Mūsų kelionės metu pasitaikė labai reta proga – pabandyti automobilį, kai iki jo prekybos pradžios likę daugiau kaip pusė metų. Šis automobilis dar nėra pilnai parengtas produkcijai: kai kurios plastmasinės jo dalys dar ne iki galo paruoštos – kėbulo slenksčiai nepoliruoti, o vidaus apdailos plastmasių atspalviai skiriasi. Šis automobilis dar tik ruošiamas masinei gamybai.
„Būkite atlaidūs kai kurioms apdailos medžiagoms, mes dar tik deriname jų kokybę su tiekėjais“ – prieš sėdant perspėjo „Hyundai Motors Europe vyresnysis viceprezidentas Alanas Rushforthas. „Visa važiuoklė jau yra pilnai paruošta, tačiau apdailos medžiagos dar tik tobulinimo stadijoje, turėk tai omenyje ir per daug nesikabinėk.“ – besijuokdamas paplojo per petį antras pagal rangą „Hyundai Europe“ koncerno žmogus, kai ropščiausi į šį gan aukštą SUV.
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |
Dar prieš porą minučių šis žmogus mums pasakojo apie HME („Hyundai Motors Europe“) pasiekimus ir planus, o dabar vaikšto tarp žurnalistų ir klausinėja jų pirmųjų įspūdžių. Šis modelis „Hyundai“ itin svarbus, todėl į išankstinę prezentaciją suvažiavo visa kompanijos vadovybė.
Artimiausias „Hyundai“ planas – 3,3 procentai Europos rinkos
Nepaisant lėtėjančios naujų automobilių prekybos visame pasaulyje, „Hyundai“ koncernas per pirmą šių metų pusmetį pardavė 2,18 mln. automobilių, t.y. net 11,6 proc. daugiau nei pernai. Europoje prekyba didėjo dar greičiau – parduoti 233 000 vnt., t.y. net 15,4 proc. daugiau nei pernai.
Šiemet „Hyundai tikisi užimti mažiausiai 3,3 proc. naujų automobilių rinkos Europoje.
Kalbėdamas per spaudos konferenciją Alanas Rushforthas pabrėžė, kad gamintojas pastaraisiais metais atnaujino beveik visą savo modelių gamą ir tikisi dar daugiau augsiančių pardavimų.
Pavyzdžiui, mažylis i20 turi variklį, kuris, išskyrus hibridus, į atmosferą išmeta mažiausiai CO2 Europoje.
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |
Su i30 modeliu korėjiečiai tiesiai šviesiai sako, kad tikisi nugalėti Europos metų automobilio rinkimuose ir visai nebijo tiesioginio konkurento – septintos kartos „Golf“.
Su i30 modeliu korėjiečiai tiesiai šviesiai sako, kad tikisi nugalėti Europos metų automobilio rinkimuose ir visai nebijo tiesioginio konkurento – septintos kartos „Golf“.
„Kurdami šį automobilį pravažiavom daugiau kaip pusę milijono km ir šį automobilį pirks tokie žmonės, kurie iki tol niekada negalvojo apie „Hyundai“, kaip apie galimą pirkinį“ – teigia A. Rushforthas, – „mes jį net į JAV importuosim, nes tai puikus automobilis, tiesa Amerikoje jis vadinsis „Elantra“ GT“.
„Santa Fe“ – kardinaliai atnaujintas
Po pusvalandį trukusių planų atskleidimo, pagaliau įsiropščiu į naują „Santa Fe“. Tai nėra visiškai naujas modelis, tai taip vadinamas „deep facelift“ – kardinaliai atnaujintas automobilis, tačiau korėjiečiai šį modelį vadina trečiąja karta. Tiesa, susieti jį su senuoju praktiškai neįmanoma, tai lyg visai kitokia mašina tiek iš išorės, tiek ir viduje.
Kitais metais pasirodysianti „Santa Fe“ tapo ilgesnė, platesnė ir žemesnė už savo pirmtaką. Korėjiečiai nori, kad šis automobilis užimtų ne mažiau kaip 5,5 proc. rinkos šioje, kasmet populiarėjančioje vidutinio dydžio visureigių klasėje.
Pirmą kartą šis modelis debiutavo dar 2000 m., o atnaujinta versija pasirodė šių metų pradžioje Niujorke. Amerikoje jis jau parduodamas nuo šių metų vasaros, tačiau iki Europos atvažiuos tik kitąmet.
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |
Naujasis modelis tapo šiek tiek ekonomiškesnis, bet gerokai žvitresnis. Ankstesnis modelis iš priekio šiek tiek priminė jaučio snukį – toks ne itin gražus ir visiškai ne sielos. Dabartinis atrodo kur kas dinamiškiau, jis modernesnis ir turi šiokios tokios charizmos. Tiesa, į „Miss SUV“ finalą jis vis dar nepatektų.
Atnaujinti varikliai
Automobilis bus komplektuojamas su vienu iš trijų variklių: 2,4 l benzininiu ir dviem dyzeliniais – 2,0 l ir 2,2 l su turbinomis. Nei vienas iš jų nėra pernelyg galingas – galia svyruoja nuo 150 iki 197 AG, tačiau kasdieniam važinėjimui pakanka.
Visi varikliai gali būti derinami su automatine arba mechanine šešių pavarų dėže. Gamintojai ypač didžiuojasi pačių sukurta automatine pavarų dėže ir sako, kad ji yra mažiausia tokio tipo dėžė pasaulyje ir yra 12 kg lengvesnė nei konkurentų, be to užtikrina 12 proc. mažesnes kuro sąnaudas.
Kelyje – žvitresnis
Kelyje šis automobilis jau nebesvyruoja kaip sena karvė, jo elgsena labiau primena europietiškus modelius. Jis pasižymi saikingai komfortiška pakaba, kėbulas ne itin svyruoja posūkiuose ir gan užtikrintai laikosi užduotos trajektorijos važiuojant net ir palyginus greitai.
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |
Kelyje šis automobilis jau nebesvyruoja kaip sena karvė
Viduje garso izoliacija yra tarp labai geros ir puikios, tik važiuojant gerokai per 100 km/h greičiu pasigirsta aerodinaminis triukšmas. Galbūt tik dyzelinis variklis veikia kiek per garsiai, tačiau tai netrukdo ir netrikdo bendro ramybės įspūdžio salone.
Salonas erdvesnis ir modernesnis
Naujasis automobilis tapo erdvesnis už pirmtaką – antroji sėdynių eilė turi 3,8 cm, o trečioji – net 4,5 cm daugiau erdvės. Nepaisant to, bagažinės tūris padidėjo iki 534 l tūrio, nes bagažinės skyrius turi gilesnes grindis.
Apie interjero apdailą spręsti sunku, nes daugelis apmušalų detalių dar buvo tik „pusfabrikačiai“, tačiau buvau užtikrintas, kad apdailos medžiagos bus ne „minkštai atrodančios“, bet iš tiesų minkštos.
Kėbulas tapo 16 proc., tvirtesnis, todėl važiuojant grindiniu viduje niekas negirgždėjo ir nebarškėjo.
Apie kainas kalbėti dar anksti, tačiau turint omenyje tai, kad korėjiečiai, kaip savo pagrindinį konkurentą Europoje mini „Toyota RAV4“, galima tikėtis pora procentų mažesnių nei šis modelis kainų.
Lygiai taip pat sunku kalbėti ir apie tikslias komplektacijas, tačiau ko gero bazinė versija turės 17 colių lengvo lydinio ratlankius, o už papildomą kainą bus galima užsisakyti ratus net iki 19 colių dydžio.
Automobiliai,priklausomai nuo komplektacijos, bus varomi dviem arba visais ratais.
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |
Korėjiečiai neabejoja naujo automobilio saugumo reitingais – net bazinis modelis komplektuojamas su septyniomis saugos oro pagalvėmis, įskaitant ir pagalvę vairuotojo keliams apsaugoti.
Viduje, net bazinis variantas turės dviejų zonų automatinę klimato kontrolės sistemą ir daugybę kasdienybę praskaidrinančių privalumų.
„Hyundai Santa Fe“ 2.2 D 4WD Auto preliminarūs gamintojo techniniai duomenys:
Varantieji ratai: visi
Pavarų dėžė: 6 pav. aut.
Variklis: dyzelinis 4 cilindrų su turbina
Variklio dabrinis tūris: 2199 cm3
Galia: 197 AG esant 3800 aps/min
Sukimo momentas: 421 Nm esant 1800-2500 aps/min
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |
Stabdymo kelias nuo 100 km/h iki visiško sustojimo: 40,4 m
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 4690/1880/1680 mm
Ratų bazė: 2700 mm
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd): 0,34
Bagažinės talpa: 534 l
Maksimalus greitis: 190 km/h
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h: 10,1 sek.
Vidutinis kuro suvartojimas: 6,7 l/100 km
Preliminari kaina: n.d.
Debiutas Lietuvoje: 2013 m. pradžia
Gamintojo nuotr./„Hyundai Santa Fe“ 2013 m. |