Stabdžiai yra tokia svarbi automobilio sistema, kad ją tenka tikrinti dar net mašinos visiškai nesurinkus. Vienas iš bandymų yra atliekamas surinkimo proceso metu pastatant automobilį ant specialaus bandymų stendo ir pakeliant jo variklio apsukas. Tuomet aktyvuojami stabdžiai. Taip, beje, tikrinami ne tik stabdžiai, bet ir kiti važiuoklės komponentai – stabdymo metu automobilis turi išlikti stabilus, išlaikyti taisyklingą ratų padėtį. Tai standartinis bandymas šioje pramonės šakoje, tačiau panašu, kad „Tesla“ vadovo nurodymu „Model 3“ gamybos linijose jis neatliekamas nuo birželio 26 dienos.
„Tesla“ atstovai tvirtina, kad stabdžiai vis tiek yra išbandomi. Ir tuo nėra pagrindo abejoti – šis bandymas tėra vienas iš kelių, kurių metu tikrinami automobilio stabdžiai. Kol kas net nėra aišku, kodėl jo buvo atsisakyta. Viena vertus, šio bandymo praleidimas leistų sutaupyti laiko (taigi paspartinti gamybą). Bet, kita vertus, potenciali nauda gamybos apimtims būtų visai nedidelė. Nepatvirtinti šaltiniai „Tesla“ gamykloje Thisisinsider.com pasakojo, kad sprendimas buvo priimtas staiga paties Elono Musko, tačiau oficialiai kompanijos atstovai ir šios informacijos patvirtinti nenori.
Ar šio bandymo praleidimas kelia riziką, kad automobilis susidurs su saugumo problemomis? Anksčiau buvo skelbiama, kad „Model 3“ pasižymi itin ilgu stabdymo keliu, tačiau šią problemą išsprendė programinės įrangos atnaujinimas.
Visgi mažai tikėtina, kad šio bandymo praleidimas turės įtakos galutiniam stabdžių efektyvumui. Tačiau jis vis tiek yra būtinas ir atliekamas beveik visose automobilių gamyklose. Kad ir kokia kokybiška būtų gamybos linija, tikimybė, kad viskas jau pirmu bandymu bus tobulai suderinta, yra menka. Taigi stabdydamas automobilis gali imti keisti važiavimo kryptį arba tiesiog greičiau dėvėti vienos pusės padangas.
Tai tiesa, kad stabdžiai ir važiuoklės suvedimas yra tikrinami ne kartą. Kiekvienas naujas „Model 3“ dar turi pasivažinėti bandymų trasoje – šio bandymo metu tikrinami ir stabdžiai, ir važiuoklė, ir nepageidaujami garsai salone, ir daugybė kitų faktorių. Tačiau tuomet ištaisyti bėdas jau kur kas sunkiau. Ekspertai teigia, kad šio standartinio bandymo atsisakymas stipriai didina kokybės problemų tikimybę.
Tai kas nutiko? Gali būti, kad jau imtos skaičiuoti ir minutės, siekiant padidinti „Model 3“ gamybos tempus. O gali būti, kad įvyko kas nors labai kasdieniško ir tiesiog bus keičiama bandymų įranga – dabar atsakymų nesužinosime.
Tačiau tikėtinas ir kur kas optimistiškesnis scenarijus – „Tesla“ gamykloje buvo surastas būdas, kaip tų pačių rezultatų pasiekti be minėto bandymo.