tai šiemet jie jau nebepriskyrė savęs pradedančiųjų kategorijai ir demonstravo pavydėtinus taupumo rezultatus“, - apdovanodamas nugalėtojus ir prizininkus sakė pagrindinis žygio organizatorius Valdas Juozas Vilūnas.
Čia su 1,6 litro dyzelinį variklį turinčia „Volkwagen Jetta“ triumfavę Mindaugas Paulauskas su Vitalijumi Daukšiu 100 km kelio sunaudojo 4,08 litro dyzelino ir pranoko su 1,5 litro darbo tūrio „Nissan Note“ važiavusius Vidą Krukauską su Nikita Butylkinu (4,31 litro) bei trečiąją vietą užėmusius ir tokį pat kaip grupės nugalėtojų automobilį vairavusius Roką Laurinavičių su Gediminu Grikštu (5,29 litro).
Kad ekonomijos pagrindas – vadinama „tarpinė“ tarp vairo ir sėdynės atramos (vairuotojas) itin ryškiai liudija ir šis pavyzdys, kai degalų ekonomijos skirtumas 100 km tarp pirmojo ir trečiojo prizininkų, vairuojančių tomis pačiomis sąlygomis, tais pačiais tokius pačius automobilius – daugiau nei 1 litras.
„Daug kas galvoja, kad ekonomiškumo varžybose visi „zirzina“ lėtai, todėl ir rezultatai tokie neįtikėtinai ekonomiški, - kiek atvėsus varžytuvių azartui kalbėjo dusyk šias varžybas anksčiau laimėjęs Stasys Grigaliūnas, šįkart likęs už prizininkų nugarų. - Tuo tarpu, ypač šįmet, važiuota realiais greičiais ir jeigu nuklydai, tai norint neatsilikti nuo grafiko, teko spausti ne tik negalvojant apie jokią degalų ekonomiją, bet netgi važiuojant labai netaupiai, kaip kad nutinka gyvenime, kai beatodairiškai kažkur skubi iš anksto nesuplanavęs maršruto“.
Tik pasibaigusių varžybų specifiką Stasys lygino su fechtavimu, kai praleidai vieną ar kelis dūrius - ir viskas. Todėl apie snaudimą atsirėmus į galvos atramą negalėjo būti nė kalbos...
Tačiau ekonominio žygio dalyviai varžėsi ne vien įbedę akis į momentines kuro sąnaudas fiksuojančius rodmenis. Jie turėjo galimybę gėrėtis vaizdingomis panemunės apylinkėmis, aplankyti keletą istorinę Lietuvos praeitį menančių pilių, kitų istorinių objektų, o prie „Senojo Rambyno“ ir susirungti rato keitimo rungtyje. Joje, kaip juokavo daugelis dalyvių, įgyta patirtis labai pravers prieš neišvengiamai artėjančią padangų keitimo į žiemines sesiją...
Greičiausiai, per 1 min. 04,07 sek., ratą pakeitė Ą. Žadeika, pranokęs Žilviną Babianską (1 min. 16,03 sek.) ir brolius Jasonus (1min. 26,09 sek.).
„Vairuotojai labai dažnai kalba apie degalų kainas, tačiau labai mažai apie ekonomišką vairavimą, - sveikindamas žygio organizatorius ir jo dalyvius su sėkmingu finišu kalbėjo „Statoil“ pardavimų verslo klientams departamento direktorius Tomas Miliūnas. - Degalų kainų brangimas keliais centais (kas realiai sudaro vos kelis procentus galutinės kainos) dažnai sutinkamas labai jautriai ir negatyviai, o į ekonominį vairavimą daugelis nežiūri rimtai ir nekeičia nusistovėjusių įpročių, kurie leistų sutaupyti ne kelis, o kartais kelias dešimtis procentų degalų kainos, ką dar kartą patvirtino ir ką tik finišavęs renginys“.
T. Miliūno nuomone, eko žygis - puiki proga prisiminti ekonominio vairavimo principus, vairuotojų dažnai pamirštamus ar ignoruojamus.
Su sezono palydomis sutapusiame tryliktajame „Saugaus rato“ ekonominiame žygyje varžėsi 21 ekipažas.