Automobilis yra vienas greičiausių, kuriuos tik sukūrė „Ford“: „Focus RS“ varomas keturiais ratais ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,7 sek. „DJI Phantom 4“ – naujausias filmavimui iš oro skirtas dronas, o „Xeno Drone“ – vos 465 g sverianti sportui paruošta skraidyklė.
Skaičių jūroje nesunku paklysti, tad sportinio drono potencialą geriausiai apibūdina galios ir svorio santykis. Jeigu „Ford Focus RS“ turi 0,16 kW/kg, tai „Xeno Drone“ – 2,36 kW/kg. Oficialiai pats greičiausias pasaulio serijinis automobilis „Bugatti Veyron Super Sport“ turi 0,413 kW/kg galios santykį, tad dronas iš esmės yra šešis kartus galingesnis nei aštuntasis pasaulio stebuklas.
Sportinis dronas buvo modifikuotas Lietuvoje. Jis turi keturis variklius, kurių kiekvienas sukuria apie 250 W galią. Baterijos talpa – 1,5 Ah, propeleriai – trimenčiai, 5 colių ilgio, o rėmo dydis – 215 mm. Jis pagamintas iš anglies pluošto plokščių, tekintų aliuminio sutvirtinimų, 3D spausdintų detalių, o viską dengia vakuuminio formavimo plastikinis gaubtas. Visos detalės – gamintos Lietuvoje.
Dronas turi vaizdo siųstuvą, veikiantį 5,8 GHz dažniu, analoginiu režimu. Dronas valdomas su akiniais – jo pilotas mato vaizdą, kurį siunčia drono priekyje įmontuota kamera.
Greitojo drono komandą sudaro Paulius Vėželis, jau daug metų užsiimantis radijo bangomis valdomais modeliais bei dalyvavęs Europos bei pasaulio čempionatuose. Inžinierius – Vytautas Valaitis, dalyvavęs pirmojo lietuviško palydovo „Lituanica Sat-1“ projekte, o šiuo metu dirbantis su karinės paskirties bepiločių orlaivių programine įranga. Kitas komandos inžinierius Donatas Pampikas jau daugiau nei du dešimtmečius gamina radijo bangomis valdomus modelius, o Augustas Štaras – komandos rinkodaros bei pardavimų vadovas.
Neįprastose traukos lenktynėse pirmą vietą užėmė „Xeno Drone“, antrą – „Ford Focus RS“, trečias liko „DJI Phantom 4“ dronas. DJI turi tokio pat galingumo variklius kaip ir „Xeno Drone“, tačiau yra triskart sunkesnis bei kur kas labiau subalansuotas kasdieniniam naudojimui, o ne varžyboms. Pavyzdžiui, DJI skristi gali daugiau nei 27 minutes, tuo tarpu „Xeno Drone“ – tik tris.
„Rezultatas natūralus – kažko panašaus ir tikėjomės: DJI greičiu negali varžytis su sportišku automobiliu ar sportui skirtu dronu. Tačiau jis yra pats greičiausias iš profesionaliam filmavimui skirtų dronų ir lenkia konkurentus kitomis savybėmis kaip valdymo patogumas, skrydžio bei filmavimo stabilumas ar buvimo ore trukmė“, – sakė DJI dronų atstovybės Lietuvoje „Promaksa“ vadovas Antanas Petrauskas.