Atsakyti į šį klausimą teko vykti į Miuncheną. Pataikėme tarp „Lufthansa“ darbuotojų streikų, nors sulankstomos lovos iš oro uosto dar nebuvo išvežtos, pamiegoti jose neteko. Streikas laikinai buvo sustabdytas ir vėl turėjo prasitęsti kitą dieną po išskridimo – kaip pagal užsakymą.
Naujuosius automobilius pamatėme čia pat oro uoste, kur šalia jų stovėjo ir visos trys iki šiol gamintos „Honda CR-V“ kartos. Taigi, tai jau ketvirtoji šio modelio karta. Pirmosios premjera įvyko dar tolimais 1995 metais Japonijoje, Tokijo automobilių parodoje.
Po dviejų metų pirmieji CR-V pasiekė Europą, o tuo pačiu ir Lietuvą. Po metų, 1998-aisiais šių automobilių gamyba buvo pradėta Anglijoje, Svindone. Nuo to laiko visi mūsų rinkoje parduodami CR-V gaminami ten pat. Ne išimtis ir naujasis automobilis.
Pirmos kartos „Honda CR-V“ buvo gaminama nuo 1995 iki 2001 metų, antroji – 2001–2006 metais, o trečioji – nuo 2006 iki pernai metų.
Pirkėjai pamėgo šį modelį, nuo gamybos pradžios po 160 skirtingų pasaulio šalių pasklido daugiau kaip 5 milijonai šių padidinto pravažumo automobilių. Ne tik pirkėjai, bet ir įvairiausios žiniasklaidos priemonės mėgo šį automobilį, iki šiol jis gavo net 142 įvairius apdovanojimus.
Iki šios kartos visi automobiliai buvo gaminami išskirtinai tik su visais varančiaisiais ratais. Tačiau su naująja karta viskas pasikeis – japonai tikisi, kad bent trečdalis naujų modelių bus parduodami tik su dviem varančiaisiais ratais.
Naujas CR-V jau nuo šių metų pradžios, po Detroito automobilių parodos debiuto, parduodamas JAV rinkoje, nes tai viena svarbiausių rinkų „Honda“ gamintojams. Tačiau Senajame žemyne automobilis debiutuos tik šių metų gale.
Išorė dvejopa, vidus – mielas
Automobilis atrodo visai kitaip, nors senojo modelio bruožų rasti galima. Naujasis CR-V iš išorės visai harmoningas, tik užpakalinė dalis atrodo lyg kas į ją būtų pripūtęs per daug butulino – viskas vardan erdvės. CR-V gali pasigirti viena didžiausių klasėje bagažinių. Kažkas iš kolegų pajuokavo, kad priekiniai žibintai su kiekviena karta lipa aukštyn ir netrukus persikraustys ant priekinių statramsčių. Galbūt, bet šito modelio žibintai atrodo kaip tik ten, kuri ir turėtų būti.
Japonai teigia, kad naujo modelio aerodinamika 6,5 procentų efektyvesnė už pirmtaką. Gal ir ne stebuklas, bet visgi progresas.
Viduje – patogiai išdėstyti valdymo prietaisai lengvai suprantami, o valdymo mygtukai yra tose vietose, kur ir turėtų būti. Nereikia prie nieko pratintis ir nieko ieškoti. Tiesa, kai dalį kelionės teko sėdėti šalia vairuotojo, pastebėjau, kad net atitraukus sėdynę iki galo, siekiu kojomis grindis. Vokiškuose automobiliuose sėdynė atsitraukia kur kas daugiau. Mano ūgio žmogui (178 cm) vietos pakanka, tačiau visi aukštesni nei 185 cm, gali skųstis erdvės trūkumu.
Užtat vietos virš galvos – daugiau nei pakankamai. Su sombreru gal sėdėti ir negalėsite, tačiau gerokai žemiau nei praėjusios kartos modelyje sumontuotos sėdynės suteikia erdvės panko šukuosenai.
Jeigu rinksitės tokį automobilį, patariu pirkti salono variantą su šviesios odos sėdynėmis – jos ir tamsus interjero plastikas atrodo labai jaukiai. Matosi, kad interjeras kurtas su meile – jame jauku būti.
Patiko automatinės pavarų dėžės svirties padėtis – ji tokia pat aukštai iškelta ir trumputė kaip ir pirmtako. Norintiems prabangos galiu drąsiai rekomenduoti navigacinę įrangą. Įtariu, kad ji bus brangoka (kainos Lietuvos rinkoje bus žinomos tik po Paryžiaus automobilių parodos), tačiau bus verta – grafika itin aiški, o valdymas – paprastas.
Kartu su kolega Jurgiu pastebėjome vieną mielą smulkmeną – centrinės konsolės šonuose įtaisytas nedidelis paminkštinimas – „pagalvėlė“. Dažname automobilyje ilgoje kelionėje paskausta į šią vietą atremtas kelias. CR-V šiuo atveju – tikras išsigelbėjimas.
Atskiro pagyrimo verta bagažinė. Nors iš galo CR-V atrodo prasčiausiai, tačiau ji gali pasigirti ne tik įspūdingo dydžio apimtimi (589 l, ji net 65 l didesnė nei ankstesnio modelio), bet ir itin patogiai susilankstančiomis sėdynėmis. Iš galo tereikia patraukti rankenėlę arba atidarius galines duris truktelėti už virvelės ir sėdynių pagrindas užsiverčia, o atlošas nusilenkia. Taip susidaro milžiniška net 1669 l erdvė lygiomis grindimis. Tai net 137 l daugiau nei ankstesnio modelio ir apie 150 l daugiau nei pagrindinio CR-V konkurento „VW Tiguan“.
Automobilis iš išorės nepailgėjo, kaip dabar madinga, o atvirkščiai, netgi šiek tiek (5 mm) sutrumpėjo, tačiau nuo to salono erdvė nenukentėjo, nes ratų bazė išliko tokia pati. Dabar CR-V atrodo nebe tokia „bandeliška“ kaip ankstesnės kartos modelis, nes kėbulo bendras aukštis sumažėjo net 3 centimetrais.
Varikliai seni, bet patobulinti
Į naujos kartos „Honda CR-V“ montuojami tokio paties darbinio tūrio varikliai, kaip ir į ankstesnės kartos modelius: 2,2 l darbinio tūrio dyzelinis arba 2,0 l darbinio tūrio benzininis agregatas. Su benzininiu variantu pavažiuoti neteko, tad apie jį nieko pasakyti negaliu, tik tiek, kiek sako šykšti statistika: jis tapo 5 AG galingesnis – dabar pasiekia 155 AG.
Abu varikliai tapo vidutiniškai 12 procentų ekonomiškesni – tokią ekonomiją duoda „Start – stop“ sistema, kuri nuo šiol bus montuojama jau bazinėse versijose su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Dyzeliniai varikliai tik dėl šios sistemos kiekviename kilometre kelio į atmosferą vidutiniškai išmeta po 5 g CO2 mažiau.
Visose versijose dabar montuojamas „Econ“ mygtukas, kurį galėsite rasti kairėje pusėje po vairu. Jis įjungia ekonomiškesnį važiavimo režimą – kompiuteris pakeičia variklio ir akceleratoriaus darbą bei sumažina oro kondicionieriaus darbo efektyvumą.
Versijų su visais varančiaisiais ratais transmisijos darbas buvo patobulintas – nuo šiol antros varančiosios ašies darbą kontroliuoja elektronika ir ji sprendžia, kada reikia įjungti papildomą varantįjį tiltą. Konstruktoriai teigia, kad taip efektyviau ir gerokai greičiau. Be to, sumažėjo trintis, o tai taip pat įtakoja geresnę kuro ekonomiją. Tokia sistema beveik penktadaliu mažiau sveria ir pasižymi dvigubai mažesne trintimi.
Kelyje – saugus
Daugiausiai laiko praleidau prie dyzelinio 2,2 l varikliu varomo CR-V su automatine pavarų dėže, tad apie tokio varianto elgseną kelyje ir papasakosiu.
Automobilis, anot kūrėjų, tapo vidutiniškai 3 dB tylesnis. Viduje važiuojant leistinu mūsų šalyje greičiu, girdisi daugmaž tik padangų keliamas triukšmas, iš variklio skyriaus triukšmo beveik nesigirdi.
Posūkiuose, kaip ir priklauso aukštam automobiliui, jo kėbulas svyruoja, tačiau daro tai nebauginamai, įvardinčiau tai kaip „saugų svyravimą“, kuris gali prigesinti bereikalingas vairuotojo aistras. Reikia nepamiršti, kad tai šeimyninis automobilis, tad ir kelyje jis elgiasi kaip šeimyninis.
Dyzelinio variklio galios daugiau nei pakanka. Iš oro uosto išvažiavus į neribojamo maksimalaus greičio vokišką „autobaną“ iš pradžių pamaniau, kad jam trūksta galios, bet pastebėjus, kad spidometro rodyklė jau pralenkė 180 km/h žymę, nusiraminau.
Beveik visai gyvenimo atvejais šio variklio galios daugiau nei pakanka, o ir kuro ekonomija verta pagarbos – po bandymo borto kompiuteris rodė vidutines 7,4 l / 100 km dyzelino sąnaudas.
Automatinė pavarų dėžė kelia šiokių tokių abejonių. Matyt iš taupumo sumetimų japonai į CR-V montuoja 5 laipsnių automatines pavarų dėžes. Normaliam važiavimui jos darbo tikrai pakanka, tik aktyvesni vairuotojai turės lenkimo manevrus planuoti šiek tiek iš anksčiau. Šios pavarų dėžės komplektuojamos su pavarų perjungimo svirtelėmis prie vairo, tačiau jos yra visiškai beviltiškos – galima apie šių daiktų egzistavimą pamiršti, juk tai ne F-1 bolidas, o paprastas šeimyninis „krosoveris“.
Kaina neaiški, planai – nežinomi
Naujos kartos „Honda CR-V“ Lietuvą pasieks tik prieš pat Naujuosius, tad ir kaina kol kas nežinoma. Tačiau apie ją galima spėti.
Japonai, kaip pagrindinį konkurentą įvardija tik vieną modelį – „Volkswagen Tiguan“. Tad ir kainų galima tikėtis labai panašių į vokišką konkurentą.
Ar verta rinktis šį automobilį? Jeigu kalbėsim apie pasirinkimą tarp „Tiguan“ ir CR-V, tai norintys didesnės bagažinės neabejotinai rinksis CR-V. Norintys jaukesnio automobilio taip pat turėtų rinktis japoniškai – britišką automobilį.
Tačiau matematikos ar fizikos mokytojos ir visi tie, kuriems „ordnung“ yra itin mielas žodis, rinksis vokiškąjį konkurentą.
Techniniai „Honda CR-V 2,2 i-DTEC auto“ duomenys
Matmenys: ilgis/plotis/aukštis 4570/2096/1685 mm
Ratų bazė: 2630 mm
Prošvaisa: 165 mm
Variklis: dyzelinis 4 cilindrų su turbina ir tiesioginio degalų įpurškimo sistema
Variklio darbinis tūris: 2199 cm3
Maksimali galia: 150 AG esant 4000 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm esant 2000 aps/min
Pavarų dėžė: 5 pav. aut.
Bagažinės tūris: 589-1669 l
Masė: 1712 kg
Degalų bako talpa: 58 l
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 8,0/5,7/6,6 l/100 km
Maksimalus greitis: 190 km/h
Įsibėgėjimas: nuo 0 iki 100 km/h per 10,6 sek.
Kaina: n.d. (bazinė kaina turėtų prasidėti nuo 80 – 85 tūkst. Lt).