Gatvių ir šaligatvių valymas: kaip, kada, per kiek laiko? Atsako specialistai

Visą baltą ilgą žiemos sezoną dėmesio centre bus kelininkai ir komunalininkai. Tam, kad šaltasis metų laikas būtų kuo mažiau sudėtingas kiekvienam - tiek automobilio vairuotojui, tiek pėsčiajam. Per kiek laiko turi būti nuvalyti šaligatviai ir gatvės, kam teikiami prioritetai, kaip organizuojami šie darbai ir pagaliau – kodėl vienos gatvės slidesnės už kitas?
Gatvių valymas
Gatvių valymas / S.Žiūros nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus specialistai sako, kad, atsakant į šiuos klausimus, visų pirma miestą reikėtų padalinti į dvi „zonas“ – gatves ir šaligatvius. Tada – žinoti skaičius ir metodus, kaip vyksta valymo darbai.

Siekiant išvengti apledėjimo – smėlio ir druskos mišinys

Valant šaligatvius pirmenybė teikiama laiptams, takams prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų, visuomeninio transporto stotelėms, magistraliniams šaligatviams prie gatvių ir dviračių takams, o tik vėliau – šaligatviams prie gatvių ir gyvenamųjų namų kiemams.

Nuvalius sniegą nuo šaligatvių ar pėsčiųjų takų, siekiant išvengti apledėjimo, jie tuojau pat turi būti pabarstyti ledą ir sniegą tirpdančiu smėlio ir druskos mišiniu. Jei šaligatviai apledėjo, jie iš karto barstomi ledą ir sniegą tirpdančiomis priemonėmis.

Pasak Vilniaus miesto savivaldybės Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus vedėjo Gintauto Runovičiaus, kai sninga nuolat, turi būti užtikrintas pastovus sniego valymas: „Valymo plotis tokiu oru turi būti ne mažesnis nei 0,8 m, užtikrinant praėjimą pėstiesiems, o nustojus snigti šaligatviai išvalomi visu pločiu iki dangos ir turi būti nuvalyti reprezentacinėse gatvėse, skveruose ir aikštėse per 4 valandas nuo snigimo pabaigos, likusiose gatvėse – per 8 valandas nuo snigimo pabaigos.“

Pėsčiųjų takų ir šaligatvių priežiūros lygiai skirstomi pagal miesto zoną, gatvės kategoriją, viešojo transporto keleivių srautus ir gyventojų skaičių prie gatvių 200 metrų atstumu.

Sezono metu valant šaligatvius dirba 53 traktoriai, 100 motoblokų ir 13 kompaktiškų sniego valymo traktoriukų, o šaligatvių ir takų valymui naudojama druska, taip pat smėlio ir druskos mišinys.

Jei kartais takai ir šaligatviai liko nenuvalyti, G.Runovičius gyventojams pataria kreiptis į savo seniūniją arba Miesto tvarkymo ir aplinkos pasaugos skyriaus Teritorijų tvarkymo poskyrį. Kaip sakė savivaldybės atstovas, už netinkamai atliktą ar neatliktą darbą yra numatytos ir finansinės sankcijos.

S.Žiūros nuotr./Gatvių valymas
S.Žiūros nuotr./Gatvių valymas

Pirmumas – 739 miesto gatvėms

Gatvės taip pat valomos pagal nustatytą tvarką. Sniego valymo technika visų pirma išvažiuoja į gatves, kuriomis juda viešasis transportas. Įdomieji skaičiai: Vilniaus miesto savivaldybės vietinės reikšmės viešųjų kelių bendras ilgis – 1177,759 kilometrai. Iš viso Vilniuje pagal patvirtintus gatvių priežiūros lygius/prioritetus žiemą yra barstomos ir valomos daugiau negu 1686 gatvės, kurių bendras ilgis – daugiau negu 1250 kilometrų.

Sningant pirmiausia valomos ir barstomos 739 gatvės, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas, vėliau – 947 aptarnaujančios ir pagalbinės miesto gatvės.

„Gatvės Vilniuje yra suskirstytos į lygius. Pirmasis (aukštas) – tai 470 gatvių, kurios barstomos druskomis, antrasis (vidutinis) – 112 gatvių, kurios barstomos smėlio-druskos mišiniu, trečiasis (pakankamas) – 157 papildomų gatvių ir įkalnių, kurios barstomos smėlio-druskos mišiniu. Ir ketvirtasis (žemas) – 947 gatvių, kuriose pasnigus valomas sniegas“, – aiškino savivaldybės atstovas.

Įvertinus meteorologines prognozes, gatvės prevenciškai barstomos prieš pradedant snigti. Kai sniegas baigia kristi, sostinės gatvės, vadovaujantis patvirtinta tvarka, valomos ir barstomos, atsižvelgiant į jau minėtus gatvių priežiūros lygius.

Per kiek laiko turi būti nuvalomos gatvės?

Per kiek laiko turi būti nuvalytos gatvės? Tai – klausimas, kurį gana dažnai pateikia vilniečiai. Pasak savivaldybės atstovo, laikas yra nustatytas atsižvelgiant į gatvių lygius. Tarkime, gatvės važiuojamoji dalis, viešojo transporto sustojimo stotelė susiformavus slidžiai dangai turi būti nuvalyta per 2–4 valandas, priklausomai nuo gatvės lygio, o sningant, pustant slidumą mažinančios medžiagos barstomos nuolat.

Nustojus snigti arba pustyti sniegas turi būti baigtas valyti, danga pabarstyta per 4–8 valandas, taip pat priklausomai nuo gatvės lygio. Susidarius plikledžiui priežiūros darbai pradedami vykdyti nedelsiant, barstant ir šalinant slidumą.

Gatvėms Vilniuje valyti bei prižiūrėti bendrovė „Grinda“ žiemą pasitelkia 60 specialiųjų bendrovės transporto priemonių, iš kurių – 4 mažieji barstytuvai, pritaikyti darbui siaurose Senamiesčio gatvėse.

Gatvės pagal nustatytus prioritetus barstomos druska, druskos ir smėlio mišiniu arba tiesiog jose valomas sniegas ir ledas. Sostinės gatvių priežiūrai žiemą sunaudojama apie 20 000 tonų druskos ir apie 20 000 m3 smėlio ir druskos mišinio.

SUPRASTI AKIMIRKSNIU

Žiemą prižiūrimų gatvių žemėlapio nuoroda, parengta vadovaujantis „Vilniaus miesto gatvių, mechanizuotai prižiūrimų žiemos metu, sąrašu“ https://maps.vilnius.lt/miesto-tvarkymas#layers.

Savivaldybės iniciatyva įdiegta GPS navigacijos sistema, leidžianti stebėti, kaip žiemą prižiūrimos Vilniaus gatvės http://atviras.vilnius.lt/valytuvai.

Žiemą, esant slidžiai kelio dangai, vairuotojai turėtų būti budresni – atsargiau vairuoti (ypač tamsiuoju paros metu, kai blogesnis matomumas ar tikėtina žemesnė oro temperatūra ir blogesnis ratų sukibimas su kelio danga), pasirinkti saugų greitį, naudoti žiemines padangas.

Prašome apie poreikį valyti ar barstyti gatves pranešti tel. 1355

Medžiaga parengta pagal Vilniaus miesto savivaldybės užsakymą. Turinys apmokėtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis