Korėjiečiams „Hyundai Kona“ ir „Kia Stinger“ saugumo specialistai buvo dosnūs. Abiems automobiliams skirtos maksimalios, penkios žvaigždutės. „Stinger“ užsidirbo 93 proc. reitingą vertinant suaugusių keleivių saugumą, taip pat 82 proc. reitingą įvertinus saugumo asistentų ir sistemų darbą.
„Kona“ pavyko surinkti 87 proc. taškų vertinant suaugusiųjų saugumą ir 95 proc. balsų už vaikų saugumą. Beje, nepaisant fakto, kad „Kia Stonic“ dalinasi ta pačia platforma, „Euro NCAP“ šio modelio saugumą įvertino trimis žvaigždėmis. Reitingas turėtų išaugti tuomet, kai į automobilį įdiegiamas papildomas išmanusis vairavimo asistentų paketas (ADAP).
Tris žvaigždutes užsidirbo ir „Dacia Duster“.
Įvertinti ir kurį laiką rinkoje parduodami modeliai. Pavyzdžiui, „Jaguar F-Pace“ įvertintas penkiomis žvaigždutėmis, modeliui pavyko surinkti 93 taškų vertinant suaugusių keleivių saugumą. 6 serijos BMW GT modelis bei „Toyota Yaris“ taip pat nusipelnė aukščiausių saugumo įvertinimų.
Priminimo apie saugos diržus neužteko
Visgi pasikeitusios „Euro NCAP“ taisyklės, kai imta vertinti ir saugumo technologijas bei sistemas, padedančias išvengti susidūrimo, ne į gerą išėjo „Fiat Punto“. Šis, nors vis dar puikiai parduodamas, pavyzdžiui, Italijoje, nesurinko nė vienos žvaigždutės. Palyginti, ankstesnis „Punto“ modelis prieš daugiau nei dešimtmetį įvertintas puikiai.
Michielis van Ratingenas, „Euro NCAP“ generalinis sekretorius, pabrėžė, kad dauguma automobilių, nesurinkusių maksimalaus įvertinimo, dažniausiai žemyn nutempiami sugriežtėjusių saugumo bandymų. Visgi tam, kad būtų gauta bent viena žvaigždutė, „Euro NCAP“ bandymas reikalauja surinkti minimalų įvertinimų skaičių kiekvienoje iš vertinamų sričių: suaugusiųjų ir vaikų bei pėsčiųjų saugumo, taip pat vairavimo asistentų bei susidūrimo išvengimo srityse.
„Vertinant keleivių, pėsčiųjų saugumą „Punto“ pasirodė užtektinai gerai, kad būtų įvertintas bent jau dviem žvaigždėmis. Tačiau vairavimo asistentai bei susidūrimo išvengimo rodikliai vertinimą numušė žemyn. Standartinėje įrangoje turint vien tik apie prievolę užsisegti saugos diržus primenančią sistemą negalima tikėtis jokių taškų šiuose vertinimuose“, – kalbėjo M.van Ratingenas.
Pasak jo, nulis žvaigždžių saugumo bandymuose geriausias pavyzdys, kad gamintojai vis dar bando pardavinėti automobilius, kurie gerokai pasenę, ir pelnosi iš to neįtariančių pirkėjų.
„Euro NCAP“ bandymai nėra privalomi, gamintojai automobilius jiems pateikia savanoriškai, mat šie bandymai tapę savotišku lakmuso popierėliu vertinant automobilio saugumą.