Turintys ekonomiško vairavimo įgūdžių vairuotojai didesnį atstumą gali nuvažiuoti su mažesniu dyzelino kiekiu ir padėti sumažinti transporto įmonės išlaidas degalams. Tą geriausiai patvirtino austras Christianas Scheiflingeris, kurio kruopščiai planuojami veiksmai už vairo ir efektyviausias sunkvežimio galimybių išnaudojimas atnešė jam pergalę „Volvo Trucks“ ekonomiško sunkvežimių vairavimo varžybų „The Drivers‘ Fuel Challenge 2014“ pasauliniame finale.
„Visi finalo dalyviai pademonstravo išskirtinį meistriškumą. Vairuojant sunkiasvorę transporto priemonę svarbu prisitaikyti prie eismo sąlygų ir tinkamai panaudoti milžinišką pilnai pakrauto sunkvežimio masę. Patyręs vairuotojas visada žino, kaip tinkamai panaudoti inerciją“,- sakė Andrew Lowas, „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymo vadovas, paruošęs sudėtingą šių varžybų trasą. Visi dalyviai, vairuodami 40 t bendrosios masės sąstatą ne ilgiau kaip per 13 minučių turėjo įveikti 6,9 km ilgio maršrutą, sudarytą iš dviejų skirtingų ruožų su privalomais sustojimais, maksimalaus bei minimalaus greičio ribojimais ir iki 12 proc. įkalnėmis.
23 dalyviai burtų keliu buvo suskirstyti į tris grupes ir važiavo su skirtingų važiuoklės konfigūracijų 460, 500 ir 540 AG „Volvo FH” vilkikais su automatizuotomis „I-Shift“ pavarų dėžėmis. Lietuvis kartu su 6 dalyviais pateko į C grupę ir važiavo su dviašiu 460 AG „Volvo FH” vilkiku ir triaše puspriekabe. Jonas Gudauskas savo grupės varžybose trasą įveikė taupiausiai ir, sunaudojęs 2,79 l dyzelino, kartu su Šveicarijos ir Kazachstano atstovais Arnoldu Oliveriu (2,99 l) ir Pavelu Petukhovu (3,09 l) užsitikrino vietas pusfinalyje.
A grupėje geriausiai pasirodė Vidurio Rytų Europos čempionas estas Aare Muilas (2,52 l), ispanas Francisco Jose Hernandezas (2,54 l) bei rusas Stanislavas Martynovas (2,60 l). Iš grupės B į pusfinalį pateko austras Christianas Scheiflingeris (2,61 l), suomis Tomi Roimola (2,77 l) ir švedas Stellanas Carlssonas (2,78 l).
Šie devyni dalyviai rungėsi 3 naujose grupėse pusfinalyje, siekdami išsiaiškinti, kurie iš jų įveiks naują barjerą ir tęs kovą didžiajame finale. Jonas Gudauskas važiavo A pusfinalyje ir kovojo su Suomijos ir Rusijos atstovais. Trasoje sunaudojęs 2,54 l degalų lietuvis čia nusileido tik suomiui (2,45 l) ir į finalą nepateko.
„Buvo nepaprastai įdomu dalyvauti pasauliniame finale ir džiaugiuosi pasiektu rezultatu. Šiose varžybose kaip ir kelyje – iškyla situacijų, kurių negalėjai numatyti iš anksto, todėl pergalė gali atitekti vienam iš varžovų. Įgijau daug patirties, kurią galėsiu pritaikyti savo kasdieniniame darbe, nes dalyvaujant tokio lygio varžybose gali mokytis iš geriausių pasaulio vairuotojų, stebėti kitų kolegų darbą. Taupyti degalus man taip pat svarbu kaip ir pristatyti krovinį laiku, todėl mūsų įmonėje esame kasdien motyvuojami tai daryti. Patekti į pasaulio finalą ir būti tarp 9 taupiausių planetos vairuotojų – ko gero, geriausias mano kasdieninio darbo įvertinimas“, – sakė UAB „Gran Taralrud” vairuotojas Jonas Gudauskas iš Klaipėdos.
Finaliniame važiavime susirungė Suomijos, Austrijos ir Estijos atstovai, kurie rungėsi dėl planetos čempiono titulo. Visi dalyviai šį kartą važiavo su 500 AG „Volvo Ocean Race Limited” serijos „Volvo FH” vilkiku su puspriekabe. Vėlų penktadienio vakarą paskelbus rezultatus paaiškėjo, kad taupiausiu sunkvežimių vairuotoju tapo austras Christianas Scheiflingeris. Sidabras atiteko suomiui T. Roimolai, bronza – estui Aare Muilui.
Rugsėjo 19 d. įvykęs pasaulinis ekonomiško sunkvežimių vairavimo varžybų finalas Geteborge parodė vairuotojų ir jų įgūdžių svarbą degalų sąnaudoms. Vidutinio dydžio transporto įmonės išlaidos degalams apytiksliai siekia kiek daugiau nei trečdalį visų išlaidų. „Volvo Trucks“ duomenimis, efektyviai degalus naudojantis vairuotojas gali sumažinti dyzelino sąnaudas iki dešimties procentų, o tai per ilgesnį laikotarpį gali vežėjų įmonei tapti reikšminga, sutaupyta suma.
Taupaus vairavimo principai
1. Stebėti eismą ir elgtis pagal aplinkybes
Efektyviai vairuoti siekiantis vairuotojas turi išmokti atpažinti skirtingas situacijas transporto sraute ir prisitaikyti prie jų. Vairuoti visada reikia kaip galima sklandžiau ir tolygiau.
2. Numatyti situaciją kelyje
Vairuotojas visada turi būti pasiruošęs netikėtumams: priekyje važiuojantis automobilis gali netikėtai stabdyti, o iš už posūkio į kelią gali išvažiuoti dviratininkas. Efektyviai degalus naudojantis vairuotojas turi nuolat išlaikyti koncentraciją ir kitų transporto dalyvių veiksmus numatyti iš anksto.
3. Pažinti sunkvežimį
Vairuotojai turi turėti žinių apie vairuojamą transporto priemonę bei visas jos funkcijas, jei nori maksimaliai panaudoti visas savo sunkvežimio galimybes. Žinios, kaip veikia technika, o taip pat – kaip ją reikia vairuoti skirtingose situacijose, padeda žengti didelį žingsnį link degalų sąnaudų mažinimo.