Šylant orams, vis daugiau gyventojų pradeda planuoti keliones į svečias šalis. Tradicinius keliavimo būdus lėktuvais, traukiniais ir automobiliais, vis dažniau papildo elektra varomos transporto priemonės, kurių skaičius Lietuvoje, remiantis „Regitros” duomenimis, perkopė 17 tūkst.
Kovo 1 d. buvo registruota 17341 grynieji elektromobiliai ir 13423 įkraunami hibridai. Automobilių testuotojas ir žurnalistas Vitoldas Milius, į pirmąją savo kelionę elektromobiliu po Baltijos šalis leidosi daugiau nei prieš 15 metų vos atsiradus pirmajam elektromobiliui.
Šimtus įvairiausių automobilių išbandęs ir milijonus kilometrų įveikęs vairavimo rekordininkas Vitoldas Milius sako puikiai prisimenantis savo pirmąją kelionę elektromobiliu į kaimyninę Latviją.
Vyras pasakojo, kad į ją ryžosi važiuoti daugiau nei prieš 15 metų, kiek patobulėjus tiek pačioms transporto priemonėms, tiek reikalingai infrastruktūrai. Pasak V. Miliaus, tai buvo itin drąsi ir nemažai išbandymų pateikusi kelionė.
„Aš neturėjau reikiamos tokių kelionių patirties, trūko įkrovimo vietų ir automobilis tuomet nebuvo pats tobuliausias. Bet man visuomet buvo svarbu žinoti, suprasti ir perduoti įspūdžius bei patirtis kitiems. Pamenu, pakeliui į Latviją supratau, kad jeigu dabar neįkrausiu elektromobilio, tai mano kelionės čia ir pasibaigs. Stotelių aplink nebuvo, mobiliųjų programėlių taip pat, tad teko elektros prašyti pas netoli automagistralės gyvenančius latvius,” – pasakojo V. Milius.
Pašnekovo teigimu, pirmasis elektromobilis buvo skirtas tik kelionėms mieste, nes nuvažiuodavo apie 120 kilometrų. Kadangi jokių įkrovimo stotelių nebūdavo, tai elektromobilį įkraudavai tiesiog namuose.
Dabar, pasak V. Miliaus, ir už 600 kilometrų esantį Taliną gali pasiekti elektromobiliu viena įkrova, o prireiks įkrauti vos per 20 minučių. Visgi keliautojas sako, kad nepaisant visų pastarojo laikotarpio teigiamų pokyčių, ruošiantis kelionei po Baltijos šalis būtina atlikti tam tikrus namų darbus.
„Labai svarbu pasirinkti tinkamą automobilį, susiplanuoti maršrutą, įkrovimo stoteles ir aktyvuoti specialias programėles. O vėliau į tolimesnę kelionę elektromobiliu siūlyčiau žiūrėti tarsi į pramogą. Tuomet kelionė nei jums, nei šeimos nariams, nekels jokio papildomo streso”, – patirtimi dalinosi V. Milius.
Ir nors įkrovimo stotelių tinklas yra pakankamai tankus, tačiau, anot pašnekovo, norėtųsi, kad jame būtų daugiau sparčiojo įkrovimo stotelių, pritaikytų naujos kartos elektromobiliams.
„Keliauti elektromobiliu ne tik po Baltijos šalis, bet po visą Europą, išties paprasta. Patobulėjo patys elektromobiliai, kurie įveikia pakankamai ilgą atstumą, jie įkraunami greičiau ir tam sukurta puiki infrastruktūra. Paprastesnis tampa ir pats atsiskaitymas, nes už sunaudotą elektros energiją, tarkime Suomijoje ir Norvegijoje, gali atsiskaityti tiesiog kreditine kortele, kaip esame įpratę, ir nieko papildomai pildyti nereikia. Tai sutaupo išties nemažai laiko,” – teigia V. Milius.
Baltijos šalys seka kaimyninių šalių pavyzdžiu – įdiegia tarptautinio atidėto mokėjimo paslaugą
„Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė pripažįsta, kad vertinant Baltijos šalių rinką, kol kas didžiausia elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo koncentracija yra didžiuosiuose miestuose. T.y., ten kur registruojamas didžiausias elektromobilių skaičius.
Tačiau sparčiai plėtojama ir infrastruktūra prie pagrindinių kelių. Anksčiau keliuose veikė tik „VIA Lietuva“ valdomas stotelių tinklas, tačiau pastaraisiais metais žemėlapis pasipildė ne tik pavienėmis įkrovimo stotelėmis, bet ir naujais įkrovimo parkais.
Atsirandant vis daugiau įkrovimo taškų ir paslaugų teikėjų, vairuotojai pradeda ieškoti ir patogumo, tam kad atsiskaitymas už įkrovimo paslaugas būtų paprastas. Atliepdama klientų poreikius, bendrovė atnaujino „Elektrum Drive“ programėlę, su kuria atidėto mokėjimo paslauga nuo šiol veikia visose Baltijos šalyse.
„Nepriklausomai nuo to, kurioje šalyje – Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje klientas naudosis elektromobilio įkrovimo paslaugomis, jis gaus vieną sąskaitą, kurioje bus įtrauktos visos įkrovimo sesijos. Tad keliaujant po Baltijos šalis jau galima naudotis ne kelių, bet vieno operatorių paslaugomis, kas padės klientams sutaupyti ne tik laiko, bet ir pinigų, nes verslo klientams taikome dinaminę nuolaidų sistemą nuo bendro įkrautų kilovatvalandžių skaičiaus per mėnesį“ – sako L. Doraitė-Gudavičienė.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad tarptautinio atidėto mokėjimo paslaugos dėka bus sumuojamos visose šalyse atliktų įkrovimo sesijų kilovatvalandės.
Klientams norintiems naudotis tarptautinio atidėto mokėjimo paslauga reikia tik atnaujinti „Elektrum Drive“ programėlę, jeigu automatinis programėlės atnaujinimas nėra nustatytas telefone. O tiems, kas šia paslauga dar nesinaudoja, puiki proga ją išmėginti. Augantis Elektrum Drive įkrovimo tinklas visose Baltijos šalyse kartu su paslaugų vystymu atveria naujas galimybes patogiai keliauti elektromobiliais tiek privatiems klientams, tiek ir verslui.