Liepojoje antradienį vykusioje „Green eMotion“ konferencijoje „Revolta Motors“ į Rusiją elektromobilius importuojančios įmonės atstovas Maksimas Osorinas papasakojo apie šios šalies patirtį įvedant neįprastas transporto priemones į rinką.
Tinkamas produktas tinkamu laiku
„Jeigu jau gamini elektromobilį ar kitą vartotojams nematytą transporto priemonę, ji turi atrodyti gražiai ir važiuoti normaliai“, – šypsodamasis pasakojo rusas.
Jo teigimu, didžiausia Rusijos problema – 2011-aisiais vykęs „Mitsubishi i-MiEV“ ir „Smart EV“ pristatymas šios šalies piliečiams.
Jis nėra laikomas pavykusiu – privatūs pirkėjai įsigijo tik keletą šių automobilių, o dar kelis šimtus nupirko valstybinės organizacijos. Pasak M.Osorino, valstybinės įstaigos elektromobilius tada pirko tik viešųjų ryšių tikslais – jie buvo mažai naudingi.
Po poros metų rinkoje atsirado nauji elektromobiliai – „Nissan LEAF“, „Mitsubishi Outlander PHEV“ ir kiti. Po jų žmonių nuomonė kiek pakito – aktyviai gamintojų propaguoti elektromobiliai įrodė, kad elektra varomos mašinos gali būti praktiškos ir atstoti normalų automobilį.
Situacija radikaliai pasikeitė 2014-aisiais – tada Rusijoje atsirado pirmieji iš JAV importuoti „Tesla Model S“ elektromobiliai. Tai – dideli, prabangūs ir labai greiti sedanai, galintys įveikti 400 km, kai kitų elektromobilių nuvažiuojamas atstumas – dvigubai mažesnis.
Mūsų skaičiai gali pasirodyti juokingi – per metus parduodame 200 „Tesla“ modelių. Norvegijoje toks skaičius „Tesla“ turbūt parduodamas per porą mėnesių?
„Tai pakeitė žmonių nuomonę apie elektromobilius 180 laipsnių. Jie įsitikino, kad elektromobilis gali būti gražus, greitas ir patogus kasdienai“, – įsitikinęs M.Osorinas.
Panašių paralelių galima atrasti ir Lietuvoje. Prieš 3 metus šalyje pasirodžius „Mitsubishi i-MiEV“ elektromobiliams, žmonės jais nebuvo sužavėti. Pernai Lietuvoje esančiose automobilių gamintojų atstovybėse pradėti pardavinėti BMW i3, „Nissan LEAF“, „Nissan e-NV200“, „Volkswagen e-Golf“ ir „Volkswagen e-Up!“, atsirado vienas kitas iš JAV importuotas „Tesla Model S“. Žmonių nuomonė apie elektromobilius taip pat pasikeitė į gerąją pusę.
Kam Maskvai reikalingos mašinos?
„Revolta Motors“ užčiuopė naują verslo gyslą ir 2014-aisiais pradėjo importuoti „Tesla Model S“ modelius. Tiesa, kiek ironišku būdu – pirkdami juos Europoje, mat oficialios „Tesla“ atstovybės Rusijoje dar nėra.
„Mūsų skaičiai gali pasirodyti juokingi – per metus parduodame 200 „Tesla“ modelių. Norvegijoje toks skaičius „Tesla“ turbūt parduodamas per porą mėnesių? Bet tai tik pradžia“, – kalbėjo M.Osorinas.
Jis pridūrė, kad dėl nedidelio elektromobilių įveikiamo atstumo vienintelis „Tesla Model S“ gali atlikti taksi automobilio funkciją tokio dydžio mieste kaip Maskva. Tai – nauja M.Osorino atstovaujamos įmonės verslo kryptis. Be šių elektromobilių importo, jie atstovauja dar keliems elektra varomų transporto priemonių gamintojams bei greitojo įkrovimo stotelių gamintojams.
„Daug žmonių klausia – kam tokiuose miestuose kaip Maskva, dūstančiuose nuo spūsčių, dar reikalingi elektromobiliai? Juk geriausia būtų mašinų atsikratyti išvis. Bet elektromobiliai duotų daug naudos visuomenei – sumažinta tarša ir triukšmu“, – dėstė pašnekovas.
Jis neslėpė, kad Rusijos elektros ištekliai – neriboti. Be to, ji yra labai pigi. Nors naftos Rusijoje netrūksta, ją, pasak M.Osorino, geriau eksportuoti nei naudoti vidaus reikmėms. Jis pateikė paprastą pavyzdį – naftos kaina labai svyruoja, o pastaraisiais metais atpigo maždaug 50 proc., tačiau Rusijoje degalų mažmeninės kainos padidėjo 10-20 proc. Kodėl? Dėl naujai įvestų mokesčių.