Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos (LNPPĮA) vadovas Lukas Vosylius pasakojo, kad sunkiajam transportui biodegalai kelia dar didesnę riziką nei lengviesiems automobiliams. Tuo metu jo oponentas Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas sakė, kad Mažeikių naftos perdirbimo gamykla jau tiekia degalinėms dyzeliną, kuriame yra 6,5-7 proc. biopriedų, ir prekyba juo bei vartojimas vyksta be jokių tariamų problemų, kuriomis nepagrįstai buvo gąsdinami Lietuvos vartotojai. Tai tik dvi prieštaringos pozicijos, todėl, kokią įtaką naujasis dyzelinas daro vilkikams, teiraujamės pagrindinių gamintojų atstovų.
MAN paravimų vadybininkas Mindaugas Akelis:
„Gamintojas leidžia tokį kiekį biodegalų, tačiau tik su tam tikromis išlygomis, kad biodegalai atitiktų tam tikrus reikalavimus. Jeigu dyzeline bus primaišyta šalto spaudimo palmių aliejaus, tai, be abejo, problemų neišvengsime, tačiau jei bus naudojama tinkama technologija ir tinkamos medžiagos – problemų nebus. Turėjome liūdną patirtį, kai rinkoje pasirodė „Mažeikių naftos“ produktų, pagamintų iš nekokybiškų arba blogai perfiltruotų žaliavų. Dėl jų vilkikai masiškai stojo. Tada nereikėjo daryti jokių cheminių kuro analizių, „plika“ akimi matėsi kaip skystyje kažkas plaukiojo.
Pats bio priedas turi atitikti kokybinius reikalavimus. Be to, reikėtų atkreipti dėmesį, kad dyzelinui su biopriedais yra papildomi reikalavimai saugojimo laikui ir sąlygom. Tikėtina, kad po tam tikro laiko kure esančios frakcijos išsisluoksniuoja.“
„Renault“ vyr. vadybininkas Nedas Jakniūnas:
„Biodegalai ir padidėjęs jų kiekis Lietuvoje parduodamame dyzeline, „Renualt“ vilkikams jokios neigiamos įtakos neturės.“
„Scania“ prekybos direktorius Kęstutis Bacevičius:
„Scania“ vilkikų garantinėse dokumentacijose nurodyti, kad galima naudoti dyzeliną, kuriame yra ne daugiau kaip 7 proc. biodegalų. Mūsų automobilių varikliai, dyzelinui, kuriame yra daugiau nei 7 proc. biodegalų, nepritaikyti.“
Didesnis kiekis biokuro neišvengiamai mažina alyvos keitimo intervus
„Volvo“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus:
„Volvo Trucks”, standartinės komplektacijos sunkvežimiuose, numato ne daugiau kaip 7 proc. biodegalų kiekio dyzeline. Galimas ir didesnis nei 7 proc. biodyzelino santykis, tačiau tuo atveju jau būtų reikalinga papildomai adaptuoti degalų tiekimo sistemą, kadangi biodyzelinas yra agresyvesnis degalų tiekimo sistemos komponentams nei paprastas dyzelinas, taip pat sutrumpėtų alyvos ir filtrų keitimo intervalai.“
„Iveco“ techninio aptarnavimo vadybininkas Dominykas Kozeniauskas:
„Šiuo metu mūsų varikliai yra pritaikyti ir sertifikuoti B5 (5% EN 14214 BIODIESEL in EN 590 gas-oil) degalų naudojimui, t.. y., naudojant tokį kurą mes garantuojame emisijos standartus ir variklio ilgaamžiškumą atitinkančius aptarnavimo intervalus.
Kalbant apie patikimumą ir ilgaamžiškumą, didesnis kiekis biokuro neišvengiamai mažina alyvos keitimo intervus. Jei varikliuose naudojami DPF (kietūjų dalelių) filtrai su použdegiminio įpurškimo funkcija (post injection), alyvos keitimo intervalai turi būti sumažinti dar labiau. Taip pat dėl toksinio metalinių priemaišų (pavyzdžiui, K, Na, Ca, Mg, P) poveikio katalizatoriui jo savybės privalo buti koreguojamos. Taip pat privalo buti keičiami ir variklio darbo parametrai. Specialiems poreikiams Iveco/Irisbus gamina variklius,kurie yra pritaikyti ir B30 (30% EN 14214 BIODIESEL in EN 590 gas-oil) biokuro naudojimui. Su Euro 6 emisijos standartu Iveco varikliai bus pilnai pritaikyti B7 biokuro naudojimui.“
„Thermo King“ ir „Carrier“ agregatų šaldytuvinėmis puspriekabėms atstovai:
„Mūsų produkcija gaminama Europoje ir atitinka Europos rinkai keliamus reikalavimus, o ne specifinį Lietuvos rinkos reikalavimą. Techniniame pase tokio reikalavimo, naudoti dyzeliną, kuriame biodegalai sudaro ne daugiau kaip 7 proc. , nėra, tačiau pas kai kuriuos gamintojus dėl plastikinių bakų draudžiama naudoti biodyzeliną, nes jis veikia plastikines detales.
Pastebime, kad vienareikšmiško atsakymo nėra, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į konkretaus gamintojo reikalavimus. Galime pasidžiaugti, kad šio beprecendentinio standarto neatitinkančio biodyzelino gyvavimas baigiasi. Artimiausiu metu biodegalų kiekis dyzeline bus reglamentuotas bendru energetikos, aplinkos ir susisiekimo ministrų įsakymu, kurio projektas jau pateiktas derinimui. Siekiant išvengti galimų dyzelino tiekimo sutrikimų, projekte siūloma, kad į dyzeliną privalomai bus įmaišomam biodegalų kiekiui būtų leistina paklaida iki -1 proc. Tai yra biodegalų dalis dyzeline galėtų svyruoti nuo 6 iki 7 proc.“