Tai tikrai nėra pirmas kartas, kai galite paskaityti apie „Formulėje 1“ naudojamas padangas. Ar žinote, koks slėgis palaikomas F1 bolidų padangose? O ar prisimenate laikus, kai slikai F1 nebuvo leidžiami?
Truputis istorijos ir teorijos
Sportinės padangos generuoja stiprų sukibimą su trasos asfaltu, tačiau trintis yra neišvengiama. O ten, kur yra trintis, yra ir karštis. Tai, bei siekis sukurti ilgaamžes padangas, nulemia, kad „Formulėje 1“ naudojamos padangos pasižymi aukšta darbine temperatūra.
Problema ta, kad tik pajudėjus iš techninio aptarnavimo juostos padangos neišvengiamai bus šaltesnės nei jų optimali darbinė temperatūra.
Tai – toli gražu ne nauja problema. 1974-ųjų Kanados „Grand Prix“ vyko rugsėjį. Ruduo Kanadoje gali būti vėsus ir dėl to padangos po važiavimų greitai atvėsta. „McLaren“ komandos inžinieriai tuomet sugalvojo paprastą sprendimą – ėmė šildyti savo garažą techninio aptarnavimo juostoje.
Šiltas garažas, žinoma, padėjo palaikyti bent šiek tiek aukštesnę padangų temperatūrą, bet prieš montavimą padangos vis tiek spėdavo atvėsti. Inžinieriai sugalvojo juokingai paprastą, bet efektyvų sprendimą – iš garažo nešamas padangas jie susukdavo į iš viešbučio pasiskolintas antklodes. Kas dabar pasakys, ar būtent šis sprendimas pasiteisino, bet tas lenktynes laimėjo „McLaren“ pilotas Emersonas Fittipaldi.