Dar pernai elektrinių autobusų baterijų kaina nukrito iki 100 dolerių už kWh. Komercinės mašinos naudoja didesnes, pagal skirtingus standartus pagamintas baterijas. Elektromobilių baterijos yra brangesnės, bet ką tik jų kaina nukrito iki 132 $/kWh. Kaina krenta dėl didėjančių gamybos apimčių ir gerėjančių technologijų. Konkurencija baterijų sektoriuje taip pat turi potencialo augti, o tai galėtų dar labiau sumažinti kainas.
Jau seniai kalbama, kad norint, jog elektromobiliai kaina varžytųsi su benzininiais automobiliais, reikia, kad baterijų kaina nukristų žemiau 100 $/kWh ribos. Ir prie to artėjama labai sparčiai. „BloombergNEF“ primena, kad 2010 metais ličio jonų baterijos kainavo apie 1200 $/kWh. Per dešimtmetį kaina susitraukė net 89 %. Per pastaruosius metus ličio jonų baterijų kaina nukrito 6 % – nuo 140 iki 132 $/kWh.
Elektromobilių kaina yra labai susijusi su baterijų kaina. Pigesnių elektromobilių nebus tol, kol nebus pigesnių baterijų. Tačiau tikėtina, kad 2022 metais matysime ličio jonų baterijų brangimą.
„BloombergNEF“ prognozuoja, kad kitais metais elektromobilių baterijų kaina gali pasiekti 135 $/kWh. Tai gali turėti įtakos elektromobilių gamintojų strategijoms, riboti jų pelningumą, lėtinti švarių automobilių pardavimus. Bet tai dar ne pabaiga – baterijos brangs ir po to.
Pagrindinė baterijų brangimo priežastis – kylanti medžiagų kaina. Tai pastebima visur – nuo statybų, iki įvairių prietaisų gamybos. Baterijų atveju pabrango metalai. Pavyzdžiui, Nikelio kaina šiemet paaugo 24 %.