Tačiau kalbant apie tokius kriterijus, kokiais vadovaujamasi įsigyjant naują automobilį (vairavimo malonumas (26 proc.), patraukli išvaizda (26 proc.) ir sportiškumas (23 proc.), vertinimai yra žemi. Be to, palyginti su įprastais automobiliais, didelė elektromobilių kaina ir nesusiformavęs jų įvaizdis verčia vairuotojus abejoti, ar jie kada nors sės prie tokio automobilio vairo.
2015 metų „Continental“ mobilumo studiją atliko „Infas“ rinkos ir socialinių tyrimų institutas. Jos metu buvo apklausti 1800 Vokietijos ir 2300 JAV vairuotojai bei dar tik ketinantys jais tapti asmenys. Papildomai buvo atlikta išsami vairuotojų Prancūzijoje, Japonijoje ir Kinijoje apklausa, taip pat savo nuomonę išsakė mokslo sričių atstovai bei automobilinės industrijos ekspertai.
Palyginti su 2011 metų „Continental“ mobilumo studijos duomenimis, gerokai mažesnė vairuotojų dalis visose amžiaus grupėse netolimoje ateityje (nuo keturių iki dešimties metų) ketina sėsti prie elektromobilio vairo. 16–30 metų grupėje tokių respondentų sumažėjo nuo 47 iki 34 proc., o 31–59 metų grupėje – nuo 46 iki 35 procentų.
Tarp 60 metų ir vyresnių vairuotojų šis skaičius išliko toks pats – 40 procentų. Taip pat per šiuos trejus metus žymiai padidėjo (nuo 0 iki 20 proc.) jaunų vairuotojų skaičius, kurie rinktųsi elektromobilį tik tuo atveju, jei būtų nutraukta įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais gamyba.
Hibridinės technologijos paspartins elektromobilumą
„Po kelerių itin spartaus populiarėjimo metų, šiuo metu elektromobiliai susidūrė su įvaizdžio problema“, – teigia Jose Avila, „Continental“ valdybos narys ir Transmisijų padalinio vadovas, komentuodamas studijos rezultatus. Tačiau kalbant apie hibridinius automobilius, kuriuose drauge su šiuolaikiniu vidaus degimo varikliu veikia ir elektros motoras, jis mato proveržį. „Didėjantis hibridinių automobilių skaičius, drauge su 48 voltų technologija, pagreitins elektromobilumo plėtrą. Hibridiniai modeliai siūlo tinkamą kainos ir naudos santykį bei suteikia vairuotojams pirmąją važiavimo elektromobiliu patirtį“.
Taip pat J.Avila įsitikinęs, kad ateityje elektromobilių įvaizdis gerės. „Hibridiniai automobiliai gali įtakoti palankią nuomonę apie elektromobilius. Jų vairuotojai dalį kelio gali nuvažiuoti naudodami vien tik elektros energiją ir įsitikinti, kad elektromobiliai yra smagūs vairuoti“. Vadovo nuomone studija tik patvirtina, kad įprasti automobiliai su vidaus degimo varikliais gali būti toliau tobulinami, tuo pačiu metu palaipsniui didinant ir automobilių su elektriniais varikliais dalį.
Sausio mėnesio pabaigoje bus paskelbti išsamūs studijos rezultatai. Jie atsakys į daug svarbių klausimų. Kokios priežastys – racionalios ar emocinės – skatina mobilumą? Ar jauniems žmonėms vis dar reikia automobilių? Be to, sužinosime kaip vertinamos tokios naujovės kaip elektromobilumas, skaitmeninės technologijos ir autonominis automobilių valdymas.