Elektra – ne vienintelis pasirinkimas: į komercinio transporto rinką sparčiai skverbiasi vandenilis

Automobilių pramonė sparčiai elektrifikuojasi. Dalis gamintojų jau netgi viešai yra įsipareigoję iki tam tikro laikotarpio visiškai nutraukti vidaus degimo varikliais aprūpintų modelių gamybą. Tačiau alternatyvų besidairantys vizionieriai žvelgia dar toliau ir tvarią ateitį bei patogias keliones sieja ne tik su elektra, o ir vandeniliu.
HYVIA Master
HYVIA Master / Renault group nuotr.

Štai bendrovė „HYVIA“ vos prieš keletą dienų pademonstravo vieno
populiariausių komercinio transporto rinkoje furgonų „Renault Master“ vandenilinę versiją. Pirmieji pristatymai pirkėjams turėtų prasidėti jau kitąmet.

Renault group nuotr./HYVIA Master
Renault group nuotr./HYVIA Master

2023 m. lapkričio 21–25 d. Lione (Prancūzija) vykusioje pasaulinėje pramoninių ir miesto transporto priemonių parodoje „SOLUTRANS“ bendrovė „HYVIA“ atskleidė naują vandeniliu varomo furgono
„Renault Master Van H2-TECH“ architektūrą.

Kūrėjų teigimu, ši nauja architektūra – tai atsakas į platesnius profesionalių naudotojų poreikius. Beje, iš viso pristatytos net trys atskiros minėto vandeniliu varomo furgono versijos: L2H2, L3H2 ir L3H3.

Pirmųjų pristatymų pirkėjams tikimasi nuo 2024 m. antrojo ketvirčio.
Akylesni automobilių entuziastai veikiausiai pastebės, kad pristatytas vandeniliu varomas „Master“ yra trečiosios kartos, nors visai neseniai įvyko naujojo įpėdinio premjera. Tačiau kūrėjai pabrėžia, kad
remdamiesi parodoje pristatyta architektūra inžinieriai jau ėmėsi kurti ir ketvirtos kartos vandeniliu varomus furgonus, kurių taip pat bus kelios versijos.

„Būdami vandeniliu paremto judumo pradininkai, ketiname plėtoti šį įdomų projektą, palaikomi aistringos komandos, unikalios ekosistemos, skirtos vandeniliu paremtam judumui, ir dviejų mūsų
akcininkų – „Renault“ grupės, vienos didžiausių automobilių pramonės įmonių, ir „Plug“, pasaulinės vandenilio ir kuro elementų sprendimų lyderės – patirties. Parodoje pristatome naują H2 architektūrą
ir ruošiame naujos kartos vandeniliu varomus furgonus. Kartu žengsime dar toliau, kad pasiektume savo tikslą – iki 2030 m. užimti 30 proc. vandenilinių lengvųjų komercinių transporto priemonių
rinkos“, –teigia Nicolas Champetieras, „HYVIA“ generalinis direktorius.

Kaip ir elektromobiliai, vandeniliu varomi „Renault Master“ pasižymi nuline tarša. Tik dar didesnis privalumas yra tai, jog sustojimas vandenilio kolonėlėje vairuotojui užtruks mažiau nei 5 minutes.
Kūrėjai deklaruoja, kad vieno sustojimo degalinėje pakaks 320 km atstumui įveikti (pagal WLTP standartą). Pabrėžiama, jog šaltas oras pernelyg didelės įtakos degalų sąnaudoms neturi.

Ši nauja architektūra papildo dabartinį „Renault Master VAN H2-TECH“ L3H3+ versijos asortimentą ir leidžia atlikti naujus pertvarkymus į mobiliąsias dirbtuves, skubios pagalbos mieste transporto
priemonę, krautuvą, refrižeratorinę transporto priemonę, kopėčių krautuvą ir t. t.

„HYVIA“ atstovai atskleidžia, kad jau kuria būsimos kartos vandeniliu varomus furgonus pagal parodoje „SOLUTRANS“ pristatytą ketvirtosios kartos „Renault Master“. Jis bus pradėtas gaminti 2025
m. Ši naujoji platforma bus palaipsniui plėtojama ir bus sukurta visa eilė versijų. Naujos kartos vandeniliu varomi furgonai bus gaminami tik „Renault“ priklausančioje Batiji gamykloje Prancūzijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų