Sunkvežimių vairuotojams Australijoje tenka įveikti nemažai iššūkių: milžiniški atstumai, sudėtingi keliai, dideli greičiai ir sunkūs kroviniai. Dėl didelių atstumų Australijos vairuotojai savo sunkvežimiuose per savaitę vidutiniškai praleidžia penkias naktis, todėl kabinoms, kuriose ir dirbama, ir ilsimasi, keliami dideli reikalavimai.
Naujosios FH serijos bandymai Australijoje vyko nuo pat jos kūrimo pradžios. Dabar serijiniu būdu gaminamą sunkvežimį išbandė itin patyrę transporto temomis rašantys žurnalistai, kurie tikrino, kaip naujasis sunkvežimis susidoros su Australijos keliais. Bandymams pasirinktas „Volvo FH16“ vilkikas su 700 AG varikliu ir „Globetrotter XL“ kabina.
Pirmiausia buvo vertinama naujosios kabinos erdvė. Brianas Weatherley ir Steve‘as Brooksas į savo dviejų dienų kelionę pasiėmė būtiniausias atsargas: daug vandens, maisto ir drabužių.
„Viduje netrūksta vietos. Kadangi priekiniai statramsčiai dabar vertikalesni, atsirado daugiau erdvės daiktams. Vidinis kabinos tūris padidėjo 1 kubiniu metru. Judėdamas viduje tikrai jauti skirtumą“, – sako Brianas Weatherley.
(„Volvo“ nuotr.)/„Volvo FH16“ bandomasis važiavimas Australijoje |
Kelionės maršrutas driekėsi nuo Brisbano iki Tuvumbos per kalnuotą Kaningemo perėją, todėl reikėjo įveikti keletą tikrai sunkių ruožų.
„Tai buvo jaudinantis ir rimtas iššūkis. Keliai, kuriais važiavau ir greitis labai skyrėsi nuo visų mano bandytų, todėl tai iš tikrųjų buvo mano vairavimo įgūdžių patikrinimas, – dalijasi įspūdžiais Brianas Weatherley. – Sėdęs už naujojo „Volvo FH16“ vairo, pirmiausia pajutau, kaip lengva juo manevruoti. Sunkvežimis valdomas labai tiksliai ir išlaiko kryptinį stabilumą, todėl nereikia nuolat koreguoti važiavimo krypties vairaračiu.“
(„Volvo“ nuotr.)/„Volvo FH16“ bandomasis važiavimas Australijoje |
Praleidus naktį kabinoje Tuvumboje, vairuotojams atėjo laikas sujungti garsųjį australietišką „B-triple“ junginį. Prie vilkiko prikabinus tris puspriekabes, susidarė 36 metrų ilgio ir 84 tonų bendrosios masės autotraukinys. Dabar pasimėgauti vairavimu galėjo ir Steve‘as Brooksas.
„Mano nuomone, naujasis „Volvo FH16“ kelyje yra neįtikėtinai stabilus, bet labiausiai nustebino puikus variklio ir „I-Shift“ pavarų dėžės darbas. Nors mūsų svoris buvo daugiau nei 80 tonų, suvaldyti šią masę tikrai nebuvo sunku“, – priduria žurnalistas.