Elonas Muskas nori atsisakyti naudojamos elektromobilių platformos: „riedlentę“ pakeis „lėktuvas“?

Elektromobilių konstrukcija gali būti pakankamai paprasta. Nors daug kas kalba apie baterijas kaip apie didelį ir sunkų daiktą, jas galima paskleisti automobilio dugne. Elektros varikliai irgi neužima daug vietos, todėl visa automobilio platforma gali būti visai kompaktiška - būtent taip atrodo dabar naudojamos „riedlentės“.
„Tesla Roadster“ ir „Model S“ automobiliai
„Tesla Roadster“ ir „Model S“ automobiliai / Gamintojo nuotr.

Tačiau „Tesla“ nori atsisakyti tokios konstrukcijos.

Iš tikrųjų, ta riedlentės tipo konstrukcija turi labai daug privalumų. Visų pirma, ji leidžia sunkiausius komponentus sudėti į patį automobilio dugną, taip svorio centrą nukeliant labai arti žemės. Dėl to gerėja automobilio dinaminės savybės ir, žinoma, saugumas.

Antra, tokia platforma yra labai lengvai pritaikoma skirtingiems kėbulams, o tai palengvina naujų modelių kūrimą ir bandymus. Trečia, visus svarbiausius elektromobilio komponentus lengviau pasiekti iš apačios, o tai bent šiek tiek palengvina remontą ir atnaujinimą.

Tačiau, žinoma, riedlentės tipo konstrukcija turi ir trūkumų - ją naudoja ne visi elektromobiliai. Sportiniams automobiliams ji tinka neidealiai, nes vairuotojo pozicija yra šiek tiek aukščiau nuo kelio nei nori dauguma entuziastų. Ji taip pat netinka ir tiems modeliams, kurie turi versijų su vidaus degimo varikliais. Net pats pirmasis „Tesla“ automobilis „Roadster“ nenaudojo riedlentės tipo konstrukcijos, nes tai buvo elektrifikuotas „Lotus Elise“. Galiausiai, ta platforma sukuria pakankamai aukštą automobilio siluetą arba keleivių kojos būna nepatogiai pakeltos.

Tačiau Elonui Muskui nepatinka kitas riedlentės tipo platformų trūkumas - jos yra per sunkios. Tai yra gana pažangi idėja - juk automobiliui reikalinga solidi platforma, prie kurios būtų galima tvirtinti pagrindinius komponentus. Kas kad ji sunki, jei ji absoliučiai reikalinga? Tačiau Muskas mano, kad baterijų moduliai kada nors nustos būti tik baterijų moduliais - jie bus konstrukcinės automobilio dalys. Dabar baterijos tokios nėra - jos tiesiog gyvena aliumininėje riedlentėje. Kada nors baterijos ir bus elektromobilio platforma.

Kalbėdamas apie tai Muskas paminėjo lėktuvus. Kadaise lėktuvai turėjo degalų bakus, kurie būdavo gaminami atskirai ir būdavo montuojami lėktuvų sparnuose ir fiuzeliaže. Dabar tam naudojamos tuščios ertmės. Tai yra, sparnai nuo pat pradžių kuriami ne tik savo aerodinaminėms funkcijoms atlikti, bet ir degalams laikyti. Kada nors elektromobilio platforma ne tik užtikrins konstrukcijos standumą, tvirtumą ir saugumą, bet ir saugos energiją.


Elonas Muskas norėtų gaminti elektromobilius kaip žaislines mašinėles. Kai žaislų gamintojas kuria naują modelį, jis galvoja tik apie tvirtumą ir gamybos pigumą. Jis žiūri į visą daiktą kaip į vieną visumą. Muskas nori, kad „Tesla“ taip žiūrėtų į savo automobilių konstrukcijas. Kai dabar prie riedlentės tvirtinamos lietos aliuminio dalys, kada nors visa platforma bus liejama ir kažkaip bus integruota su baterijomis. Tai leis baterijoms būti praktiškai bet kurioje automobilio vietoje, išlaikant žemą svorio centrą, didelę erdvę salone ir visos konstrukcijos saugumą.

Kada šios idėjos taps realybe? Dar ne greitai. Tačiau link to jau einama. Baterijų keitimas tampa vis mažesniu klausimu, nes baterijos tuoj tarnaus ilgiau nei automobilis. Taigi, jas bus galima montuoti galvojant apie bendrą automobilio struktūrą, o ne prieinamumą remontui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos