Ankstesniais metais šios lenktynės vyko įprastai – dalyviai turėjo kuo greičiau nuvažiuoti nuo taško A iki taško B. Dalyviai turėjo įveikti atstumą nuo Vilniaus iki Palangos.
Šis atstumas tuo pačiu buvo ir labai simboliškas, mat retam elektromobiliui kelias nuo sostinės iki vieno populiariausių Lietuvos kurortų buvo lengva užduotis ir pakeliui reikėjo sustoti ir papildomai įkrauti baterijas.
Šiemet dalyviai turės daugiau pasukti galvas, nes maršrutą, kuriuo važiuoti, kiekvienas ekipažas galės rinktis pats, o taikomi kriterijai tai nuvažiuotas minimalus atstumas ir aplankytos bent trys lankytinos Lietuvos vietos iš sąrašo, kurį organizatoriai pateiks prieš startą. Organizatoriai apdovanos greičiausiai pasiekusius finišą Druskininkuose bei tuos, kurių elektromobiliai pademonstruos mažiausias elektros sąnaudas.
Dalyviai, kurių elektromobilio baterijos talpa mažesnė nei 50 kWh turės įveikti mažiausiai 300 kilometrų, o ekipažai, pasirinkę elektromobilius su didesne nei 50 kWh talpos baterija turės pravažiuoti net 500 km atstumą.
Platus elektromobilių parkas
Išskirtinis šiemet ne tik maršrutas, bet ir dalyvių parkas, kuriame bus galima išvysti gausų būrį įvairių gamintojų elektromobilių. Nuo mažylių „Renault Zoe“ ir „VW e-Up!“ iki tokių dičkių kaip „Audi eTron“ ar egzotiškojo „Porsche Taycan“. Pirmą kartą savo įskaitą turės ir „Tesla“ automobiliai, kurių prie starto linijos bus galima išvysti ne vieną. Taip pat prie starto linijos stos „Peugeot e-208“, „Kia e-Niro“ ir kiti elektromobiliai.
„Fakto Auto“, šiose lenktynėse dalyvausianti jau penktąjį kartą, į startą išleidžia net šešis elektromobilius: du „Hyundai Ioniq“, du „Nissan Leaf E+“ ir du „Hyundai Kona Electric“. Įdomu prisiminti, kad antrąsias Lietuvoje vykusias elektromobilių lenktynes laimėjo ankstesnės kartos „Nissan Leaf“, o 2017 metų čempionais tapo Vaidotas Kviklys su Pauliumi Sviklu, vairavę „Hyundai Ioniq“ ir 337 kilometrus įveikę per 4 valandas ir 5 minutes — rekordas, kuriam pagerinti prireikė net dviejų metų. Kitus du metus čempiono titulus vėl pelnė „Nissan“ ir „Hyundai“ elektromobiliai.
„Tai, kad elektromobiliu galima patogiai keliauti ne tik mieste, bet ir užmiestyje, tampa vis labiau akivaizdu. Penktadienį vyksiančiose lenktynėse startuosime su „Hyundai Ioniq“ turinčiu 38 kWh talpos bateriją. Kad nebūtų taip lengva, sieksime ne tik aukštų vietų rezultatų lentelėje, bet ir išsikėlėme sau tikslą pagerinti gamintojo deklaruojamas elektros sąnaudas“, – apie laukiantį startą pasakojo „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.
Vaidotas, anksčiau ne tik dalyvavęs, bet ir laimėjęs šias elektromobilių lenktynes taip pat pasakojo, kad mitas, jog norint elektromobiliu pasiekti toliau esantį miestą reikia vilktis kelkraščiu važiuojant traktoriaus greičiau taip pat neteisingas, mat šiuolaikiniai elektromobiliai yra puikiai tinkami ne tik miesto naudojimui, bet ir tarpmiestinėms kelionėms, o šios lenktynės yra puiki proga tuo įsitikinti.
„Fakto Auto“ ekipaže startuos V.Kviklys ir žurnalistas bei fotografas Justas Lengvinas.