„Tesla“ kadaise didžiavosi iš pardavimo proceso pašalinusi tarpininkus. „Tesla“ salonų yra, bet iš esmės automobilio užsakymas vyksta tiesiogiai iš gamintojo. Dabar, interneto amžiuje, gamybos atskyrimas nuo pardavimo nebeatrodo reikalingas. Kadaise jis buvo įvestas siekiant plėsti atstovybių tinklus – „Ford“ negalėjo visur savarankiškai statyti savo parduotuvių. Tačiau dabar pirkėjai kenčia nuo godžių pardavėjų.
„Ford F-150 Lightning“ pirkėjai Virdžinijoje iš atstovybės gavo laiškus, kuriais buvo informuoti, kad norėdami pereiti į prioritetinę eilę turės sumokėti 30 tūkstančių dolerių. Tie, kuriems prioritetinė vieta eilėje nėra svarbi, sumokės mažiau – 10 tūkstančių. Tai – milžiniški pinigai, kurie keliaus tiesiai į atstovybių kišenes. Kodėl tai vyksta?
„Ford“ jau turi daugiau nei 200 tūkstančių užsakymų savo naujausiam elektriniam pikapui. Tačiau anksčiau buvo pasidalinta kiek kitokiu planu – 2022 metais planuojama pagaminti 15 tūkstančių tokių automobilių, 2023 metais – 55 tūkstančius, 2024-iais – 80 tūkstančių „F-150 Lightning pikapų. Tik 2025-aisiais „F-150 Lightning“ gamybos tempai turėtų padvigubėti. Tai reiškia, kad dauguma „F-150 Lightning pikapų pirkėjų savo automobilių lauks kelis metus. Paklausa yra žymiai didesnė už pasiūlą ir tai šiuo atveju nėra gerai. Nebent esate atstovybės savininkas.
Žmogus iš prigimties yra nekantrus, tai kodėl ant to nekantrumo neuždėjus kainos? Dėl to elektromobilių kainos kyla, nors technologijos pinga, o gamybos kaštai mažėja.
30 tūkstančių dolerių antkainis atrodo siaubingai, bet neseniai pirkėjai pastebėjo, kad „Toyota RAV4 Prime“ hibrido kaina panašiai buvo išpūsta 40 tūkstančių dolerių, „Mercedes-Benz EQS“ – 50 tūkstančių. Brangsta ir tiesiogiai parduodami elektromobiliai. Bazinio „Tesla Model Y“ kaina pašoko 22 proc. (10,5 tūkstančiai dolerių), „Model 3“ pabrango 23 proc.