Euras pradžiugino Panevėžio automobilių turgaus prekeivius, bet pirkėjus pristabdė

Panevėžyje automobiliais prekiaujantys verslininkai tikina, kad prieš 2015-uosius metus kiek sumažėjusi prekyba automobiliais pamažu vėl įgauna pagreitį. Pardavėjai sako, kad pirkėjai dar tik pratinasi prie kainų naująja valiuta. Tuo metu verslininkams euras – ne naujiena.
Panevėžio automobilių turguje
Panevėžio automobilių turguje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Sekmadienio rytas Panevėžio automobilių turguje. Automobilių pardavimo aikštelėje šurmuliuoja pirkėjai ar be konkretaus tikslo užklydę smalsuoliai. Sandoriai vyksta ir ten, kur automobiliais prekiaujama tiesiai nuo vilkikų platformų.

Vieni pirkėjai automobilius dar tik apžiūrinėja ar užsirašinėja kainas ir automobilio charakteristikas. Kiti jau prašo pardavėjo atverti variklio gaubtą ir užvesti transporto priemonę.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Panevėžio automobilių turguje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Panevėžio automobilių turguje

Automobilių pardavimo aikštelėje sukiojasi pensininkų pora. Kol kas vyras ir žmona dar tik vizualiai vertina automobilius. Apėję visus parduodamus automobilius ir stabtelėję prie kelių modelių senjorai patikina, kad ieško naujesnio automobilio nei dabar vairuoja.

Kainos, manau, nemažos, o ir suapvalintos jos, ko gero, tikrai ne pirkėjo naudai.

„Norime pakeisti automobilį. Vairavome seną „Audi“. Dabar žvalgomės kokio nors „Toyota“ modelio. Kainos, manau, nemažos, o ir suapvalintos jos, ko gero, tikrai ne pirkėjo naudai. Kol kas žvalgomės ir vis dar verčiame eurus į litus. Taip aiškiau, bent jau kol įprasime. Neskubame pirkti automobilio, todėl pasižvalgysime mašinos ir kur nors kitur, gal rasime tokį patį pasiūlymą pigiau“, – sakė panevėžietė, į automobilių turgų atvykusi su vyru.

Greta į automobilius dairosi ir jaunuolių kompanija. Jų žvilgsnis krypsta į naujesnį ir prabangesnį „Audi“ modelį. Tiesa, vaikinai pripažįsta, kad į turgų užsuko automobilius tiesiog apžiūrėti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Panevėžio automobilių turguje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Panevėžio automobilių turguje

Kaip jie patys sako – tokia tradicija kiekvieną savaitgalį apsilankyti automobilių turguje ir tiesiog pasivaikščioti. Panevėžiečiai tvirtina, kad automobilio dažniausiai ieško internete, o čia atvyksta tik palyginti kainas.

„Savaime suprantama, kad tokie patys automobiliai aikštelėje kainuoja brangiau nei skelbimuose internete. Pardavėjas juk moka už vietą aikštelėje, todėl nori susigrąžinti išlaidas. Žinoma, ir čia pasitaiko gerų variantų, todėl ir užsukame pasidairyti.

Klausiate dėl euro? Nematau jokios problemos. Koks skirtumas, kokia valiuta mokėti? Nemanau, kad automobiliai pabrango dėl to, kad keitėsi valiuta. Automobilių rinka didelė, tad jei kaina bus nelogiškai padidinta, pirkėjas ras kitą pasiūlymą“, – samprotavo panevėžietis Paulius, prekybos automobiliais aikštelėje praleidęs kone valandą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Panevėžio automobilių turguje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Panevėžio automobilių turguje

Tuo metu automobilių pardavėjai sako, kad jie euro įvedimą vertina teigiamai. Anot verslininkų, automobilių kainos dėl to tikrai nepakilo. Pardavėjų teigimu, bendra Europos Sąjungos valiuta jiems net priimtinesnė.

„Mes automobilius užsienyje juk perkame už eurus. Belgijoje, Italijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje – visur euras. Lietuvoje dabar irgi euras, tad nebereikia išlaidauti keičiant valiutą. Anksčiau juk automobilio vertę irgi pirmiausia skaičiuodavome ir rašydavome eurais, o tuomet paversdavome dar ir į litus, kad pirkėjas matytų kainą nacionaline valiuta. Dabar turime bendrą valiutą ir ji, bent jau mums, yra žymiai patogesnė“, – sakė prisistatyti nepanoręs automobilių pardavėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis