„Mustang“ ir „Focus RS“ yra neabejotini šių pokyčių katalizatoriai ir abu automobiliai jau netrukus atsiras „Inchcape Motors“ salone Vilniuje.
Pirmą kartą oficialiai į Europą pradėto eksportuoti „Mustang“ amerikiečiai tiesiog nespėja gaminti, o štai pirmasis „Focus RS“ praėjusią savaitę buvo pagamintas Vokietijos Zarluiso mieste esančioje „Ford Performance“ gamykloje. Savo eilės dar laukia ir superautomobilis „Ford GT“ kurio mažos apimties gamyba bus pradėta metų pabaigoje.
„Kalbant apie sportiškiausius „Ford“ modelius, reikia pažymėti, kad šie metai bus išskirtiniai ne vien gamybos apimtimis. Dar niekuomet neturėjome tiek galios, tokių gerų važiuoklių ir tiek naujų technologijų, įskaitant ir unikalią „Ford Performance All Wheel Drive“ įdiegtą naujajame RS“, – nesikuklino „Ford of Europe“ produktų plėtros padalinio vadovas Joe Bakajus.
„Ford Focus RS“ yra vienas iš 12 naujų sportinių modelių, kuriuos „Ford“ planuoja pristatyti pasaulio rinkoms iki 2020 metų.
„Focus RS“ sukurtas „Ford Performance“ padaliniuose Europoje ir JAV, koncerno inžinieriams buvo suteikta beveik visiška veiksmų laisvė. Kompaktiškas hečbekas gavo „EcoBoost“ šeimos 2,3 litro darbinio tūrio turbininį variklį, generuojantį net 350 AG. Galinga jėgainė ir visi keturi varantieji ratai „Focus RS“ leidžia iki 100 km/h įsibėgėti vos per 4,7 sekundės, tačiau įsibėgėjimas nėra svarbiausias tokio tipo automobiliui – valdymo tikslumas ir posūkio įveikimo greitis, pasak „Ford Performance“ specialistų – bus stulbinantis. „Karštasis hečbekas“ taip pat turės kelis nustatomus važiavimo režimus, įskaitant ir „Drift mode“, kuris leis automobilį valdyti kontroliuojant slydimą šonu.
Nuo rugsėjo vartotojai jau užsakė daugiau nei 3 100 „Focus RS“.
„Ford Mustang“ į Lietuvą būtų atvykęs kur kas anksčiau, tačiau bėda ta, kad „Ford“ gamykla Flet Roke tiesiog nesusidoroja su užsakymų gausa.
Šeštosios kartos „Mustang“ parduodamas su klasikiniu V8 5 litrų darbinio tūrio 421 AG galios varikliu ir gerokai ekonomiškesniu „EcoBoost“ 2,3 litro darbinio tūrio turbininiu varikliu, generuojančiu 317 AG. Galingiausias „Mustang“ iki 100 km/h įsibėgėja per 4,8, o taupesnysis – per 5,8 sekundės.
Pirkėjai Europoje taip pat gali pasirinkti standartinę „Performance Pack“ važiuoklę su Europai pritaikyta stabdžių sistema arba specialiai „Mustang“ sukurtą keičiamų režimų sportinę važiuoklę bei variklio režimo reguliavimo sistemą, pritaikytą lenktynių trasai.
Rinkos analizės agentūros IHS duomenimis, „Ford Mustang“ pernai pirmąjį pusmetį buvo geriausiai parduodamas sportinis automobilis pasaulyje.
Skambios premjeros kiek pritemdė anksčiau pradėtus gaminti sportinius „Ford“ modelius, tačiau jiems 2015-ieji taip pat buvo puikūs.
„Focus ST“ pardavimo apimtys pernai padidėjo 160 proc. Šuolį lėmė atnaujintas ST su benzininiu 2 litrų darbinio tūrio 250 AG „EcoBoost“ varikliu ir visiškai naujas dyzelinis ST su 185 AG ir 400 Nm sukimo momentą generuojančiu 2 litrų darbinio tūrio varikliu. 2018 metais net 47 proc. ST pirkėjų rinkosi dyzelinę versiją. Nenuostabu, turint galvoje, kad šis dinamiškas automobilis 100 km kelio suvartoja vos 4,6 litro dyzelino.
Tuo tarpu sportiškasis „Ford Fiesta ST“ rinkoje jau ne pirmus metus išlieka savo klasės lyderis. Mažos klasės hečbekas išsiskiria itin tikslia ir malonia vairuoti važiuokle, 182 AG benzininiu varikliu ir nebloga dinamika – įsibėgėjimas iki 100 km/h tetrunka 6,9 sekundės. Europoje nuo 2013 metų jau parduota daugiau nei 30 tūkst. „Fiesta ST“.
Tikri automobilių gurmanai nekantriai laukia šių metų pabaigos, kai rinkoje pasirodys pirmieji naujos kartos superautomobiliai „Ford GT“. Klasikinės sportinio automobilio architektūros, anglies pluošto konstrukcijos ir galingiausio „EcoBoost“ šeimos variklio – daugiau nei 600 AG – derinys atrodo pritrenkiančiai, o kaip jis važiuos sportinėje trasoje pamatysime birželio mėnesį vyksiančiose prestižinėse Le Mano ištvermės lenktynėse.