Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gamintojai stengiasi susidoroti su automobilių „nutukimo“ problema

Visi žino – amerikiečiai turi problemų dėl antsvorio. Daugiau negu du trečdaliai žmonių patenka į nutukusiųjų kategoriją. Su ta pačia problema bando kovoti ir automobilių gamintojai. Per pastaruosius dešimtmečius automobiliai „priaugo“ šimtus papildomų kilogramų tam, kad būtų patogesni bei saugesni.
„Cadillac XTS“ – markės flagmanas
„Cadillac XTS“ – markės flagmanas / Gamintojo nuotr.

Dabar inžinieriai suka galvas, kaip priversti automobilius „numesti svorio“. Šiam tikslui yra daugybė priežasčių, tačiau svarbiausia – mažesnės degalų sąnaudos. Automobilių industrijos atstovai įsitikinę, kad kiekvienas papildomas kilogramas didina degalų sąnaudas 0,05 l vienam nuvažiuotam kilometrui.

Automobilių gamintojams padus kutena ir 2016 m. įsigaliosiantys ekonomiškumo standartai, o 2025 m. jie bus dar griežtesni.

„Cadillac XTS“ jau yra paruoštas „lieknėjimo“ kursui. Visa pėda (apie 30 cm) ilgesnis už „Caddy CTS“ naujasis 2013 m. modelis svers 100 svarų (45 kg) mažiau. Taigi, panašu, kad  inžinierių pastangos nenueis veltui.

Kūrybingų inžinierių dėka „Porsche“ septintos kartos 911 modelis taip pat bus lengvesnis. Kompanija jo gamybai žada naudoti aliuminį ir net anglies pluoštą. 2013 m. „Boxster“ modelis „dietos“ taip pat neišvengs.

Nors ir didesnis už savo pirmtaką, naujasis „Nissan Altima“ modelis yra 79 svarais (35,55 kg) lengvesnis. Naujasis modelis, be kitų konstrukcijos patobulinimų, turės lengvesnę aliuminio konstrukciją, stogą ir variklio gaubtą.

Iš ypač stiprių, tačiau ypatingai lengvų medžiagų yra gaminami lenktyniniai ir egzotiški automobiliai, tokie, kaip milijono dolerių vertas „McLaren F1”, pagamintas prieš du dešimtmečius. Tačiau darbas ir tokių modelių paruošimas kainuoja daug pastangų, laiko ir pinigų. Vis dėlto situacija pamažu keičiasi.

Originalusis „McLaren F1“ anglies pluošto „vamzdis“ buvo gaminamas 3000 valandų. Naujos kartos „Mercedes-McLaren“ SLR gamyba tęsėsi  400 valandų. O naujausias MP4-12C modelio kėbulas buvo pagamintas per 4 valandas. Sutikite, gamintojų pažanga – verta plojimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų