„Ford“ apibendrino anonimiškai klientų pateiktus automobilio eksploatacijos duomenis. Paaiškėjo, kad realiomis sąlygomis įkraunamąjį „Kuga“ hibridą vairuojantys europiečiai šiemet iki 49 proc. su automobiliu nuvažiuoto atstumo įveikdavo vien naudodamiesi įkraunamosios baterijos energija.
Dažniau renkasi elektrifikuotus modelius
Birželio mėnesį įkraunamojo „Kuga“ pardavimo apimtys buvo didžiausios šiais metais – parduota daugiau nei 6 300 automobilių. Įraunamoji hibridinė miesto visureigio versija tapo paklausesnė už visus kitus gamos modelius kartu sudėjus. Nuo šių metų balandžio iki liepos „Ford“ pardavė beveik 16 000 įkraunamųjų „Kuga“ hibridų, t. y. trečdaliu daugiau nei antroje vietoje esančio konkurentų modelių per tą patį laikotarpį.
Įkraunamųjų hibridų ir elektromobilių paklausa Europoje sparčiai auga. Vis daugiau vartotojų randa jų poreikius atitinkančius modelius, kuriais patogiai naudodamiesi gali sumažinti išlaidas. Tai itin lengva padaryti įkraunant automobilio bateriją namuose. Antrajame šių metų ketvirtyje 8,4 proc. visų Europoje parduotų naujų transporto priemonių sudarė įkraunamieji hibridai. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, tokių modelių pardavimas išaugo daugiau nei 255 proc.
„Esame įsitikinę, kad mūsų klientai hibridinius automobilius perka įvertinę elektros režimo privalumus. Statistika rodo, kad įkraunamojo „Kuga“ hibrido vairuotojai maksimaliai išnaudoja šią galimybę, – sakė „Ford of Europe“ lengvųjų automobilių padalinio vadovas Roelantas de Waardas. – Esame įsipareigoję kurti elektrifikuotus naujos kartos „Ford“ modelius, o faktas, kad „Kuga“ yra perkamiausias įkraunamasis hibridas rodo, jog klientai jau dabar pasirengę lydėti mus šioje jaudinančioje kelionėje į ateitį.“
Naudoja panašiai kaip išmaniuosius įrenginius
Daugiau nei du trečdaliai įkraunamojo „Kuga“ modelio vairuotojų kasdien vietiniais maršrutais nukanka ne daugiau kaip 50 km ir visą šią distanciją gali įveikti vien naudodami baterijos energiją. Vidutinis elektros režimu nuvažiuojamas atstumas siekia 52 km, o tai yra netgi mažiau nei pagal WLTP bandymų ciklą pasiektas 56 km rodiklis. Vartotojai pasitiki baterijų technologijomis ir randa patogių energijos atsargų papildymo būdų. Iš 100 įkraunamųjų „Kuga“ hibridų eksploatacijos dienų 89 atvejais baterija įkraunama.
Įkraudami baterijas namuose, eksploatacijos išlaidas karpantys vartotojai sumaniai naudojasi pigesniu naktiniu elektros tarifu. „Ford“ duomenimis, 45 proc. atvejų baterija namuose įkraunama per naktį, o 35 proc. visų prisijungimų prie 230 voltų buitinio elektros lizdo trunka 12 valandų arba dar ilgiau. Tai rodo, kad vartotojai automobilius įkrauna panašiai kaip išmaniuosius įrenginius.
Maksimaliai išnaudojant įkraunamąją bateriją, galima pastebimai nurėžti automobilio eksploatacijos išlaidas. Įvertinus vidutines degalų ir elektros kainas, 100 km atstumas vairuojant įkraunamąjį „Kuga“ hibridą, bet naudojantis vien benzininiu varikliu, atsieitų maždaug 8 eurus. Palyginimui – įkraunant bateriją tą patį atstumą galima įveikti sumokėjus apie 2 eurus. Per metus sukariant 15 000 km tokiu būdu galima sutaupyti apie 900 eurų.
Hibridinių modelių įvairovė
„Ford“ šįmet paskelbė, kad iki 2026-ųjų vidurio visą prekių ženklo lengvųjų automobilių gamą sudarys vien tik nulinės taršos modeliai – įkaunamieji hibridai arba elektromobiliai. Iki 2030 m. gamintojas visiškai pereis prie elektromobilių gamybos. Šį mėnesį rinkoje pasirodė naujasis elektrinis „Ford Mustang Mach-E GT“ visureigis, o per antrąjį 2021-ųjų ketvirtį klientams Europoje buvo pristatyta daugiau nei 5 300 „Mustang Mach-E“ modelių.
Iš elektrifikuotų „Ford“ lengvųjų automobilių gamos galima rinktis hibridinį „Kuga“ su įkraunama baterija bei šio modelio versiją su švelniuoju hibridu. Su hibridinėmis jėgainėmis komplektuojami „Mondeo“, „S-Max“ ir „Galaxy“ modeliai. Įkraunamųjų hibridų gamą neseniai papildė visureigis „Explorer“, o miestui skirtiems „Puma“, „Fiesta“ ir „Focus“ modeliams siūlomi švelnieji hibridai.
Įkraunamąją hibridinę „Kuga“ jėgainę sudaro Atkinsono ciklu veikiantis 2,5 litro, keturių cilindrų benzininis variklis, elektros motoras ir 14,4 kWh talpos ličio jonų baterija. Pagal WLTP bandymų ciklą visureigis elektros režimu gali nuvažiuoti iki 56 km atstumą, vidutinės degalų sąnaudos siekia 1,4 l/100 km, o CO2 emisijos – 32 g/km. Baterija įkraunama prisijungus prie priekiniame kairės pusės sparne esančio lizdo.
Baterijos energija naudojama pasirinkus vieną iš keturių elektros režimo variantų – „EV Auto“, „EV Now“, „EV Later“ ir „EV Charge“. Greta energijos atsargų papildymo prijungus prie išorinio elektros šaltinio, „Kuga“ hibrido baterija automatiškai įkraunama taikant regeneracinio stabdymo technologiją. Taip sukaupiama įprastai nuostoliais virstanti kinetinė energija.