Apie augantį vairuotojų norą turėti ne tik jų akimis praktišką, bet ir sportiškumo genų turinti visureigį, Ženevos automobilių parodoje užsiminė Matthiasas Tonnas, „Ford Europe“ padalinio „Ford Performance Cars“ vyriausiasis inžinierius. Šiam specialistui teko pridėti rankas prie Europai skirtos „Mustang“ versijos, taip pat prie sportiškesnės – „ST Line“ – visureigio „Edge“ versijos. Jis dirba ir su „Ford Fiesta ST“ - itin populiariu karštuoju hečbeku.
„Anksčiau buvo įprasta manyti, kad sportinis automobilis yra vikrus ir žemas, o visureigis – didelis monstras, pasirengęs leistis į bekelę. Tačiau m atome ryškėjant naują tendenciją. Visureigis reikalingas ne bekelei, o kasdieniams poreikiams. Drauge, važinėdami įprastais keliais vairuotojai nori važiuoti sportiškai“ – aiškina naujų poreikių kilmę M.Tonnas.
Pakitę vairuotojų pokyčiai lėmė, kad prie daiktavardžio „visureigis“ gamintojai dabar prirašo žodį „sportiškas“. Pavyzdžiui, „Ford“ gamoje, pasakojo ekspertas, visi trys skirtingo dydžio didesnio pravažumo modeliai – „Edge“, „Kuga“ ir „EcoSport“ – buvo papildyti versijomis, pažymėtojis raidėmis „ST line“. ST raidėmis „Ford“ pratęs žymėti savo „karščiausius“ modelius, o „ST Line“ reiškia, kad taip pažymėtų modelių sportiškesnė išvaizda, važiuoklė, kitokios valdymo savybės.
Tiesa, sportiškas visureigis nereiškia to, kad juo bus važiuojama lenktynių trasoje. Anot M.Tonno, svarbu suprasti, kad gamintojui nusprendus imtis savotiškai „naujo formato“ visureigių teks užtikrinti, kad automobilis būtų aukštesnis, o tuo pačiu bus tinkamas ten, kur reikia sportiškumo: važiuojant dideliais greičiais greitkeliuose, vairuojant siauruose vingiuotuose keliukuose ir t.t.
Jis sutinka, kad lėtai, tačiau pamažu į gatves skverbiasi ir kita tendencija – mažesnių automobilių. Bet šitai, tikina M.Tonnas, „Ford“ apgalvojęs, todėl siūlomoje sportiškų visureigių gamoje – trys skirtingo dydžio ir skirtingus poreikius atitinkantys modeliai.
Tendencija išplito
Sportiškų visureigių gamybos manija apėmusi ne tik įprastus automobilių gamybos ženklus. Pavyzdžiui „Bentley“, pagaminę pirmąjį pasaulyje ypač prabangų visureigį „Bentayga“, akcentavo, kad šis – ir greičiausias tokio tipo automobilis.
„Lamborghini“, iki šiol gaminę tik žemus, sportinius automobilius, prieš kelis mėnesius pademonstravo savo „Urus“ – bene sportiškiausią iki šiol matytą visureigį.
Vokietijos „Porsche“ kalbėdami apie savo „Cayenne“ ir „Macan“ modelius visuomet akcentuoja pastarųjų galią, sportišką važiavimą ir pagreitį. Panašiai elgiasi ir „Audi“, savo modelių gamoje turintys net labai sportišką RS Q3 modelį.
BMW gi leidžia M raide pažymėtus X modelius, itin sportiškų, galingų, didesnę prošvaisą, keturis varančiuosius ratus ir kiek kitokiomis valdymo savybėmis pasižyminčių modelių turi ir „Jaguar“, „Mercedes-Benz“ gamintojai.