Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Elektrinio motorolerio testas: Nu, susipažinkime su NIU

Pirmą kartą NIU motorolerius pamačiau Rygoje. Tokius žydrus kaip dangus saulėtą dieną. Ten jau įdiegta jų nuomos paslauga. Pas mus vis dar populiaresni elektriniai paspirtukai, nei kažkas stabilesnio ir patogesnio kaip elektroleris. Gal ir mes kaimynus pasivysime, juolab kad elektrolerių pasiūla didėja. Tad rinktis yra ką.
NIU motoroleriai
NIU motoroleriai / Justo Lengvino nuotr.

Bendroji filosofija

Kodėl aš raginčiau valdžios institucijas skatinti, o pirkėjus rinktis elektrinius motorolerius? Todėl, kad jį eksploatuojantis žmogus turi išmanyti Kelių eismo taisykles. Jeigu tokią transporto priemonę pirksite 16-mečiui, jis, neišlaikęs teorinio KET kurso, į gatves su juo išvažiuoti negalės, o jau turintieji B kategorijos vairuotojo pažymėjimą supratimą apie saugų eismą viešojo naudojimo keliais, manau, turi.

Be to, turėdamas elektrolerį nebūsi tas, kuris 30 proc. kelionės važiuoja dviračiu taku, 30 proc. šaligatviu, kartu su pėsčiaisiais, o likusius procentus kelionės išnaudoja riedėdamas tai važiuojamąja kelio dalimi, tai šaligatviu, tai kelkraščiu, tai takeliais.

Aš kalbu apie didesnį eismo dalyvių prognozuojamumą, kurio pasigendu iš elektrinių paspirtukų naudotojų. Vairuotojo saugumas, važiuojant elektroleriu, taip pat didesnis. Nes jis bus bent jau šalmą ant galvos užsimaukšlinęs. Viliuosi, kad ilgainiui važinėjantieji tokiomis transporto priemonėmis supras, kad ir šiokios tokios rankų bei kojų apsaugos, jei ne visa motociklininko apsauga, taip pat reikalingos.

Nuvažiuojamas atstumas su šiomis transporto priemonėmis taip pat akivaizdžiai didesnis nei su paspirtuku. Paprasčiausi NIU su viena įkrova nurieda apie 40 kilometrų. Nusipirkę galingesnius, viena įkrova nuvažiuosite ir apie 70 kilometrų, o sukomplektavę su keliomis baterijomis nuvažiuojamą atstumą pailginsite iki vos ne pusantro šimto kilometrų.

Tai reiškia, kad akumuliatorius reikės krauti kokius du kartus per savaitę. O jų įkrovos laikas tobulėjant technologijoms trumpėja. Pavyzdžiui, mūsų bandytas brangiausias ir galingiausias NIU NQi GTS Pro (juodas) turi dvi baterijas, kurioms įkrauti prireiks 3 valandų. Žinoma, tai nėra greitasis krovimas, tačiau ir transporto priemonė kol kas nėra pritaikyta tolimam atstumui.

Praktiniai sprendimai

Žinau, kad žmonės, kurie yra pabandę elektros, apie tokią techniką kalba kaip apie kompiuterius ir išmaniuosius telefonus. Skamba žodžiai vatai ir kilovatai, amperai, įkrovos laikas ir panašūs dalykai... Aš dar iš tų, kuriems aktualu, kokį garsą skleidžia variklis, na, gal dar šiek tiek pamąstau apie degalų sąnaudas.

Tačiau suprantu, kad bent kažkiek neužsiminęs apie vatus ir kilovatus, užsitrauksiu elektros mėgėjų rūstybę. Taigi. Visi NIU motoroleriai turi BOSH variklį, sumontuotą galiniame rate. Panasonic firmos baterija dažniausiai montuojama po sėdyne arba po vairuotojo kojomis. Kiekvieną elektrolerį galima pririšti prie išmaniojo telefono ir stebėti visus susijusius duomenis – kiek įkrovos dar liko, ar niekas nenori nusistumti jūsų elektrolerio į savo rūsį, taip pat nuskenuoti visus techninius mazgus. Savotiškas elektrolerio borto kompiuteris jūsų telefone.

Patogu. Remontas tokios technikos, pasak oficialių NIU atstovų Moto INN, irgi paprastas – pakanka prijungti kompiuterį, kuris nuskenuoja elektrolerio sistemas, identifikuoja gedimus ir viskas. Reikalingos detalės iš sandėlių Europoje atstovus pasiekia per keletą dienų, tad remontas ilgai netrunka.

Gamintojas pritaikė ir gana praktiškus sprendimus, kurie gali nepatikti stileivoms. NIU elektroleriai neturi plačios spalvų gamos – yra vos kelių spalvų. Taip nuspręsta padaryti todėl, kad net ir sulaužius plastikines kėbulo apdailas būtų galima greitai gauti pakaitines. Gal mažiau gražu, bet patogu. Nereikia laukti eilėse, kol kokie nors kėbulistai atras laiko prisiliesti prie apgadinto NIU. O eilės pas gerus kėbulo meistrus ilgos. Tad sezonas gali pasibaigti remonto dirbtuvėse.

Elektros galios privalumai

Užvedame. Nors gal, kalbant apie elektrinius aparatus, geriau sakyti įjungiame. Prietaisų skydelyje įsižiebia skaičiukai, rodantys greitį, galimą nuvažiuoti atstumą su tiek elektros, kiek yra akumuliatoriuose. Su fotografu Justu lekiame dviem elektroleriais.

Aš jau minėtu galingiausiu NIU, jam buvo patikėtas tas, kurį galima drąsiai pilotuoti turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą – NIU NQi Sport (raudonas). Nuo liepos pirmosios važiuoti tuo galingesniu galės visi, kurie turi B kategorijos pažymėjimą ir bus išklausę praktinius kursus. Didžiulio skirtumo tarp šių dviejų egzempliorių nelengva įžvelgti. NQi GTS Sport sumontuoti didesni ratai, jis sunkesnis ir dėl dydžio, ir dėl to, kad jame sumontuoti du akumuliatoriai – vienas po sėdyne, kitas po kojomis. Dėl to keičiasi sėdėjimo pozicija, nes paaukštėja krepšelio kojoms grindys.

Važiavimas niekuo nesiskiria nuo paprasto motorolerio – suki dešinę rankeną ir elektroleris skinasi kelią pirmyn. Kaip visuomet elektrinėje technikoje žavi sukimo momentas, kuris nemąžta dėl greičio, nuo kurio išreiškiamas noras greitėti. Elektrolerio dinamiką riboja tik gamyklinis ribotuvas, kuris priverčia skaitmeninį spidometrą stabtelėti ties vienokio ar kitokio greičio žyma.

Vienintelis dalykas, kurio jau pasigendu tokiuose elektroleriuose, – koks nors garso šaltinis. Žinoma, važiuodamas gali švilpauti, tačiau to prašalaičiai gali ir neišgirsti. Vienintelis garsas, kurį skleidžia NIU, – posūkio signalas. Gal dėl to važiuojant petis petin su Justu norisi pasikalbėti, nes variklio gausmo čia nėra, tad ir klausytis jo vibracijų nereikia.

Aš vis dar nežinau, ar elektroleriai man patinka. Kažko juose trūksta... kaip diskutavome su Justu, tai visgi mažiau emocijų kelianti transporto priemonė, o labiau daiktas, kuris padeda iš taško A nukakti į tašką B.

NIU NQi GTS Sport

  • Maks. Greitis – 70 km/val.
  • Nuvažiuojamas atstumas – 90–150 km
  • Galingumas – 3 100 W
  • Vietų skaičius – 2
  • Gali vairuoti – turintieji A1 kategorijos (nuo 16 metų) pažymėjimą
  • Ratai – 14 colių
  • Baterija – 2 x 35Ah Panasonic Lithium
  • Variklis – Bosch
  • Kaina – 4 499 Eur

NIU NQi Sport

  • Maks. Greitis – 45 km/val.
  • Nuvažiuojamas atstumas – 50–80 km
  • Galingumas – 1 800 W
  • Vietų skaičius – 2
  • Gali vairuoti – visi turintieji B kategorijos (automobilio) arba AM kategorijos (nuo 15metų) pažymėjimą
  • Baterija – 29Ah Panasonic Lithium
  • Variklis – Bosch

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais