Nugalėtojo dosje – jokio „kompromato“
Keliuose ankstesniais metais vykusiuose analogiškuose konkursuose K. Taškūnas užėmė prizines vietas. Jei kurių nors automobilių ralio ar slalomo varžybų dalyvių sąraše nėra šio vilniečio pavardės, pirmiausia šauna mintis, kad renginyje kažko trūksta. Vadinasi arba organizatoriai prastai dirbo informuodami apie lenktynes, arba Kęstutis turėjo kokį nors kitą gyvybiškai svarbų reikalą.
Šįkart „Geriausiu Lietuvos vairuotoju“ pripažintas vyras geriausią rezultatą pasiekė ir atrankiniame ture, ir didžiajame finale. Visose septyniose rungtyse – Kelių eismo taisyklių egzamine, reakcijos greičio nustatymo, pirmosios medicininės pagalbos, trijose slalomo trasose bei nuovokumo teste ieškant mažojo „Toyota iQ“ saugos oro pagalvių – buvo tarp pačių greičiausių ir tiksliausių.
Svarbu ir tai, kad per 18 metų, kai Kęstutis turi vairuotojo pažymėjimą, nemalonumų „per valdiškus namus“ turėjo tik vieną kartą: lenkdamas įkalnėje stenantį autobusą jis viršijo greitį, o tai užfiksavę kelių policininkai išrašė „raminančiųjų“. Incidentas įvyko 1997–aisiais, o po šios pamokos adrenalino troškulį vyras malšina tik varžybose ar uždarose trasose rengiamų treniruočių metu.
Dama greitesnė už vyrus
Šiek tiek panaši ir „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ rinkimuose moterų įskaitoje nugalėjusios Alvydos Kupčinskienės istorija. Pildydama konkurso dalyvio anketą smagiausiu vairuotojišku prisiminimu ji pavadino prieš 22 metus vykusias lenktynes ant Širvenos ežero ledo – „tada su „žiguliais“ išmaišiau visas pusnis...“.
Dabar vien darbo reikalais moteris kiekvieną mėnesį vidutiniškai nuvažiuoja apie 4500 kilometrų, todėl vairavimo praktikos turi bene dvigubai daugiau nei paprastai turtingi „normalūs“ automobilininkai. Netgi didžiajame konkurso finale, kuriame susirinko iš tiesų nepriekaištingai prie vairo dirbantys žmonės, Alvyda sugebėjo užimti 14–ąją vietą tarp 23 dalyvių. Vienintelė užduotis, kurios jai atlikti nepavyko be priekaištų – pikapo „Toyota Hilux“ su priekaba tramdymas. Maždaug 50 metrų ilgio bumerango formos koridoriuje važiuojant atbuline eiga Alvyda užtruko ilgiau nei numatyta varžybų nuostatuose. Beje, tokių pat problemų turėjo ir keletas konkurse dalyvavusių vyrų.
Antrąją vietą moterų įskaitoje užėmė Vilija Baltramiejūnienė, o trečiąją Živilė Vaškytė.
Kova iki paskutinio posūkio
Siekiant objektyvesnio vertinimo, šiais metais kiekvienos finalo rungties rezultatas buvo „konvertuojamas“ į balus (pvz. greičiausiai slalomo trasą įveikęs dalyvis gavo 31 balą, antrasis – 26, trečias – 23 ir t. t.). Nugalėtoju tapęs K. Taškūnas iš viso surinko 150 balų, antroje vietoje likęs Mindaugas Bielikas – 147, o trečias, Dovilo Čiutelės pasiektas rezultatas – 142 balai.
Tai gana gerai atskleidžia konkurenciją tarp šiųmetinių „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ rinkimų varžovų. Net ir nedidelė klaida, vienas nuverstas kūgelis ar trasoje pamestas kamuoliukas (prie hibridinio „Toyota Auris“ variklio dangčio magnetu pritvirtintoje lėkštėje įdėtą teniso kamuoliuką reikėjo pavėžėti po pusę Kauno „Regitros“ teritorijos), kainavo papildomas sekundes ir vietas bendroje įskaitoje. T. y. čia kaip ir realiame gyvenime geriausių rezultatų pasiekė sugebantys sutramdyti emocijas ir nedaryti klaidų.
Konkurse įvairios dovanos ir diplomai įteikti visoms trims į finalą patekusioms moterims bei pirmąsias šešias vietas užėmusiems vyrams. D. Čiutelė dovanų gavo „Continental“ padangų komplektą, M. Bielikas – automobilių sporto klubo „Juta Racing“ sportinio vairavimo mokymų kursą. K. Taškūnui buvo įteikta Susisiekimo ministro E.Masiulio taurė ir kelialapis į kitų metų pavasarį vyksiančią Ženevos automobilių parodą.