Europos Komisija nusitaikė į civilinės atsakomybės draudimą: siūlo griežtinti taisykles

Europos Komisija (EK) pasiūlė iš dalies pakeisti Motorinių transporto priemonių direktyvą, sugriežtinti Europos Sąjungos (ES) transporto priemonių draudimo taisykles, kad būtų geriau apsaugoti nukentėjusieji transporto priemonių sukeltuose eismo įvykiuose ir draudėjai turėtų daugiau teisių.
Vilniuje – didelė spūstis dėl sustojusio sunkvežimio
Eismas. Asociatyvi nuotr. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pasiūlymu bus užtikrinta, kad nukentėjusiesiems motorinių transporto priemonių sukeltuose eismo įvykiuose būtų išmokėta visa jiems priklausanti kompensacija, net kai draudikas yra nemokus. Atnaujintomis taisyklėmis taip pat bus užtikrinta, kad asmenys, anksčiau turėję draudimą kitoje ES valstybėje narėje, būtų vertinami taip pat, kaip ir vietos gyventojai, ir turėtų galimybę pasinaudoti geresnėmis draudimo sąlygomis.

Jei būtų pritarta EK siūlomiems pakeitimams, pavyzdžiui, tais atvejais, jeigu transporto priemonės, kuria sukeltas eismo įvykis, draudikas yra nemokus, žala nukentėjusiesiems bus greitai ir visiškai atlyginta jų gyvenamosios vietos valstybėje narėje. Tarpvalstybiniais atvejais bus užtikrinta, kad galutinė finansinė atsakomybė tektų šalies, kurioje registruotas nemokus draudikas, draudimo sektoriui, o nukentėjusiesiems būtų greitai atlyginama žala.

Tarp pakeitimų ir pasiūlymas, kad draudžiamųjų įvykių pažymos, išduotos draudiko kitoje valstybėje narėje, draudimo įmonių būtų vertinamos lygiai taip pat, kaip ir jų šalyje išduotos pažymos. Tai turėtų užtikrinti, kad draudimo paslaugas užsienyje perkantys piliečiai galėtų naudotis tokiomis pačiomis palankesnėmis draudimo įmokomis, kaip ir vietos vartotojai.

Norima sustiprinti valstybių narių įgaliojimus kovojant su vairavimu neapsidraudus. Tai turėtų padėti spręsti problemas, susijusias su neapsidraudusiais vairuotojais, dėl kurių didėja draudimo įmokos sąžiningiems automobilių vairuotojams.

Pokyčių numatoma ir kalbant apie minimalias draudimo sumas. Kaip siūlo EK, keliaudami po ES, jos piliečiai galės naudotis tokia pačia minimalia apsauga. Siūloma nustatyti vienodus minimalios apsaugos lygius kūno sužalojimo ir turto sugadinimo atvejais visoje ES, nes dabar valstybių narių taikomi minimalios apsaugos lygiai šiek tiek skiriasi.

Siekiant didesnio teisinio tikrumo, į pasiūlymą įtraukta naujausia Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktika. Dabar taisyklėse aiškiai nurodoma, kad direktyva taikoma eismo įvykiams, įvykusiems įprastai naudojant transporto priemonę vežimo tikslais, taip pat ir naudojant privačioje teritorijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų