Temą siūlykite gazas@15min.lt
Tai, kad tokį vilkimą griežtai draudžia Kelių eismo taisyklės, neverta net priminti. KET sako, kad draudžiama vilkti motociklais be priekabos ir tokius motociklus. O už šio punkto pažeidimą atsako velkančiosios transporto priemonės vairuotojas.
Motociklininkas ir J.Rinkevičiaus vairavimo mokyklos mokytojas Tomas Rinkevičius, peržiūrėjęs šį vaizdo įrašą, nevyniojo žodžių į vatą: šitas motociklininkas yra kamikadzė. Nes bet koks neatsargus velkančio jį automobilio truktelėjimas gali baigtis „atsigulimu ant šono“.
„Tai – pats kvailiausias sprendimas, kokį tik galėjo sugalvoti šitas žmogus“, – komentavo T.Rinkevičius.
Toks elgesys nustebino ir žurnalistą, motociklininką Marių Eidukonį.
„Motociklo be priekabos vilkimas Lietuvoje draudžiamas tiek standžia, tiek lanksčia vilktimi. Taigi abu situacijos dalyviai pažeidžia KET. Tempiantis motociklą VW Sharan yra pakankamai erdvus automobilis. Tad motociklą, kuris sveria apie 180 kg, vyrai galėjo įkelti ir saugiai nugabenti bagažinėje/salone.
Belieka tikėtis, kad toks vilkimas truko trumpai ir nieko blogo nenutiko. Tokia praktika nėra nepopuliari, Dauguma motociklininkų, atsiradus gedimui, dėl kurio motociklas nebevažiuoja renkasi techninę pagalbą arba bendrąją arba specializuotą motociklams“, – komentavo M.Eidukonis.
Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ pedagogė Aldona Juozaitytė-Pieva taip pat labai nustebo, išvydusi šią situaciją:
„O, tai labai savotiška situacija! Per 15 metų tokios dar nesu gyvai mačiusi. Žinome, kad pagal taisykles nei vilkti motociklu be priekabos, nei vilkti tokį motociklą neleistina (beje, dėl teisybės galime pažymėti, kad šiame pažeidime matome ir dar kelis: lanksti vilktis nėra pažymėta ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis ar skydeliais arba nėra ryškios spalvos, o motociklininkas neįjungęs avarinės šviesos signalizacijos arba nėra pasikabinęs avarinio sustojimo ženklo, tarkime, ant savo nugaros ).
Taisyklės sukuriamos ne šiaip sau.
Dažniausiai taisyklės sukuriamos ne šiaip sau, tad ir čia galime įžvelgti, kodėl toks veiksmas yra labai pavojingas. Pirma, panašu, kad automobilis motociklą tempia pilnai pririštą prie šakės. Vadinasi, kas benutiktų, motociklas eitų ten, kur eina mašina. Ne tik motociklas, bet ir motociklininkas.
Palyginimui, jeigu prireikia bekelėje pavilkti motociklą, tai daroma bent jau tempimo virvę prispaudus ant pakojo su koja – jeigu kas nutinka, virvė paleidžiama ir motociklai nebėra surišti vienas su kitu.
Antra, eisme gatvėse yra įvairiausių kliūčių ir daugybė kitų judančių eismo dalyvių, tad ir suvaldyti tempiamą motociklą turėtų būti labai sudėtingas procesas.
Trečia, kristi ant asfalto yra gerokai skaudžiau negu ant smėlio – taigi susižalojimo galimybė yra gerokai didesnė. O čia gal net realu palįsti ir po pačiu velkančiuoju automobiliu! Na ir galiausiai, šis motociklininkas apskritai elgiasi neatsakingai – galbūt pastebėjote, kad jis važiuoja su treningu, be pirštinių ir paprastais kedukais. Važiuojant motociklu būtinos visos apsaugos (ne tik šalmas!), nesvarbu kokia karšta diena bebūtų. Net jeigu važiuoji iš vieno kiemo į kitą – kaip turbūt nutiko ir šiuo atveju“.