Skirtingose kainų kategorijose „Metų automobilio 2025“ karūna pasidabino „Škoda Superb“, „Renault Scenic E-Tech Electric“ ir „Audi Q6 e-tron“.
Konkurso rengėjai antrus metus iš eilės nusprendė nerinkti vieno geriausiojo iš bendro katilo, o lyginti panašių kainų kategorijų automobilius. Taip „Audi“ modelis nugalėjo brangiausių, daugiau nei 60 tūkst. eurų bazine kaina pasižyminčių automobilių kategorijoje, „Renault“ elektromobilis triumfavo nuo 40 iki 60 tūkst. eurų klasėje, o „Škoda“ laimėjo tarp modelių, kurių bazinės versijos Lietuvoje įkainotos iki 40 tūkst. eurų.
Būtent ši kategorija pripažįstama kaip viena aktualiausių šalies gyventojams ir įmonėms, mat vidutinė naujo įsigyjamo lengvojo automobilio kaina siekia apie 35 tūkst. eurų. Pavyzdžiui, naujosios kartos „Superb“ universalas kainuoja nuo 33 030 eurų. Tad rinkimuose šioje kategorijoje varžėsi daugiausia – 14 modelių.
Finalininkų trejete čekų kūrinys su 42 rinkimų komisijos skirtais balais aplenkė populiaraus SUV segmento debiutantą „Cupra Terramar“ (31 b.) ir naujos kartos „Dacia Duster“ (27 b.) modelį. Papildomų nominacijų sąraše „Superb“ universalas taip pat pateko ir tarp trijų saugiausių automobilių.
Penktas triumfas
„Škoda“ prekių ženklui tai buvo jau penktasis triumfas per 28 konkurso metus. Dvi pergales atnešė būtent „Superb“ modelis, taip pat triumfavęs dar 2009 m. Anksčiau pergales dar yra skynę „Octavia“ (2005 m. ir 2014 m.) ir „Fabia“ (2000 m.).
Konkurse dalyvavęs „Superb“ universalas yra jau ketvirtosios modernių laikų modelio kartos atstovas. Kaip ir jo pirmtakai, čekų automobilis yra giminingas „Volkswagen Passat“ – ankstesnių kartų modelių kūrybai dirigavo vokiečių inžinieriai. Tačiau po dviejų dešimtmečių padėtis apsivertė aukštyn kojomis ir vadžias į rankas paėmė čekai. Dabar jau „Škoda Auto“ inžinieriai pirmą kartą buvo atsakingi tiek už „Superb“, tiek ir už naujojo „Passat“ kūrimo procesą.
Tarp daugiausia balų būtent „Superb“ universalui skyrusių komisijos narių atsidūręs žurnalistas Egidijus Babelis pažymi, kad, nepaisant bendrų technologijų, abu modeliai turi užtektinai skirtumų. O šiemet daug naujos kartos modelių į rinką išleidusios „Škodos“ skiriamuoju bruožu ir toliau išlieka pabrėžtinas praktiškumas.
„Bendros tendencijos rodo, kad rinkoje dominuoja krosoveriai ir hibridai. „Superb“ buvo vienas iš vos dviejų dyzelinių konkurso atstovų ir vienas iš trijų universalų. Vis dėlto laidoti šį žanrą dar ankstoka, nes mažai kas be tokių universalų gali suteikti galimybę vienu baku įveikti per 1000 kilometrų ir bagažinėje sutalpinti įspūdingą kiekį daiktų. Šias savybes papildę moderniausiomis komforto ir saugumo technologijomis, mano akimis, turime automobilį be ryškesnių silpnų vietų“, – sako E. Babelis.
Didžiausia konkurencija
Kainų rėžyje iki 40 tūkst. eurų komisijos nariams ne tik teko išbandyti daugiausia automobilių, bet ir įvertinti modelius pagal kone plačiausią reikalavimų sąrašą. Geriausiu čia tiesiog privalėjo tapti įperkamas, praktiškas, ekonomiškas, bet kartu ir technologiškai pažangus bei saugus automobilis.
Kiek mažesne persvara, tačiau favoritu šioje kategorijoje čekų modelį išrinko ir kitas komisijos narys, naujų automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas. Dėliodamas savo balus finalininkų trejetukui, žurnalistas sako paklausęs savęs, kurį modelį rinktųsi, jeigu reikėtų pačiam važinėti ateinančius keletą metų.
„Mėgstu automobilius, kurie yra tiesiog puikūs kasdieniai įrankiai, „Superb“ – būtent toks. Jis be priekaištų atlieka visas užduotis, vienu baku nuvažiuoja itin ilgus atstumus, turi didelę bagažinę, gerai grojančią garso aparatūrą, komfortišką pakabą. Nežinau, kodėl jis turėtų kam nors nepatikti. Jei atvirai, jau nuo konkurso pradžios jis buvo vienas mano favoritų“, – paaiškina J. Lengvinas.
SUV modelių užgožtame pasaulyje universalai visai nepelnytai nustumti į antrą planą...
Komisijos narys priduria, kad SUV modelių užgožtame pasaulyje universalai visai nepelnytai nustumti į antrą planą. Tiesa, Lietuvoje universalo kėbulą turintys nauji modeliai tebėra paklausūs ir išlaiko apie dešimtadalį rinkos dalies. Tai rodo, kad tokio tipo transporto priemonių poreikis vis dar didelis, o patogūs didieji universalai tebėra nepamainomi keliauti mėgstančioms šeimoms ar verslo reikalais nemažai važinėjančioms įmonėms.
Štai naujosios kartos „Superb“ bagažinėje jau telpa 690 litrų vietoje anksčiau buvusių 660 l. Dabar automobilyje taip pat montuojami patobulinti galingesni matriciniai priekiniai LED žibintai, įdiegta išmanioji parkavimo sistema, įrengtas nuolatinio interneto ryšio modemas, montuojamos šildomos bei ventiliuojamos odinės sėdynės su atminties bei masažo funkcijomis, o valdyti visą technologijų orkestrą vairuotojams padeda intuityviai suprogramuota informacijos ir pramogų sistema su 13 colių įstrižainės centriniu ekranu ir fiziniais valdikliais svarbiausioms funkcijoms aktyvuoti.
„Kategorijoje iki 40 000 Eur nugalėjo „Škoda Superb“ (lyg tyčia, dyzelis), išlaikantis pamatinius šio modelio bruožus. Dabar, kai daugelis renkasi paaukštintus, bet ne tokius erdvius SUV, automobilis universalo kėbulu yra atgaiva. Kodėl tuomet laimėjo ne visiškai analogiškas „VW Passat“? Nes įdėjo „netraukiantį“, bet ekonomišką benzininį variklį (į konkursui siūlomą modelį). Gal šiek tiek erzina ir tie liečiami-braukomi jungikliai“, – pastebėjo 15min rubrikos GAZAS.LT redaktorius Žilvinas Pekarskas.
Jo nuomone, labai įdomi tampa atskirų VW grupės modelių konkurencija. Štai „VW Passat“ ir „Škoda Superb“ yra identiški automobiliai. Jei anksčiau „Škoda“ būdavo keliais centimetrais ilgesnė, tai dabar („ačiū“ globalizacijai), šie abu modeliai yra vienodo dydžio. Kaip ir „Škoda Kodiaq“ bei kitąmet Lietuvą pasieksiantis „VW Tayron“. Todėl labai įdomu, kuo kiekvienas gamintojas stengsis patraukti pirkėjus.
Išbandė visapusiškai
Komisijos nariai ir ekspertai mėnesį automobilius bandė įvairiausiomis sąlygomis, tiek bendrojo naudojimo keliuose, tiek uždaruose poligonuose, specialiais testais matavo pretendentų parametrus: nuo stabdymo efektyvumo ar pravažumo savybių iki saugumo sistemų patikimumo ar pakabos komforto.
Pavyzdžiui, VILNIUS TECH universiteto mokslininkai aiškinosi, kurie konkurso dalyviai efektyviausiai kovoja su vairuotojo elgseną veikiančiomis vibracijomis. Specialia įranga specialistai matavo per sėdynę žmogaus kūną veikiančius skirtingų dažnių virpesius ir taip objektyviai įvertino automobilio komfortiškumą. Štai automobilių kainų kategorijoje iki 40 tūkst. eurų komfortiškiausius važiavimo rodiklius parodė „Škoda Kodiaq“, „Volkswagen Tiguan“ ir „Škoda Superb“.
Pastarajame gali būti montuojama dinaminė pakaba su atskirais suspaudimą ir atsileidimą reguliuojančiais vožtuvais, todėl tai leidžia tiksliau sureguliuoti važiuoklę ir geriau ją pritaikyti dinamiškam, arba atvirkščiai – labiau komfortiškam, minkštesniam važiavimui.