Apie ketinimus nutraukti automobilių gamybą savo nepelningose Australijos gamyklose „Ford“ pranešė prieš trejus metus. Tokius pat sprendimus priėmė ir kitos dvi didelės šalies automobilių gamintojos – JAV milžinės „General Motors“ valdoma „Holden“ ir „Toyota“, kurios gamybą nutrauks 2017 metais.
Visos trys įmonės teisinosi, kad tokį žingsnį yra priverstos žengti dėl įvairių veiksnių, įskaitant Australijos dolerio stiprumą ir sunkumus rinkoje, kurių vis daugėja.
„Mitsubishi“ savo gamyklą Adelaidėje uždarė dar 2008 metais.
„Ši diena visai „Ford Australia“ komandai yra kupina emocijų“, – pareiškė įmonės vadovas Graeme Whickmanas ir pridūrė, kad pastaruosius trejus metus įmonė stengėsi bent kai kuriems iš 1,2 tūkst. atleistų darbuotojų padėti įsidarbinti kitur.
Nors „Ford“ uždaro dvi turimas gamyklas Australijoje, įmonė nesitrauks iš Australijos rinkos ir joje turės apie 1,5 tūkst. darbuotojų, kurie rūpinsis „Ford“ automobilių importu ir pardavimu.
Paskutiniai trys automobiliai, nuriedėję nuo konvejerių, burtų keliu atiteks darbuotojams, kurie netenka darbo.
Paskutiniai trys automobiliai, nuriedėję nuo konvejerių, burtų keliu atiteks darbuotojams, kurie netenka darbo.
Australijos automobilių gamybos sektoriuje dirba dešimtys tūkstančių žmonių, o susijusiuose pramonės sektoriuose užimta dar daugiau darbuotojų.
Tačiau automobilių gamybos pramonę vis labiau slegia stiprus Australijos doleris, slopinantis eksportą ir didinantis gamybos sąnaudas.