Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gatvė gausiai apgyvendintame Vilniaus rajone: kartais ir mašina, ir kojomis vos įveiksi

Vilniaus Pavilnys – seniai ne priemiestis su kolektyviniais sodais. Dabar tai gausiai apgyvendintas sostinės rajonas su savo problemomis. Viena iš jų, kuri nesisprendžia metų metus, yra Juodojo kelio būklė. Pagrindinė rajono gatvė nesulaukia remonto, o vietos gyventojai skundžiasi, kad čia sunku ir vairuotojams, ir pėstiesiems – jiems tai vienintelis takas, kuris vos įveikiamas, ypač su vežimėliu.
Juodasis kelias
Juodasis kelias / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Prašom visus miesto lankytojus į Pavilnių regioninį parką ir, pasinaudojus proga, dar pasivaikščioti po rajoną. Trūksta ekstrymo? Tik ne čia. Ypač laukiamos šeimos su vežimėliais. Tokių keliukų ne vienas, kelio sudėtingas pasirenkamas. Atrakcija nemokama!“ – taip ironiškai savo atsiųstas nuotraukas 15min pakomentavo vilnietė Jurgita.

Praeiti sunku, pravažiuoti vos įmanoma

Jos teigimu, norint praeiti šaligatviu palei Juodąjį kelią nuo „Iki“ parduotuvės Gurių link tikrai reikia išskirtinių pastangų. Gyventojai, kaip sako Jurgita, yra kreipęsi į savivaldybę, ji pati taip pat, atsakymus gauna štai tokius – arba gatvė nepatenka tarp prioritetinių, arba nėra lėšų.

„Alternatyvų pasirinkti kitą pėsčiųjų taką tiesiog nėra, tad jei, pavyzdžiui, šaligatvis apsnigtas, einame važiuojamąja kelio dalimi. Taip daro ir vaikai. Vasarą dar kažkaip išsisukame. Na, bet yra ir linksmoji pusė – neliūdna“, – dar labiau dramatizuoti nepaprastą situaciją Jurgita vis dėlto nelinkusi.

15min skaitytojos Jurgitos nuotr./Takas palei Juodąjį kelią
15min skaitytojos Jurgitos nuotr./Takas palei Juodąjį kelią

Savo laiške Vilniaus savivaldybei dar pernai vasarą Jurgita akcentavo būtent pėsčiųjų tako problemą Pavilnyje, nors ir didžiosios dalies paties Juodojo kelio būklė ne pati geriausia.

„Pastaraisiais metais rajonas yra stipriai išsiplėtęs ir apgyvendintas, tačiau vieninteliu pėsčiųjų taku nėra iki šiol pasirūpinta. Gal nebūtų taip skaudu, jei būtų bent kažkokia alternatyva keisti ėjimo maršrutą, tačiau alternatyvų nėra.

Tai yra vienintelis pėsčiųjų kelias, vedantis į parduotuvę, polikliniką, autobusų stoteles, darželį ir mokyklas. Vienintelis šaligatvis, kuris nėra prižiūrimas (jo viduryje stovi apšvietimo stulpai, takelis ištrupėjęs, krūmai neapgenėti, palikta krūva šiukšlių po paties kelio tvarkymo)“, – rašė Jurgita.

Ji akcentavo, kad Pavilnio bendruomenė išties susitelkusi ir aktyvi, tačiau visko savo jėgomis sutvarkyti tiesiog nepajėgtų.

Tai yra vienintelis pėsčiųjų kelias, vedantis į parduotuvę, polikliniką, autobusų stoteles, darželį ir mokyklas. Vienintelis šaligatvis, kuris neprižiūrimas.

„Ne pirmus metus gyventojai kelia klausimą, nes praėjimas nėra saugus. Asmeniškai esu mačiusi, kaip vaikas su dviračiu parpuola į važiuojamąją kelio dalį, nes neišlaviravo tarp stulpų. Kiekvieną dieną galima matyti važiuojamąja kelio dalimi einančius vaikus, šeimas, mamas su vežimėliais (ypač žiemą).

Šiuo metu turiu vaiką, kuriam reikia pagalbos judant, t.y. neįgaliojo vežimėlio. Taip pat turiu eiti į važiuojamąją dalį, kad galėčiau nukeliauti iki poliklinikos ar parduotuvės. Dienos ar ryto metu šiuo keliu mašinų srautai nenormalūs, tad klausimas, kas galiausiai turi tuo pasirūpinti?“ – klausimus savivaldybei kėlė Jurgita.

Pažadų nežarstė

Tačiau iš savivaldybės Statybos poskyrio atkeliavęs atsakymas, gautas pernai rugpjūčio pabaigoje, jos nenudžiugino. Jame konstatuota, kad išties Juodojo kelio pietinėje dalyje yra nepakankamo pločio asfalto takas, kuris pratęstas iš Neries krantinės plokščių, tačiau naujai įrengti buvo numatyta tik trumpą atkarpą šiaurinėje kelio pusėje nuo Grūdų sodų g. iki autobusų stotelės „Šumsko kryptis“.

„Norint rekonstruoti Juodojo kelio minimą gatvės ruožą reikalinga parengti techninį projektą, kuriame būtų išspręstas paviršinio vandens (lietaus) surinkimas, iškeltos ESO atramos, rekonstruoti gatvių apšvietimo tinklai, suprojektuoti judumo takai atitinkantys Statybos techninio reglamento reikalavimus.

Projektavimo darbai minimai Juodojo kelio atkarpai 2021-2023 m. nėra planuojami.

Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje gatvių projektavimo ir įrengimo poreikis yra labai didelis. Reitinguojami (atsižvelgiant į teritorijos įgyvendinimo prioritetų zonas, viešojo transporto plėtrą, dviračių takų plėtrą, eismo įvykių skaičių, eismo intensyvumą, gyventojų ir darbo vietų tankumą, visuomenės lankomus traukos objektus) tiek projektavimo poreikio gatvių sąrašai, tiek jau gatvės, kuriose yra išduoti statybą leidžiantys dokumentai.

Projektavimo bei įrengimo darbai atliekami už šiems darbams atlikti turimus asignavimus. Projektavimo darbai minimai Juodojo kelio atkarpai 2021-2023 m. nėra planuojami“, – toks buvo savivaldybės atsakymas į Pavilnio gyventojos užklausą.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Juodasis kelias
Lukas Balandis / BNS nuotr./Juodasis kelias

Vis dėlto šis tas pastaraisiais metais pagerėjo ir Pavilnyje – čia rekonstruotos Gurių g. ir Juodojo kelio bei Juodojo kelio ir Tolimosios g. sankryžos, atsirado du nauji šviesoforai, lietaus nuotekų tinklas, atnaujintas gatvių apšvietimas ir dangos, nutiestas dviračių takas.

Gerų naujienų nėra

Po smarkaus lietaus Juoduoju keliu jau ir visureigiai nepravažiuoja, nelinksmai juokauja vietiniai. Net ir praėjus parai po stiprių liūčių čia telkšo didžiulės balos.

Tokiu atveju eiti pėsčiųjų taku pasidaro dar sudėtingiau, nebent su guminiais batais.

Tačiau Vilniaus savivaldybė vis dar neturi gerų žinių gyvenantiems aplink Juodąjį kelią.

Norint rekonstruoti Juodojo kelio gatvės ruožą reikalinga parengti techninį projektą.

Infrastruktūros skyriaus vedėjo Arūno Visocko komentare kartojama tai, ką gyventojai išgirdo jau pernai: „Šiuo metu Juodojo kelio pietinėje pusėje yra nepakankamo pločio asfalto takas, kuris pratęstas iš krantinės plokščių. Praėjusiais metais buvo įrengta trumpa šaligatvio atkarpa šiaurinėje kelio pusėje nuo Grūdų sodų g. iki viešojo transporto stotelės „Šumsko kryptis“.

Norint rekonstruoti Juodojo kelio gatvės ruožą reikalinga parengti techninį projektą, kuriame būtų išspręstas paviršinio vandens (lietaus) surinkimas, iškeltos ESO atramos, rekonstruoti gatvių apšvietimo tinklai, suprojektuoti judumo takai atitinkantys Statybos techninio reglamento reikalavimus.“

Taip pat pakartota ir apie didelį gatvių projektavimo ir įrengimo poreikį Vilniaus mieste, reitingavimo prioritetus. Ir konstatuota: „Artimiausiu metu projektavimo darbai šiai gatvei nėra planuojami.“

Visus numatomus darbus Vilniaus mieste galima rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas