Elektromobilių Lietuvoje padaugėjo 3 kartus, bet auga ir mitų apie „elektrikus“ skaičius

Pastaruosius porą metų Lietuvoje registruotų elektromobilių skaičius sparčiai auga. VĮ „Regitra“ duomenimis, per dvejus metus bendras elektromobilių skaičius Lietuvoje padidėjo 3 kartus (nuo 3366 iki 10372).
Elektromobilio prototipo Toyota bZ4X testai „Nasser racing camp“ stovykloje
Elektromobilio prototipo Toyota bZ4X testai „Nasser racing camp“ stovykloje / Toyota ir Ž.Pekarsko nuotr.

Tačiau bendrai lengvųjų automobilių parke ekologiškesnis pasirinkimas vis dar gana retas – elektromobiliai sudaro vos 3 proc. visų Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių. Tad natūralu, jog visuomenėje sklando įvairūs mitai, tačiau specialistai atskleidžia, kaip tinkamai pasirūpinti elektra varomomis transporto priemonėmis.

Mitas: elektromobiliai bijo vandens

Vienas iš didžiausių ir dažniausiai girdimų mitų yra tai, kad elektromobilis reikalauja specifinės priežiūros. Tarp žmonių sklando kalbos, kad elektromobilis bijo vandens, kad juo negalima naudotis lyjant lietui, ar kad jo negalima įkrauti, esant prastoms oro sąlygoms.

Iš tiesų, elektromobiliai nebijo vandens, tačiau juos, kaip ir vidaus degimo variklį (VDV) turinčius automobilius reikia reguliariai prižiūrėti, kad būtų techniškai tvarkingi, tuomet jie kur kas ilgiau tarnaus ir išlaikys savo prekinę išvaizdą.

„Elektromobilių vairuotojus galima išskirti į dvi grupes – naujokai, kurie įsigijo savo pirmąjį elektromobilį ir naudotojai jau „su stažu“. Natūralu, kad pereinant prie naujos technologijos ir ką tik nusipirkus elektromobilį kyla daug klausimų ir nerimo ne tik dėl plovimo, bet ir dėl planinių aptarnavimų, krovimo ar panašiai. Tačiau nerimauti nėra pagrindo, nes elektromobilių priežiūra yra paprasta ir beveik identiška VDV turinčio automobilio priežiūrai“, – teigia „Švaros brolių“ Automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis.

Tiek elektriniai, tiek ir VDV automobiliai yra skirti tam pačiam tikslui – nuvykti iš taško A į tašką B. Elektromobiliai yra gaminami tomis pačiomis technologijomis, išskyrus tai, jog varančioji jėga generuojama ne iš skysto iškastinio kuro, o iš elektros energijos.

„Elektromobilio išorės ir salono priežiūra yra identiška VDV automobilio priežiūrai. Juos galima plauti tiek savitarnos, tiek tunelinėse plovyklose, taip pat ir rankiniu būdu. Vienintelis niuansas į kurį reikėtų atkreipti dėmesį yra baterijos vieta automobilyje, nes plaunant variklio skyrių ar automobilio dugną vanduo neturėtų patekti ant elektromobilio baterijos. Tačiau vairuotojai dažniausiai patys variklio ar automobilio dugno neplauna, o švaros specialistai puikiai žino, kaip tai padaryti teisingai“, – komentuoja specialistas.

Lygiai taip pat visiškai nebijant vandens elektromobilį galima ir krauti esant prastoms oro sąlygoms. Vandeniui jautresnė vieta elektromobiliuose galėtų būti nebent baterija, tačiau jos yra sumontuotos taip, kad išoriniai veiksniai jų nepasiektų, tad jeigu vairuojate elektromobilį lyjant lietui, tokiu oru nesijaudindami galite ir jį įkrauti.

Algirdas Plečkaitis pastebi, kad šiai dienai baimių dėl elektromobilio priežiūros yra sumažėję, tačiau dar vis pasitaiko. O prieš keletą metų, elektromobiliams dar tik pradėjus skverbtis į Lietuvos rinką, vairuotojams kildavo kur kas daugiau klausimų.

Elektromobilio salono priežiūra

„Verta paminėti tai, jog į rinką atėjus tam tikrų rūšių elektromobiliams, kartu su jais visų automobilių salonuose, atsirado nauja medžiaga – kokybiškas vinilas. Šios medžiagos atsiradimas stipriai palengvina salono priežiūrą, nes ji labai paprastai ir lengvai valosi. Ši medžiaga buvo naudojama salonuose ir anksčiau, tačiau buvo labai nekokybiška ir trūkinėdavo nuo ultravioletinių spindulių, tačiau tobulinant technologijas šios problemos nebelieka“, – sako A. Plečkaitis.

Specialistas akcentuoja ir dar vieną aspektą – liečiamuosius valdymų skydelius. Nors šie ir neatėjo kartu su elektromobiliais, bet dauguma elektromobilių juos turi ir jiems reikalingas šioks toks dėmesys.

„Būtent elektromobiliuose dažnai būna du valdymo skydeliai – prietaisų skydelis ir multimedijos bei klimato kontrolės valdiklis. Šie ekranai yra padengti specifine medžiaga tam, kad neblizgėtų, tačiau tai reiškia, jog juos valyti reikėtų su specifine, itin minkšta šluoste, nes kitu atveju galima lengvai subraižyti ekraną. Nutrynus šią apsauginę plėvelę, ekranas gali tapti labai blizgus, o tuomet jame bus sunku ką nors įžiūrėti“, – tikina specialistas.

Anot A. Plečkaičio, nusprendus įsigyti elektromobilį nėra pagrindo nerimauti dėl jo priežiūros, ypač jei anksčiau turėjote VDV automobilį. Na, o jeigu elektromobilis taps pirmąja jūsų transporto priemone – teks išmokti visiems įprastus priežiūros žingsnius – reguliariai tikrinti techninę elektromobilio būklę, plauti išorę ir valyti saloną. Tuomet elektromobilis tarnaus ilgai ir nepraras savo prekinės išvaizdos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų