„Lightyear“ gimė Eindhoveno universitete – jaunų inžinierių komanda varžydavosi saulės energija varomų automobilių konkursuose. Tuomet viena po kitos gimė kelios įdomios elektromobilių koncepcijos ir kompanija. 2019 metais „Lightyear“ parodė sedaną „One“, kuris tarp įkrovimų gali nuvažiuoti 725 km (WLTP). Kaip galite įsivaizduoti, tai jis pasiekia ne tik talpios baterijos, bet ir Saulės dėka.
Šis projektas būtų ambicingas net ir egzistuojantiems automobilių gamintojams, o ką jau kalbėti apie startuolį. Bet ši rinkos dalis dabar yra labai karšta ir investuotojai su dideliu entuziazmu meta pinigus į sieną, žiūrėdami, kur jie prilips. Taip „Lightyear“ ką tik prilipo net 110 milijonų dolerių. Nemažą dalį šių pinigų investavo Nyderlandų draudimo bendrovė „Cooperation DELA“ bei meno kolekcionierius Joopas van Caldenborghas.
„Lightyear“ vadovas Lexas Hoefslootas pasidžiaugė investicijomis ir nustebino sakydamas, kad jos padės „Lightyear One“ atvesti į rinką jau kitais metais.
„Lightyear One“ – tai elektrinis sedanas su didžiule saulės jėgaine ant stogo. Šis automobilis gali pasigirti aerodinamiškiausiu dizainu automobilių rinkoje, geriausia prieinama baterija. 5 kvadratinių metrų ploto saulės kolektorius per dieną elektromobilį gali įkrauti net 70 km. Kitaip tariant, daugeliui žmonių, gyvenančių ten, kur saulė šviečia, net nereikės rūpintis „Lightyear One“ įkrovimu.
Tai pavyks sutaupyti? „Lightyear One“ kainuos nuo 149 tūkstančių eurų. Bet juk tai – naujos kartos elektromobilis, kokių gatvėse dar nėra. Tai – ateitis, o ateitis kainuoja brangiai. Be to, penkiavietis „One“ turi keturis elektros variklius ir gali pasigirti 1920 Nm sukimo momentu. Tai turėtų būti sportiškas automobilis.
„Lightyear“ jau turi veikiančius prototipus, vysto gamybos liniją. Panašu, kad „Lightyear One“ kitais metais tikrai pasieks gatves. Tik didelių gamybos apimčių „Lightyear“ ir nesitiki – svarbu pradėti keisti transportą.