Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra – puiki didmiesčiuose, neišvystyta regionuose

Praėjusią savaitę Alytuje vyko Transporto inovacijų asociacijos organizuotas renginys apie tvarumą, inovacijas ir skaitmenizaciją transporto sektoriuje. Viena pagrindinių renginio temų buvo elektromobiliams skirtų įkrovimo stotelių plėtra regionuose. Renginyje pristatymą skaitęs vieno didžiausių įkrovimo tinklų Lietuvoje „Eldrive“ verslo plėtros vadovas Paulius Jankauskas pabrėžė, kad nors šiandien įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje plečiasi pakankamai sparčiai, visgi verslas tai galėtų išnaudoti labiau.
„Eldrive“ verslo plėtros vadovas Paulius Jankauskas
„Eldrive“ verslo plėtros vadovas Paulius Jankauskas / „Eldrive“ nuotr.

Iki 2030 m. Lietuvoje elektromobilių skaičius turėtų išaugti iki 240 tūkst. Prognozuojama, kad iki 2025 m. bendras elektromobilių, įskaitant ir įkraunamus hibridus, skaičius šalyje turėtų išaugti iki 50 tūkst., o iki 2030 m. planuojama pasiekti 240 tūkst. vnt.

„Eldrive“ atstovas sako, kad Susisiekimo ministerijos duomenimis ir skaičiavimais, vienam elektromobiliui turi būti įrengta 1,3 kW įkrovimo infrastruktūra. Skaičiuojant tokiu principu, Lietuvoje įkrovimo stotelių yra pakankamai. Visgi remiantis viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistemos duomenimis (ev.lakd.lt), įkrovimo vietų išsidėstymas Lietuvoje atrodo labai netolygus.

„Eldrive“ nuotr./Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra – puiki didmiesčiuose, neišvystyta regionuose
„Eldrive“ nuotr./Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra – puiki didmiesčiuose, neišvystyta regionuose

„Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistemoje sužymėta didžioji dauguma viešojo įkrovimo stotelių, iš ten matome, kad didžioji dalis įkrovimo stotelių yra didžiuosiuose miestuose ir pagrindiniuose keliuose. Tarkime, Vilniuje ir aplink jį mes turime daugiau kaip du šimtus vietų, kur galima įkrauti elektromobilį, Kaune ir aplink jį – apie 200, Klaipėdoje ir rajone – apie 90. Tuo tarpu Šiauliuose jau turime tik apie 17 vietų, Panevėžyje – 30 vietų. Čia yra labai preliminarūs skaičia, nes skirtingos platformos pateikia skirtingą informaciją, bet kad įsivaizduotumėte situaciją, apytiskliai skaičiai yra tokie“, – sako P.Jankauskas.

Remiantis įvairių platformų duomenimis, įkrovimo vietų Tauragėje yra 18, Druskininkuose – 15, Marijampolėje – 4, Molėtuose – 3, Alytuje – 7, Varėnoje – 2.

„Didieji miestai – Vilnius, Kaunas ir Klaipėda yra pakankamai gerai išvystę infrastruktūrą, kurios šiai dienai užtenka dabartiniam elektromobilių kiekiui bei pravažiuojančiam transportui. Tuo tarpu kalbant apie kitas savivaldybes – vaizdas nėra toks pozityvus“, – sako P.Jankauskas.

„Eldrive“ atstovo teigimu, jau dabar viešos įkrovimo stotelės dažniausiai yra įrenginėjamos šalia didžiųjų prekybos centrų ar verslo centruose, tačiau tik labai nedaug tokių įkrovimo vietų yra šalia smulkaus verslo valdomų parkavimo vietų.

„Šiandien įkrauti elektromobilį galima įvairiose vietose, bet daugiausia įkrovimo taškų yra šalia didžiųjų prekybos centrų, verslo centrų ir jų stovėjimo aikštelėse, šalia tinklinių užkandinių ar net kuro kolonėlių. Tačiau labai pasigendame kitų vietų regionuose – kelių, ar kitų lankytinų objektų. Tas vietas valdo smulkus ar vidutinis verslas ir jie šiose lenktynėse yra pakankamai pasyvūs“, – sako P.Jankauskas.

„Visa ši situacija rodo, kad regionuose elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra yra būtina, kadangi tai labiau skatintų kelionėms rinktis elektromobilį“, – sako P.Jankauskas.

Įkrovimo stoteles įrengia nemokamai

„Šiandien mes galime pasiūlyti įrengti įvairaus galingumo įkrovimo stoteles nemokamai, pasirūpinti projektavimo darbais gauti reikiamus leidimus, įrengti tam reikalingus elektros įvadus ir pačias įkrovimo stoteles. Be to, siūlome verslui galimybę gauti papildomas pajamas nuomojant aikšteles. Kitaip tariant – verslui tai nieko nekainuoja, mes viską apmokame ir verslas gali turėti papildomą naudą“, – sako P.Jankauskas.

„Eldrive“ atstovas pasakoja, kad tokios įkrovimo stotelės ir vietos padeda pritraukti lankytojų: „Matome, kad mūsų valdomose įkrovimo stotelėse, kurios yra prekybos centrų stovėjimo aikštelėse, klientai praleidžia po 40 minučių ar valandą. Tai yra papildomi lankytojai, kurie kavinėje ar kitoje vietoje bus ir ten leis laiką. Taigi, yra nauda ir verslui, tiesiog reikia rodyti didesnę iniciatyvą, nes pinigų investicijoms yra“.

Bendradarbiavimo pavyzdžiai visoje Lietuvoje

„Eldrive“ atstovas pasakoja, kad bendrovė savo įkrovimo tinklą plečia bendradarbiaudama tiek su labai didelėmis, tiek ir su mažomis įmonėmis. Vos prieš kelis mėnesius bendrovė pranešė apie partnerystę su prekybos centru „Rimi“ – per ateinančius kelerius metus net prie 46 skirtingų parduotuvių atsiras „Eldrive“ įkrovimo stotelės.

„Partnerystė su prekybos tinklu „Rimi“ yra puikus iniciatyvaus ir šiuolaikiško verslo pavyzdys. Ši partnerystė sudaro puikias sąlygas elektromobilumo plėtrai, o prekybos tinklo „Rimi“ klientui suteikia galimybę įkrauti elektromobilius lankantis parduotuvėse“, – sako P.Jankauskas. „Taip pat turime jau ne vieną partnerystės su nedideliais verslais pavyzdį. Visai neseniai atidarėme naują įkrovimo stotelę Panevėžyje šalia viešbučio ir restorano „Pas Katiną“. Verslininkai patys investavo į labai didelės galios, 180 kW, įkrovimo stotelės įsigijimą ir įrengimą, o mes ten veikiame kaip įkrovimo stotelės operatorius – surenkame mokėjimus, rūpinamės klientų aptarnavimu, technine priežiūra. Kitas pavyzdys yra mūsų partnerystė su daugiabučių namų vystytojais Klaipėdos mieste, kur šalia naujai pastatyto kvartalo įrengėme viešo naudojimo įkrovimo stoteles. Vystytojas kreipėsi į mus su prašymu šalia naujai statomo daugiabučio turėti keletą viešam naudojimui prieinamų aikštelės vietų, skirtų elektromobilių įkrovimui. „Eldrive“ pilnai investavo į krovimo stotelių įrengimą ir šiuo metu jau teikia įkrovimo paslaugą Klaipėdos gyventojams ir svečiams“, – sako P.Jankauskas.

Keliamos sąlygos vietai – minimalios

P.Jankauskas pasakoja, kad svarstant įrengti įkrovimo stoteles, svarbios kelios sąlygos: „Reikalavimai vietai yra nedideli – norime turėti bent dvi automobilių stovėjimo vietas, kurios būtų viešai prieinamos visą parą arba bent jau didžiąją jos dalį. Na, ir kaip minėjau anksčiau, svarbu, kad tai būtų lankytojų sulaukiantis traukos taškas: parduotuvė, viešbutis, kavinė, lankytina vieta ar degalinė, biuras ir panašios vietos. Siekiame, kad elektromobilių vairuotojai turėtų galimybę patogiai praleisti iki 30 minučių, kol pasikraus savo elektromobilį ir galės tęsti kelionę ar pradėti naują darbo dieną pilnai įkrauta baterija.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis