Elektromobiliai nėra naujovė: kada pagamintas pirmasis elektrinis „Volkswagen“?

Elektromobilius gatvėse jau matome kasdien – jų tiek daug, kad jie net nebetraukia aplinkinių žvilgsnių. Tarp jų yra ir nemažai naujų „Volkswagen“ elektromobilių. Bet ar žinojote, kad tikrasis pirmas „Volkswagen“ elektromobilis buvo bandomas dar 1972 metais?
Adolfas Kalberlahas su hibridiniu ateities taksi Niujorke 1976 metais. (Volkswagen nuotrauka)
Adolfas Kalberlahas su hibridiniu ateities taksi Niujorke 1976 metais. (Volkswagen nuotrauka)

Šiais laikais elektromobiliai kuriami dėl to, kad jie mažiau kenkia gamtai. Be to, elektromobiliai gali būti greitesni, tylesni ir lengviau vairuojami. Tačiau Volkswagen motyvacija septintajame dešimtmetyje imtis elektromobilių kūrimo buvo susijusi su visiškai kitokiais motyvais. Tuo metu buvo prognozuojama, kad žmonija iki 20 amžiaus pabaigos visiškai išeikvos žinomus naftos rezervus. Buvo manoma, kad privalėsime važinėti elektromobiliais, nesvarbu, norime to ar ne.

„Volkswagen“ pastangoms sukurti praktišką elektromobilį vadovavo chemikas, baterijų specialistas Adolfas Kalberlahas. Kompaktiškų ir lengvų ličio jonų baterijų tuomet tiesiog nebuvo, todėl teko naudoti švino-rūgštinius akumuliatorius, kurie, kaip jūs žinote iš patirties, yra labai sunkūs. Kalberlaho komanda apskaičiavo, kad praktiškam elektromobiliui reikėtų apie 850 kg sveriančių baterijų.

„Volkswagen“ gamoje tuo metu buvo vos vienas automobilis, galintis pavežti tokį sunkų ir didelį krovinį – mikroautobusas Typ 2, geriau žinomas „Transporter“ vardu. Kalberlahas sumontavo baterijas į T2 kemperį ir taip gimė „Elektro Transporter“.

1972 metais prasidėjo „Elektro Transporter“ bandymai. Paaiškėjo, kad su pilnai įkrautomis baterijomis automobilis nuvažiuoja 70 km. Baterijas buvo galima įkrauti per 10 valandų. Maksimalus „Elektro Transporter“ greitis siekė 70 km/val. Šie skaičiai dabar neatrodo įspūdingai, bet savo laiku tai buvo labai inovatyvus automobilis ir tikras žvilgsnis į ateitį.

Kadangi visi manė, kad naftos ištekliai artėja prie pabaigos, „Volkswagen“ noriai investavo į „Elektro Transporter“ projektą. 1973-1975 metais Kalberlaho komanda pagamino 70 skirtingų versijų. Inžinieriai bandė įvairias idėjas. Pavyzdžiui, išsikrovusius „Elektro Transporter“ akumuliatorius buvo galima tiesiog pakeisti naujais. Tiesa, dėl didelio baterijų svorio šiai procedūrai reikėjo šakinio krautuvo.

Kalberlaho darbas tarptautiniu mastu išgarsėjo 1976 metais, kai hibridinis transporteris sudalyvavo Niujorko Modernaus meno muziejaus Ateities taksi konkurse (kuriame dalyvavo ir įdomus Volvo). Tais pačiais metais „Volkswagen“ sukūrė ir pirmą elektrinio „Golf“ prototipą. Tam, kad geriau įsivaizduotumėte, kokios inovatyvios šios idėjos buvo, paminėsime, kad komercinio elektromobilio „Golf CitySTROMer“ kūrimas prasidėjo tik 1981 metais.

„Elektro Transporter“ nebuvo tik už gamyklos sienų paslėptas prototipas. 1977 metais 20 tokių mikroautobusų buvo parduota žmonėms su šūkiu „Nulis litrų 100 kilometrų!“

Kadangi buvo parduota tiek mažai šių automobilių, „Volkswagen“ net nelaiko „Elektro Transporter“ savo pirmuoju serijinės gamybos elektromobiliu – šie laurai atitenka 1991-1994 metais gamintam „Golf III CitySTROMer“.

Aišku, „Elektro Transporter“ nebuvo labai praktiškas automobilis. Masinė jo gamyba tuomet buvo tiesiog neįmanoma, o ir pirkėjai nebūtų buvę laimingi. „Elektro Transporter“ buvo brangus ir vienu įkrovimu nuvažiuodavo nedaug. Tačiau pirmas žingsnis visada yra reikšmingas ir jį verta atsiminti, kad žinotume, kaip toli nuėjome.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų