Pelno apdovanojimus ir gerina rekordus
Pirmasis serijinės gamybos „Ford“ elektromobilis jau spėjo surinkti visą prestižinių apdovanojimų ir aukščiausių įvertinimų kolekciją. Vieno didžiausių specializuotų JAV automobilių leidinių „Car and Driver“ redakcija išrinko „Mustang Mach-E“ geriausiu metų elektromobiliu. Debiutinis amerikiečių gamintojo elektromobilis šioje kategorijoje įveikė 10 konkurentų, įskaitant tris skirtingus „Tesla“ modelius, taip pat „Audi e-Tron“, „Volvo XC40“ ir „Porsche Taycan“.
Rinkdami geriausią elektromobilį, „Car and Driver“ žurnalistai atliko įvairius testus, tarp kurių buvo ir realias sąlygas atitinkantis važiavimas automagistralėje 120 km/val. (75 mylių per valandą) greičiu. Išbandydami automobilių patogumą ir įkrovimo galimybes, su visais modeliais amerikiečių ekspertai du kartus įveikė ilgesnį nei 1 600 km (1 000 mylių) maršrutą tarp skirtingose valstijose esančių redakcijos padalinių.
„Mustang Mach-E“ taip pat pateko į bene svarbiausių žemyne rinkimų – Europos metų automobilio – finalininkų septynetą. Šių rinkimų nugalėtojas bus paskelbtas 2022-aisiais.
Atlikus „Euro NCAP“ saugumo testus, „Ford Mustang Mach-E“ taip pat gavo aukščiausius įvertinimus. Pagal sugriežtintą tvarką darant susidūrimo bandymus šis modelis už suaugusių keleivių apsaugą pelnė 92, o už vaikų – 86 balus.
„Mustang Mach-E“ pavadinimas jau įrašytas ir į Gineso rekordų knygą. Ilgiausiame Didžiosios Britanijos kelyje šią vasarą buvo pasiektas efektyvumo rekordas – su dviem įkrovimais įveikus 1 352 km atstumą, vidutinės elektromobilio energijos sąnaudos siekė 9,56 kW/100 km.
Abejonės išsisklaidė po pirmųjų kilometrų
Lietuvos „Metų automobilio 2022“ konkurso komisijos narys Justas Lengvinas pripažino, jog, debiutavus „Ford Mustang Mach-E“, iš pradžių pats buvo vienas iš skeptikų, nepatenkintų tokiu legendinio modelio pavadinimo vartojimu. Galvojo, kad jį pritaikyti elektriniam SUV – kone šventvagiška. Visgi užteko pačiam sėsti prie vairo – įveikus pirmuosius kilometrus nuomonė pasikeitė.
„Supratau, kad „Mustang“ charakteris niekur nedingęs. Nors įsėdęs į vidų pajunti, kad tai erdvus šeimos automobilis, išorės dizainas – dinamiškas ir patrauklus akiai. Svarbu ir tai, jog išvaizda labai atitinka modelio charakterį. Jis veržlus ir leidžia vairuotojui pasijusti situacijos šeimininku. Galima netgi pakvailioti ir priversti jį slysti šonu“, – kalbėjo pašnekovas.
„Galvojantiems, jog įsigijus elektromobilį teks pamiršti vairavimo malonumą, – sakė J. Lengvinas, – „Mustang Mach-E“ yra įrodymas, kad gali būti visiškai priešingai.“ Anot žurnalisto, nors tai nėra grynakraujis sportinis modelis, jame puikiai dera praktiškumas ir geros valdymo savybės.
„Ford“ inžinieriams įrengus efektyvią stabdžių sistemą, netgi dvi tonas viršijantis bendras elektromobilio svoris pasirodė nesantis didelė problema. „Metų automobilio 2022“ konkurse per atliktus bandymus „Mustang Mach-E“ stabdymo efektyvumu aplenkė daugumą modelių, įskaitant ne tik elektromobilius, bet ir gerokai lengvesnius automobilius su vidaus degimo varikliais. „Ford“ modelio stabdymo kelio ir lėtėjimo pagreičio rodikliai buvo netgi geresni nei sportiškojo „Porsche Macan S“.
Legendinė emblema įpareigoja
J. Lengvino teigimu, nemaža dalis automobilių entuziastų buvo linkę galvoti, kad, vidaus degimo variklius pakeitus elektros motorais, visi automobiliai tarsi buities prietaisai taps panašūs vienas į kitą. Jo žodžiais, „Mustang Mach-E“ yra bene geriausiai šią nuomonę paneigiantis modelis. Šis elektromobilis gali būti itin žaismingas, o jei vairuotojui to nereikia – ir visiškai paklusni kasdienė transporto priemonė.
„Salone sumontuotas didelis centrinis ekranas, – pridūrė žurnalistas, – šiek tiek primena „Teslos“ modelius ir reikalauja įpratimo, tačiau likusios įrangos valdymas patogus, o ergonomika – apgalvota.“
„Mustang Mach-E“ baterijos efektyvioji talpa siekia 88 kWh, o viena įkrova nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP testus – net 540 km. Tai geriausias rezultatas tarp visų „Metų automobilio 2022“ konkurse dalyvavusių elektromobilių.
Geriausią naują Lietuvos automobilį taip pat rinkęs socialinių tinklų turinio kūrėjas Dainius Leonavičius pastebėjo, jog „Mustang Mach-E“ priekį puošianti šuoliuojančio žirgo emblema įpareigoja. Anot žurnalisto, panašiai kaip 1964-aisiais pristačius pirmąjį „Mustang“, su naujuoju elektromobiliu „Ford“ koncernas verčia naują puslapį.
Su tuo susijusios ir tam tikros ambicijos, mat originalaus „Mustang“ debiutas buvo vienas sėkmingiausių visoje transporto pramonės istorijoje – per pirmuosius dvejus metus parduoda daugiau nei milijonas automobilių.
Suderintas sportiškumas ir komfortas tyloje
D. Leonavičius atkreipė dėmesį, kad nors „Mustang Mach-E“ nėra kupė ar kabrioletas, kaip iki šiol gaminti visame pasaulyje atpažįstami sportiniai modeliai, perimti dizaino bruožai yra aiškiai pastebimi. Automobilis išsiskiria ilgu variklio dangčiu, trijų dalių galiniais žibintais ir aptakių formų kėbului dinamišką išvaizdą suteikiančiomis griežtesnėmis linijomis. Taip pat, nors tai SUV modelis, elektrinis „Mustang Mach-E“ gali būti komplektuojamas ir su galinių ratų pavara.
„Be to, tai yra greitas automobilis. Versija su dviem 350 AG bendrą galią ir 565 Nm sukimo momentą išvystančiais varikliais bei keturių varančiųjų ratų sistema nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,5 sekundės“, – technines charakteristikas priminė komisijos narys.
„Mustang Mach-E“ dinamikos rodikliai buvo pasiekti neaukojant komforto. Per „Metų automobilio 2022“ rinkimus šis elektromobilis išsiskyrė mažiausiu salone girdimo triukšmo lygiu.
Važiuojant 50 ir 90 km/val. greičiu gauti rezultatai (atitinkamai – 54,2 ir 60,3 decibelo) – geriausi iš visų konkurse dalyvavusių modelių. Jei vairuotojui vis dėlto norisi šiek tiek malonaus ausiai triukšmo, pasirinkus sportiškiausią režimą per garso sistemą girdima klasikinio V8 tipo variklio imitacija.
Nuo 54 900 eurų kainuojantis „Ford Mustang Mach-E“ nėra pigiausias elektromobilis, tačiau, pasak D. Leonavičiaus, dėl talpios bagažinės, erdvaus salono ir didelio viena įkrova nuvažiuojamo atstumo su šiuo modeliu galima leistis ir į ilgesnes keliones su visa šeima.