Tai yra ypač svarbu „robo-taksi“ plėtrai: „šios transporto priemonės turi būti patvarios, kad ekonomika veiktų“, – teigė Elonas.
Ir nors kompanija gamina transporto priemones, kurios yra pilnai parengtos nuvažiuoti 1 mln. mylių, tačiau Elonas pripažįsta, kad esamos baterijų sistemos tiek neištvers.
Kompanija juda link to 1 mln. mylių tikslo ir metų pradžioje Elonas teigė, kad „Model 3“ atlaikys 1 mln. mylių, o pačio elektromobilio baterijų sistema turėtų tarnauti nuo 300 000 iki 500 000 mylių (480-800 tūkst. km.).
Tačiau iškart buvo teigiama, kad jau kitais metais – 2020-aisiais – pasirodys baterijų sistema, kuri ištvers 1 mln. mylių.
Jeffas Dahnas ir jo laboratorija – kuri ir atlieka baterijų tyrimus „Tesla“ kompanijai – paviešino naujausius rezultatus.
Buvo testuojamos ličio jonų baterijos su naujos kartos „vieno kristalo“ NMC katodu ir nauju bei patobulintu elektrolitu.
Dahno komanda intensyviai išbandė šias baterijas ir remdamiesi gautais rezultatais mano, kad šių baterijų sistemos galėtų maitinti elektromobilius „daugiau nei 1 mln. mylių (1,6 mln. km.)“.
Apibūdindama gautus rezultatus, Dahno tyrėjų komanda teigia, kad „atlikti kai kuriems bandymams prireikė 3 metų ir testai apėmė ilgalaikį įkrovos/iškrovos ciklų periodą 20, 40 ir 55 ° C temperatūroje bei ilgalaikį energijos saugojimą 20, 40 ir 55 ° C temperatūroje“.
Taip pat buvo išbandomi įvairūs elektrolitai, įskaitant ir tuos, kurie gali paspartinti greitesnį baterijų įkrovimą.
„Baterijų našumo pablogėjimo ir varžos augimo priežastys buvo nagrinėjamos keliais skirtingais metodais ir po visų bandymų darome išvadą, kad tokio tipo elementai galėtų maitinti elektromobilį daugiau nei 1,6 mln. km ir efektyviai kauptų elektros energiją bent du dešimtmečius [turima galvoje, kad baterijos būtų naudojamos Powerwall, Powerpack ir panašios energijos kaupimo sistemose aut. past.)“.
Rezultatai yra tiesiog neįtikėtini – mes kalbame apie naujos kartos baterijas, kurios gali darbuotis 2-3 kartus ilgiau, nei dabar „Tesla“ turimos ir naudojamos baterijos.
Tyrėjai naujas baterijas išbandė skirtingomis sąlygomis ir net esant ekstremaliai temperatūrai (40 ° C) šios baterijos atlaikė 4000 ciklų.
Panaudojus aktyvią aušinimo sistemą, kuri yra įdiegta „Tesla“ baterijų sistemoje, galima šią ciklų kartelę pakelti iki 6000, o tai ir reiškia, kad toks baterijų rinkinys gali lengvai viršyti 1 mln. mylių.
Tyrime taip pat teigiama, kad ciklų skaičių galima padidinti ir kontroliuojant įkrovą – neleidžiant baterijų įkrauti iki pat 100 proc.
Dahno komanda pabrėžia, kad toks baterijų ilgaamžiškumo potencialas būtų labai gerai išnaudojamas „robo-taksi“ sistemoje, tolimųjų reisų sunkvežimiams, elektriniams autobusams ir tiems patiems elektriniams automobiliams bei energijos saugojimo sistemose.
Įdomu, kad ši informacija apie naująsias baterijas buvo paviešinta po to, kai sužinojome apie tai, kad „Tesla“ stengiasi sukurti savo baterijų gamybos liniją. Galbūt jau greitai išgirsime ir apie naujos kartos baterijų gamybą.