Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Elektromobilių lenktynėse startuos ir „Ivuana-15min“ komanda: bus gerų istorijų

2015-ųjų gegužės 8-ąją, kai Lietuvoje įvyko pirmosios elektromobilių varžybos, buvo sunku įsivaizduoti, kad jau 2020 m. elektromobiliai bus skirstomi į klases pagal baterijos talpą. Ir kad Lietuvos keliuose netrūks elektromobilių, kuriais iš Vilniaus į Palangą galima patogiai nuvažiuoti be sustojimo įkrauti bateriją.
„Ivuana-15min GAZAS“ komanda startuos elektromobilių lenktynėse: Žilvinas Pekarskas ir Dovydas Brazys
„Ivuana-15min GAZAS“ komanda startuos elektromobilių lenktynėse: Žilvinas Pekarskas ir Dovydas Brazys

15min jau yra laimėję

Lenktynių (nors čia geriausiai tiktų terminas intelektualaus ralio) startas – birželio 12 d. prie Vilniaus miesto savivaldybės, jos rengiamos jau šeštą kartą. Smagu prisiminti, kad 2017 m. trečiąsias varžybas laimėjo „Fakto Autocentro – 15min“ komandos atstovai Vaidotas Kviklys su Pauliumi Sviklu, vairavę „Hyundai Ioniq“ ir 337 km įveikę per 4 val. 5 min.

Organizatorių nuotr./2017 m. V.Kviklys, P. Sviklas „Hyundai Ioniq“ 4 val. 5 min.
Organizatorių nuotr./2017 m. V.Kviklys, P. Sviklas „Hyundai Ioniq“ 4 val. 5 min.

Šiemet elektromobiliu „Nissan Leaf“ (64 kWh baterija) startuos „Ivuana – 15min GAZAS“ duetas. Tai – „Nissan“ pardavimų vadybininkas Dovydas Brazys ir naujienų portalo 15min rubrikų Gazas.lt ir Mokslas IT redaktorius Žilvinas Pekarskas. Tačiau nuo šių metų iš esmės keičiasi lenktynių formatas.

Dovydas Brazys (Ivuana)
Dovydas Brazys (Ivuana)

Dvi kategorijos ir turistinių vietų lankymas

Šiemet elektromobiliai skirstomi į dvi kategorijas pagal baterijos talpą: iki 50 kWh ir didesnę bateriją turinčios transporto priemonės. Pirmos klasės dalyviai lenktynių metu privalės nuvažiuoti ne mažiau 300 km, o antros – 500 km. Visi dalyviai starte gaus žemėlapius su 50 lankytinų Lietuvos vietų ir turės pasirinkti ne mažiau 3 taškų bei atlikti juose numatytas užduotis.

Todėl didelę reikšmę turės strategija: kaip pasiekti ir lanktynas vietas, ir įkrovos stoteles, ir finišą šalia Druskininkų savivaldybės. Ir smarkiai neviršyti 300/500 km.

„Ivuana-15min GAZAS“ strategija

Be jokios abejonės, pagrindinė strategija – taupus, bet ne lėtas važiavimas. Kita vertus, ekipažui svarbu ne tik taupiai ir greitai važiuoti, bet ir pažinti Lietuvą, nes toks lenktynių pavadinimas – „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“.

15min skaitytojai taps ir elektromobilių lenktynių dalyviais, ir nugalėtojais, nes sužinos įdomių dalykų

„Būkite tikri, su Leaf aplankysime daugybę įdomių vietų ir apie jas jums papasakosime filmuotuose reportažuose. Gali būti, kad kur nors gamtoje, pasinaudoję elektromobiliu, išsivirsime kavos – improvizuosime ir džiaugsimės puikia kompanija. Taigi 15min skaitytojai taps ir elektromobilių lenktynių dalyviais, ir nugalėtojais, nes sužinos įdomių dalykų“, – sakė Ž.Pekarskas

„Ivuana“ pardavimų vadybininkas Dovydas Brazys iki šiol nėra dalyvavęs elektromobilių lenktynėse, tačiau ne kartą yra bandęs elektromobiliu važiuoti kuo taupiau:

„Mūsų taktika lenktynėse – anokia paslaptis. Laikysimės pavėjui ir nenaudosime visų Leaf siūlomų komforto privalumų. Pagal WLTP Leaf nuvažiuojamas atstumas yra 385 km, tai teks bandyti pagerinti šį rodiklį“.

Naujas puslapis varžybų istorijoje

„Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ pavadintos šeštosios varžybos – iš principo naujas, unikalus puslapis jų metraštyje. Atsinaujinti jų rengėjus paskatino ne tik sukaupta penkerių metų patirtis ar šalyje žymiai išplėtotas įkrovimo tinklas, bet ir puiki galimybė geriau pažinti savo kraštą, patyrinėti mažus miestelius ar pasimėgauti jaukiu gamtos prieglobsčiu netrikdant jų gyventojų ramybės.

Lenktynių žvaigždės

Šiemetinėse varžybose startuoja net trys „Ignitis“ ekipažai, kuriuos į tikslą ves garsusis „Pasaulio puodų“ autorius, keliautojas Vytaras Radzevičius.

O taupiausio ir greičiausio kelio į Druskininkus ieškos „Ignitis“ pardavimų ir aptarnavimo vadovas Haroldas Nausėda, nepriklausomas valdybos narys Paulius Dambrauskas ir kiti atsakingi darbuotojai.

Varžybų trasomis riedės ir „Volkswagen“ bei „Audi“ elektromobiliai. Tai du naujausieji „e-up!” bei du „e-tron“, kurių vienas – ką tik Baltijos šalyse pristatytas „e-tron Sportback“.

Mažyliai „e-up!“ – tik šiemet prekyboje pasirodę atnaujinti „Volkswagen“ modeliai, kurių baterijos talpa vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti iki 260 km (pagal WLTP). Tad vilniečių ir kauniečių komandos puoselėja nemenkus lūkesčius su jais įveikti visą vaizdingą trasą nuo Vilniaus iki Druskininkų.

Abu elektromobilius pilotuos patyrę komandos. Tai „Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis su kolega Audrium Gružinsku, o antrąjį „e-up!” vairuos technikos ekspertas, „Autojuta“ serviso vadovas Vladas Vaitkus su Jonu Dubinsku.

Šviežiausias „Audi e-tron Sportback” spindi ne tik prabanga, bet ir didelėmis galimybėmis: net iki 300 kW (402 AG) pajėgumu bei galimybe vienu įkrovimu nuvažiuoti 446 km.

Ne ką mažiau (411 km) gali nuriedėti ir „Audi e-tron”.

Asm. albumo nuotr./Vytauto Švedo kelionė dviračiu aplink Lietuvą
Asm. albumo nuotr./Vytauto Švedo kelionė dviračiu aplink Lietuvą

„Audi“ automobilius pilotuos puikiai žinomas lenktynininkas Vytautas Švedas bei vilnietis dviračių sporto profesionalas Mantas Bliakevičius.

Viena karščiausių šių varžybų naujienų – „KIA E-NIRO“ – naujausias šio gamintojo elektra varomas automobilis, kuris Lietuvą pasieks tik likus porai dienų iki renginio ir kuriame yra itin talpi, net 64kWh baterija. Todėl viena įkrova šis keturratis įveikia iki 455 km. Ne mažiau svarbu, kad greitojo krovimo stotelėje net iki 80 proc. baterijos talpos galima įkrauti vos per 42 minutes.

Korėjiečiams turi kuo atsakyti „Peugeot“ ir „Citroen“ importuotojai Baltijos šalyse: įmonei „Auto-Bon Baltic“ pavyko suderinti su gamintoju naujojo „Peugeot e-208“ pristatymo specialiai šioms varžyboms terminus.

Gamintojo nuotr./ „Peugeot 208“
Gamintojo nuotr./ „Peugeot 208“

Tai vienas populiariausių „Peugeot“ modelių, kurį dabar galima rinktis ir su pilnai elektriniu, benzininiu ar dyzeliniu varikliu. „Peugeot 208“ Ženevos automobilių parodoje pelnė „Europos metų automobilio 2020“ titulą.

Elektrinis „e-208“ atrodo lygiai taip pat, kaip ir standartinis 208‘as, tik turi keletą elektrinę jo „širdį“ identifikuojančių išorės elementų: dichroinė „e“ monograma ir „Peugeot“ logotipas, priekinės grotelės su kėbulo spalvos intarpais, blizgios juodos ratų arkos, 17 colių ratlankiai su išpjautais deimantų raštų įdėklais, gerinančiais aerodinamines savybes.

„Peugeot e-208“ su 100 kilovatų (136 AG) elektriniu varikliu priklausomai nuo oro ir važiavimo sąlygų viena įkrova gali nuvažiuoti iki 340 km (pagal WLTP).

„Peugeot e-208“ varžybose pirštinę mesti pasirengęs dar vienas „prancūzas“ – „Renault Zoe“.

52 kWh talpos baterija leidžia mieste įveikti net 543 km. Užmiestyje atstumas sumažėja iki 386 km, tačiau sumaniai spaudžiant akceleratoriaus pedalą galima tikėtis prizinių vietų „Renault Zoe“ debiuto elektromobilių varžybose metais.

Automobilių pardavimo atstovų ir „Litexpo“ nuotr./Hyundai KONA Electric
Automobilių pardavimo atstovų ir „Litexpo“ nuotr./Hyundai KONA Electric

Šiose varžybose jau penktą kartą dalyvauja „Fakto Auto“, kuri šiemet išvairuoja net penkis automobilius. Tai po 38 kWh baterijas turintys du „Hyundai Ioniq“ ir po 64 kWh energijos talpas – vienas „Hyundai Kona“ ir du „Nissan Leaf“.

Tiek pat kartų varžybose dalyvauja ir šios ekipos vadovas Vaidotas Kviklys – kartą jau laimėjęs varžybas ir kartą finišavęs trečias.

Varžybose – ministrai ir partijų vadovai

Elektromobilių varžybos margos ir dalyvių sudėtimi, gausu jose ir debiutantų, ir patyrusių.

Antai susisiekimo ministerijos komanda dalyvauja jau penktosiose elektromobilių varžybose, o šiemet „Fakto Auto“ suteiktą „Nissan Leaf“ vairuos viceministras Gytis Mažeika bei Tinklų ir tarptautinių ryšių departamento Plėtros ir logistikos skyriaus patarėja Aistė Gasiūnienė, elektromobilumo problemas išmanantys ne iš nuogirdų.

„Ir šiose varžybose kartu su kitų institucijų vadovais mes sieksime patys išbandyti ir įvertinti esamą elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą ir plėtros poreikį, aptarti vykdomas bei planuojamas elektromobilių naudojimo ir skatinimo politikos priemones bei savo pavyzdžiu paskatinti visuomenę vidaus degimo varikliais varomą transportą pakeisti elektromobiliais, – sako A. Gasiūnienė.

„Huyndai Kona“ iš „Fakto Auto“ vairuos šeimyninis Remigijaus ir Dalios Lapinskų ekipažas.

R.Lapinskas – Lietuvos žaliųjų partijos pirmininkas, didelis ekonomiško ir ekologiško vairavimo šalininkas ir propaguotojas, dalyvavęs ir rėmęs ne vieną ekonomiškumo ralį.

„Šiomis varžybomis norime dar kartą ne tik įrodyti pasirinktą savo gyvenimo būdą, bet ir skatinti, kad ir kiti nepamirštų, jog gamta – visų mūsų namai“, – sako R. Lapinskas.

Ne pirmos varžybos, kuriose dalyvauja ir Vilniaus savivaldybės komandos „Vilnius dūzgia“. Vienoje jų – Laura Urniežiūtė ir Gintarė Makarevičienė. Tai jaunos, entuziastingos bei užsispyrusios vairuotojos, ką gali ir sugeba jau įrodžiusios pernai vykusiose varžybose, kuriose užėmė antrąją vietą ir tik šiek tiek daugiau nei minute atsiliko nuo pirmosios vietos laimėtojų.

Kitame savivaldybės administracijos ekipaže – Vidmantas Balčas ir Andžej Dinikis. Pagrindinis jų tikslas ne konkuruoti tarpusavyje, o su varžovais iš kitų komandų.

Varžybose debiutuoja „Solet Technics“ – kompanijos, gaminančios ir montuojančios saulės elektrines, komanda Tomas Ridikas ir Edgar Reut, vairuosiantys „Huyndai Ioniq“.

„Teslų“ antplūdžio teks dar palaukti

Pasak pagrindinio šių varžybų organizatoriaus Dariaus Grinbergo, dabar yra paduotos keturios „Tesla“ paraiškas. Dvi atkeliavo iš Norvegijos, tačiau labai menka tikimybė, jog iki varžybų atsivers sienos ir Norvegijos lietuviai spės atvykti.

Todėl didesnė tikimybė, jog prie starto linijos matysime tik vieną „Paliūtis“ komandos 75 kWh bateriją turinčią „Tesla model S“, pilnai įkrovus nuvažiuojančią 300 km ir kurią vairuos Domas Sabaitis.

„Elektromobilius ir saulės elektrines namams bei darbui pradėjome jaukintis ir „žaliuoti“ nuo 2015 m., kai Lietuvoje startavo pirmosios elektromobilių varžybos, – sako D. Sabaitis. – Dabar mūsų su elektromobiliais nuvažiuojamas atstumas per metus siekia 30 tūkst. km., o saulės jėgainių galingumai viršija 100 kW“.

Šiuo metu paraiškas dalyvauti elektromobilių varžybose yra pateikusios 24 komandos, dalyvių skaičius ribojamas iki 30.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?