Vairuotojų įspūdžiai
Pramogos dovanų kuponus platinančios įmonės LaisvalaikioDovanos.lt atstovė Vaida Sindaravičiūtė džiaugiasi, kad abejingų klientų nebūna: vieniems patinka automobilio išvaizda, tuo, kaip aplinkiniai reaguoja kelyje. Kiti nustemba, kad salonas gana asketiškas. Visiems patinka įspūdingas variklio gaudesys, ypač važiuojant Geležinio Vilko gatvės tuneliu. Dauguma klientų pirmą kartą važiuoja kabrioletu, kiti nustemba, kad nėra galinių sėdynių. Žinoma, 400 AG variklis taip pat džiugina kiekvieną.
„Pusiau automatinė F-1 transmisija, jos valdymas ir adaptacija važiavimo sąlygoms vairuotojams kelia daug klausimų. Daug klientų nustemba pamatę tik du pedalus. Jie įsivaizduoja, kad sportiški automobiliai būna tik su įprasta greičių dėže. Jiems paaiškiname, kad Formulėje-1 irgi tik du pedalai ir tuo metu F-1 greičių dėžės veikimo principas buvo lygiai toks pat, – klientų įspūdžius vardija pramogos organizatoriai, įmonės „Saugus vairavimas“ atstovai.
Didžiausias „Ferrari” privalumas ne variklio galia, bet tai, kaip tarpusavyje dera visi automobilio komponentai
Kiti galvoja, kad sėda prie raketos šturvalo ir tuoj skris, tačiau didžiausias „Ferrari” privalumas ne variklio galia, bet tai, kaip tarpusavyje dera visi automobilio komponentai: variklis, greičių dėžė, pakaba, padangos, aerodinamika, išvaizda, garsas, suformuotas įvaizdis ir visa kita, kas leidžia vairuojant tokią mašiną jausti visišką laisvę ir dominavimą“.
Raudonasis super automobilis taip pat traukia ir aplinkinių dėmesį. Jie palydi žvilgsniu, kelia nykštį į viršų, fotografuoja, mojuoja ir garsiai sako komplimentus. Tačiau daugiau problemų kyla, kai vairuotojai dairosi į veidrodėlį, kad apžiūrėtų automobilį, ir neseka situacijos kelyje priešais save. „Mūsų klientams paaiškiname, kad vairuojant „Ferrari” būtų pasiruošę netikėtumams“, – šypsosi „Ferrari” savininkai.
Tačiau ne tik maloni kitų vairuotojų reakcija lydi šalia važiuojantį „Ferrari”. Nemažai vairuotojų, ko gero bandydami parodyti savo vairuojamo automobilio „galimybes“, stengiasi aplenkti „Ferrari”, nepaisydami kelių eismo taisyklių ir elgdamiesi neatsakingai.
Organizatoriai neužmiršta ir juokingiausio klausimo, kurį teko išgirsti iš vieno kliento: „O variklis dyzelinis ar benzininis“?
Klientų skirtumai
Nemaža dalis sutiktų vairuotojų iš Suomijos savo garaže turi amerikietišką ar išskirtinį europietišką „savaitgalio“ automobilį.
„Nemaža dalis sutiktų vairuotojų iš Suomijos savo garaže turi amerikietišką ar išskirtinį europietišką „savaitgalio“ automobilį. Tačiau jiems smalsu pavairuoti būtent „Ferrari”, nes jis – suomių svajonė. Nežiūrint į skandinavišką santūrumą, daugiausiai emocijų vairuojant taip pat linkę rodyti suomiai“.
Aiškesnį skirtumą galima įžvelgti tarp klientų, pirkusių pramogą sau nuo gavusių dovanų. Pirkę sau labiau linkę rizikuoti, jie bando atrasti mašinos galimybes. „Tokiems vairuotojams pasiūlome atvykti į Kačerginės Nemuno Žiedą, kur galės išbandyti visas „Ferrari” galimybes“.
O gavę dovanų klientai ateina šventiškai nusiteikę, dažniausiai – su didele kompanija draugų ar šeimos narių ir į „Ferrari” žiūri kaip į elegantišką dovaną, su kuria stengiasi elgtis pagarbiai.
Jaunimas taip pat labiau nori „spausti”: „Kartais atrodo, kad tik pagreitis juos tedomina“, – jaunuolių vairavimo subtilumus pristato pašnekovai. Vyresnė publika daugiau atkreipia dėmesį į išskirtinumus, ieško panašumų ir skirtumų su jų praktikoje vairuotais automobiliais. Brandesni vairuotojai taip pat labiau suvokia jiems tenkančią atsakomybę.
Moterys sudaro iki 10 % klientų visose šalyse, jos yra atsargesnės už vyrus: „Moterys, kaip ir kasdien keliuose, važiuoja daug atsargiau ir labiau kreipia dėmesį į dizainą, nei į technines charakteristikas“, – šypsosi pramogos instruktoriai.
Nuotykiai Latvijoje
Vienas policininkas po tokio patikrinimo sako latviškai: „Spustelėk, nebijok, nestabdysiu... “
Paklausti, ar retai gatvėse sutinkamas automobilis sulaukia didesnio policijos dėmesio, pramogos organizatoriai purto galvas: Lietuvoje jų dar nebuvo sustabdę pareigūnai. Bet Latvijoje kiekvieną savaitgalio rytą policija daro reidus, kurių metu vairuotojus prašo pūsti prevenciniam alkoholio patikrinimui. „Tai trunka 15 sekundžių ir mums jau tapo įprasta procedūra. Vienas policininkas po tokio patikrinimo sako latviškai: „Spustelėk, nebijok, nestabdysiu... “ Tačiau mūsų klientai sąmoningi ir greičio stengiasi neviršyti. Mes, instruktoriai, spidometro rodyklės nesekame, bet stebime, kad vairuotojas vairuotų saugiai“.
Sėdęs už galingo automobilio vairo, atrodo, kiekvienas norėtų „spausti iki dugno“. Bet „Ferrari” vairuojant miesto gatvėse, reikia laikytis ne tik instruktoriaus pastabų, bet ir kelių eismo taisyklių. Vis tik organizatoriai prisimena vieną atvejį, kai klientą teko stabdyti: „Dauguma mus aplankančių klientų – subrendę, rimti žmonės, tad tramdyti tenka retai. Rygoje vieno 21 metų jaunuolio teko paprašyti pasikeisti su instruktoriumi vietomis, kad saugiai užbaigtume maršrutą“.
Rizikas labai padeda valdyti vairavimo instruktoriaus patirtis. Kaip sako organizatoriai, suprasti, ką šiuo metu mąsto vairuotojas, kokius sprendimus jis gali priimti ir ką ištarti, kad jo veiksmai būtų saugūs – nėra taip paprasta. Kartais tenka netgi suktelėti vairą.
Automobilio priežiūra ir duobėti Pabaltijo keliai
Paklausti, ar jau teko taisyti kokius nors automobilio gedimus, UAB „Saugus vairavimas“ atstovai sutartinai linkteli: „O kaipgi, juk čia „Ferrari”. Italai daug dėmesio skiria įvaizdžiui, dizainui, važiavimo charakteristikoms, bet nebūtinai patikimumui. O jei dar pridėtume mūsų kelių būklę... “.
Po vieno apsilankymo plovykloje ėmė neužsidarinėti stogas. Galėdavo jį atidaryti, bet užsidarydavo tik rankiniu (avariniu) būdu. Pasirodė, jog išėjo iš rikiuotės šoninio stiklo padėties daviklis. Deja, diagnostinę aparatūrą, galinčią nustatyti panašius gedimus, turi tik įgalioti „Ferrari” atstovai toli nuo Lietuvos.
Bene skausmingiausias buvo pavarų dėžės perjungimo bloko gedimas. Nors su šia problema dar buvo galima gyventi, bet ilgainiui tai būtų iššaukę dar rimtesnių bėdų, tad teko pakeisti.
Taip pat pakabos šarnyrinių jungčių automobilio savininkai nespėja keisti: „Ferrari” pakaba neturi guminių įvorių. Visos svirtys sujungtos kietomis, šarnyrinėmis jungtimis, kurios automobiliui suteikia standumo ir tikslumo, bet važiuojant Pabaltijo keliais dyla itin greitai“, – vardija pramogos organizatoriai.