Prieš pradedant bet kokį tyrimą, būtina apibrėžti jo metodiką. Jeigu vertiname komfortą važiuojant skirtingomis gatvėmis, klausimas – kaip jį apibūdinti?
Tą daryti pagelbėjo vandens pripiltas dubuo. Gatvės pradžioje jis būna pilnas, o gatvės gale tikriname, kiek vandens buvo ištaškyta važiuojant per duobes. Siekiant kuo didesnio objektyvumo, abiejų automobilių vairuotojai pedalus spaudė itin atsargiai, kad vandens praradimai įsibėgėjant ar stabdant būtų kuo mažesni.
Kas nufilmuota, to jau nepaneigsi, tad visas eksperimentas buvo įamžintas vaizdo kameromis. Tuo pačiu – ir vandens taškymo momentai, kurie beveik visi pasitaikė važiuojant per duobes, o ne stabdant ar bėgėjantis.
Tuomet atėjo eilė maršrutui. Vilniuje yra šimtai gatvių, tačiau atrinkome tik aštuonias remiantis keliais kriterijais: didelis eismo srautas, nulis greitį ribojančių kalnelių, mažai šviesoforų. Kiekvienas stabdymas ir bėgėjimasis didina tyčinio vandens ištaškymo galimybę, tad kuo jų mažiau – tuo geriau. Tad jeigu matėte Vilniuje pirma eismo juosta leistinu greičiu važiuojantį juodą „Lamborghini Gallardo“ su baltu indu ant stogo, tai nėra be klevo lapo į gatvę išvažiavęs jaunuolis, o patyręs vairuotojas, tapęs eksperimento dalyviu.
Tyrimui buvo atrinktos Geležinio Vilko, Kalvarijų, Kareivių, Antakalnio, S.Batoro, Olandų gatvės bei Konstitucijos ir Laisvės prospektai. „Nissan“ įveikė visas aštuonias gatves, „Lamborghini“ – keturias.
Galų gale – važiavimo būdas. Abu automobiliai judėjo pirma eismo juosta, neviršydami leistino greičio ir itin palengva bėgėdamiesi bei stabdydami, tačiau važiavimo gatvėmis stilius buvo kitoks. „Nissan Pulsar“ neskaičiuodamas rinko gatvių duobes ir šulinius, tuo tarpu „Laisvalaikio dovanų“ paskolintas „Lamborghini Gallardo“, nors važiavo tomis pačiomis gatvėmis, vengė iš anksto numatomų krestelėjimų.
To rezultatas kiek netikėtas: „Lamborghini“ kai kuriose Vilniaus gatvėse išlaistė mažiau vandens už „Nissan“, o visus rezultatus galite matyti žemiau esančiame infografike.
Rezultatai aiškiai parodo Vilniaus gatvių duobėtumą. Geležinio Vilko gatvėje abiejų automobilių rezultatai panašūs. Čia kai kurių duobių ir šulinėlių išvengti neįmanoma – gatvė ištisai nusėta nelygumais.
Kalvarijų gatvėje „Lamborghini“ rezultatai kiek geresni nei „Nissan“. Tai sufleruoja, jog gatvė, nors ir nusėta šulinių, laikantis leistino greičio ir nesiekiant ratais pervažiuoti kiekvieną kliūtį, gali būti visai komfortiška. Be to, dalis jos yra išklota nauju asfaltu.
Kareivių gatvėje abiejų automobilių rezultatai identiški. Beveik visa gatvė praėjusiais metais buvo atnaujinta, nauju asfalto sluoksniu padengiant provėžas. Tai neužtikrina idealaus jos lygumo, tačiau stipriai sumažina kratymosi galimybę.
Laisvės prospekte rezultatai skyrėsi keliskart. To priežastis – kelios itin gilios duobės, kurių „Nissan“ nevengė ir ištaškė kone visą vandenį, o „Lamborghini“ atsargiai apvažiavo.
Antakalnio gatvėje važiavo vienintelis „Nissan“ ir čia rezultatas – prasčiausias. Pradžioje pilnas vandens dubenėlis nuvažiavus pusę Antakalnio gatvės liko pustuštis. Nesunku suprasti, kodėl – pagrindinė Antakalnio rajono gatvė yra vadinama duobėčiausia Vilniaus atkarpa jau ne vienerius metus. Tiesa, šiemet bent dalis jos turėtų būti sutvarkyta, o darbų pradžia jau matoma.
S.Batoro gatvė, sujungianti Vilniaus Užupio ir Naujosios Vilnios rajonus, anksčiau taip pat buvo itin duobėta, tačiau čia panaudotas bene pigiausias šiandien žinomas duobių lyginimo būdas: išasfaltuotos provėžos. Todėl S.Batoro gatvė šiandien yra ne geriausia, tačiau toli gražu ir nepriskiriama prie blogiausių atkarpų mieste.
Olandų gatvė yra tranzitinė, joje – didelis įvairaus transporto srautas. Dalis jos prieš kelerius metus buvo atnaujinta, tačiau didžioji dalis yra duobėta ir važiuojamojoje dalyje turi gilių šulinių, dėl kurių gatvė tampa viena nelygiausių mieste.
Galiausiai – Konstitucijos prospektas. Prieš daugiau nei dešimt metų nutiesta viena aktyviausių Vilniaus gatvių šiandien rodo, kokios kokybės turi būti kelias. Jokių bangavimų, nelygumų, tik vienas kitas šulinys važiuojamojoje dalyje. Jeigu jų nebūtų, „Nissan“ gatvę būtų įveikęs neišlaistydamas nei mililitro vandens.