Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Eksperimentas: hibridas prieš įprastą automobilį taupumo lenktynėse

Energijos tvermės dėsnis sako, energija iš niekur neatsiranda ir niekur neišnyksta. Tačiau tuomet kyla klausimas, ar hibridiniai automobiliai nėra tik gudrus rinkodaros žingsnis, pasinaudojus „dyzelgeitu“. Tiesa, pirmieji „Toyota Prius“ atsirado gerokai anksčiau – 1997 m. Jie padalijo visuomenę į dvi dalis. Vieni nuo „hibridų“ alpsta, kiti netiki jokiais taupumo ar ekologiškumo stebuklais.
Toyota Yaris hibridų iššūkis
Toyota Yaris hibridų iššūkis / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Juk norint įkrauti hibridinio automobilio bateriją, kuria jis gali nuvažiuoti 4–10 km (priklausomai nuo reljefo ir meteorologinių sąlygų), reikia taip pat naudoti generatoriaus energiją. Tai kur čia nauda?

Tuomet prisiminkime antrą šio dėsnio dalį: vienos rūšies energija gali virsti arba būti pakeista į kitos rūšies energiją. O, naudojant puslaidininkius, energijos nuostoliai perdavimo metu labai sumažinami. Taip atsiranda tie papildomai nuvažiuojami kilometrai vien tik EV režimu (dažniausiai mažesniu nei 50 km/val.) arba hibridinis režimas, kai automobilį varo ir elektrinis, ir vidaus degimo variklis.

Taigi ir stabdymo energiją galima sukaupti ir vėl paversti kinetine.

Tiesa, vien elektriniu varikliu nuvažiuojamas atstumas lyg ir simbolinis. Tačiau važiuojant mieste, kai vairavimo metu yra pakankamai dažnai stabdoma (juk vos ne pusę laiko praleidžiame miesto spūstyse), baterija įkraunama greitai. Todėl teoriškai vien elektriniu varikliu yra nuvažiuojama apie 30–40 proc. vienos dienos įveikiamo atstumo. Pabrėšiu – ši formulė galioja tik važinėjant Lietuvos didmiesčio režimu. Kur nors Varėnoje ar Vilkijoje hibridas nebus toks efektyvus.

Du vienodi automobiliai: „hibridas“ ir standartinis

Pabandėme tai padaryti praktiškai. Eksperimente sutiko dalyvauti „Mototoja“ atstovė Oksana Arbačiauskaitė. Kaip ir pridera, damoms pirmenybė – Oksana pasirinko hibridinį „Toyota Yaris“. O šių eilučių autoriui atiteko įprastas, su vidaus degimo 1,5 l darbinio tūrio varikliu.

Google Maps nuotr./Eksperimentas vyko šioje trasoje
Google Maps nuotr./Eksperimentas vyko šioje trasoje

Tiesa, prieš tai, kad viskas būtų sąžininga, atlikome vieną svarbią procedūrą – važinėdami EV režimu stengėmės maksimaliai iškrauti papildomą hibrido bateriją. Sistema neleido iškrauti iki „visiško nulio“, tad išvažinėjome bateriją iki ribos, kai kompiuteris priverstinai įjungdavo vidaus degimo variklį.

Kad būtume iki galo objektyvūs, reikia pasakyti, jog hibridai yra sunkesni už įprastus automobiliu – baterijos juk sveria. Tačiau „Yaris“ atveju svorio skirtumas – tik penkios dešimtys kilogramų. Tiesa, skiriasi ir kaina: hibridas vidutiniškai 3 tūkst. Eur brangesnis.

Pasižiūrėkite, kaip mums sekėsi: „hibridine“ ir versija su vidaus degimo varikliu įveikėme tą patį atstumą: „Mototoja“ (Vilniaus riba Ukmergės pl.)–Edukologijos universiteto žiedas–„Mototoja“.

VIDEO: Eksperimentas: ar tikrai hibridinis automobilis suvartoja mažiau degalų?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais