Daugiau nei 40 metų gaminamas „Passat“ šiandien – jau šeštos kartos modelis. Ir visi jie buvo nepaprastai sėkmingi – tiek visame pasaulyje, tiek mūsų krašte. „Passat“ yra naudotų automobilių rinkos lyderis daug metų, o Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimuose kartą užėmė antrą vietą (1998 m.), o kartą – pirmą (2006 m.). Šiemet jis vėl vienas iš dalyvių ir visus komisijos narius stebina elementariu dalyku – gerumu.
Pažanga daugiau nei akivaizdi
Įsivaizduoju, kaip sunku būti „Passat“ konkurentu, nes kad ir ką bepadarytum, 9 iš 10 šansų, kad tas jau yra sukurta ir veikia geriau.
Didelių sedanų kategorijoje „Passat“ turi krūvą konkurentų, tačiau jie geriausiu atveju tik parodo dantis ir kandžiotis negali. „Toyota Avensis“ varikliai ekonomiški? Pravažiuokit su „Passat“ ir tokios pat galios agregatas „valgys“ litru mažiau degalų. „Ford Mondeo“ pavarų dėžė puiki? „Passat“ turi DSG – turbūt geriausią pasaulyje pavarų dėžę. „Peugeot 508“ bagažinė didelė? Užmeskit akį į „Passat“ – ten trys žmonės tilptų ir dar liktų vietos porai auksaspalvių retriverių.
„Passat“ lieka geriausiu, nors konkurencija kasmet vis stiprėja. Tai neapsieina be neigiamų dalykų, kurie yra du: kaina ir pakaba. Kadangi „Volkswagen“, nori jie to ar nenori, turi tobulėti, jie taiko į „Premium“ segmentą ir naujasis „Passat“ jau neatrodo tarsi įlipęs per tvorą greta „Audi A4“ ir BMW 3 kompanijos. Kaina tai patvirtina – manantiems, kad „Volkswagen“ yra tik vos brangesni automobiliai už „Škoda“, laikas pasižiūrėti į kainininkus – „Passat“ kaina daugiau skiriasi nuo „Superb“ nei A4.
Antras negerumas – pakaba, kuri ne itin maloniai dirba duobėtose vietovėse. Važiuojant lygiu keliu, „Passat“ skleidžiamas triukšmas ne didesnis nei „Premium“ automobilio, tačiau Vilniaus Antakalnio gatvėje pakaba primena, kad ji egzistuoja ir automobilis keliu dar neplaukia.
„Volkswagen“ flagmanas
Teoriškai flagmano vardu turėtų vadintis „Phaeton“, tačiau tai jau savo amžių atgyvenęs modelis, kuriam laikas eiti į pensiją. Naujausias „Passat“ turi tiek įvairiausių technologijų, kad būtent jį galima teisėtai vadinti „Volkswagen“ flagmanu.
Žinoma, esminė naujovė – ekologija. Ja nepamiršta pasigirti joks automobilių gamintojas ir „Volkswagen“ nėra išimtis. Kiekvienas „Passat“ jau standartinėje įrangoje turi „Start-stop“ sistemą, energijos kaupimo stabdant sistemą, o daugumos jo variklių anglies dvideginio emisija neviršija 120 g/km.
Saugumas ne toks madingas kaip ekologija, tačiau vartotojui – gerokai svarbesnis. „Passat“ turi didžiausią šiuolaikinių automobilių naujovę saugumo srityje – jis gali automatiškai sustoti pamatęs priešais lėtėjantį automobilį ir pradėti žviegti namo kieme už keliolikos metrų į kelią išbėgus pėsčiajam.
Kitos naujos ir vertos dėmesio technologijos – kelio ženklų atpažinimo sistema ir pagalba eismo spūstyje. Ne tai, kad kitos naujovės būtų prastos, bet būtent šios dvi bus naudojamos dažniausiai. Pirma atpažįsta draudžiamuosius kelio ženklus ir prietaisų skydelyje juos atvaizduoja. Tiesa, ji neskiria, kurie kelio ženklai skirti lengviesiems automobiliams, o kurie – sunkvežimiams, tad sistema šimtu procentų pasitikėti negalima.
Antroji sistema yra nepamainomas pagalbininkas eismo spūstyje. Paspaudi mygtuką ir automobilis pats juda eismo spūstyje – nereikia liesti nei akceleratoriaus, nei stabdžio. Tai yra antras geriausias eismo spūsčių pagalbininkas po automatinės pavarų dėžės.
Tai nėra naujovės automobilių pasaulyje – kelio ženklus atpažįsta ir „Nissan Qashqai“ ar „Ford Focus“, o pagalbininkas eismo spūstyje jau senokai naudojamas „Volvo“. Žinoma, tokios funkcijos jokiame automobilyje nėra standartinė įranga – tai dar per brangu.
TDI ir TSI karalystė
Naujausios kartos „VW Passat“ visiškai atsisakė atmosferinių variklių – visos tiek dyzelinės, tiek benzininės jėgainės turi mažiausiai po vieną turbiną. Kai kurie dar ir po kompresorių, arba dar vieną turbiną.
Be šių oro įpūtimo prietaisų automobilių gamintojams sunku padaryti ekonomiškus variklius, o „Volkswagen“ gamoje tas ypač atsispindi. Variklių galia – nuo 120 iki 240 AG, vidutinės degalų sąnaudos nuo 3,9 iki 5,5 l/100 km, o anglies dvideginio emisija – nuo 103 iki 139 g/km. Tuo ypač džiaugiasi valstybių, kuriose galioja griežti ekologijos mokesčiai, gyventojai – 240 AG ir 139 g/km derinys yra fantastiškas.
Verta pridėti tai, kad 240 AG išgaunami iš 4 cilindrų, 2 l darbinio tūrio dyzelinio motoro. „Volkswagen“ neseniai paskelbė apie planus iš dviejų litrų darbinio tūrio išgauti net 268 AG, kas pakeltų dyzelinių variklių galingumo kartelę dar aukščiau. Ir septintos kartos „VW Passat“ išliktų pirmūnu savo klasėje.