Gerokai atjaunėjęs suvalkiečių džiaugsmas „Dacia Logan“

Debiutavęs berods aštuonerius metus „Dacia Logan“ buvo pigiausias automobilis mūsų šalies rinkoje. Taip jis ir atrodė – pigiai. Paryžiaus automobilių parodoje spalį pasirodžiusi kardinaliai atnaujinta „Logan/Sandero“ šeima atrodo kur kas solidžiau. Lietuvoje šie automobiliai pasirodys pavasariop. Ar jie taip pat solidžiau elgiasi ir kelyje? Patikrinti tai turėjau progos Ispanijoje, Malagos apylinkėse.
„Dacia Logan“
„Dacia Logan“ / Gamintojų nuotr.

Atgimimas

Nuo 2004, kai „Dacia“ kompanijos vairą perėmė „Renault – Nissan“ aljanso vadovybė, iki praėjusių metų, šių automobilių populiarumas išaugo vienuolika kartų. Iki tol tai buvo sukriošusių automobilių gimdykla, kurie buvo gaminami archaiškų „Renault“ pagrindu. Ėmus gamyklą valdyti vakariečiams, situacija pasikeitė taip žaibiškai, kad to nesitikėjo net „Renault“.

Rumunijoje įsikūrusioje gamykloje buvo nutarta gaminti globalinį itin pigų automobilį besivystančioms rinkoms. Pirmas planas, pagaminti automobilį, kuris nekainuotų 5000 eurų, nepavyko, tačiau nuo pradinio tikslo nutolta netoli – pigiausi „Logan“ pasirodę Lietuvoje kainavo nuo 25 000 litų.

Automobilis tapo tikru hitu ne tik „trečiojo pasaulio“ šalyse, bet ir Vakarų Europoje. Gamykla iš karto ėmė dirbti visu pajėgumu ir prancūzams, valdantiems kompaniją, teko skubiai perkelti dalį gamyklos pajėgumų į kitas šalis. Taip šie automobiliai pradėti gaminti ne tik Rumunijoje, bet ir Maroke, Rusijoje bei dar keliose šalyse.

Įdomu tai, kad šiuo metu, kai Vakarų Europa prispausta krizės, šias mašinas renkasi vis daugiau vakariečių. Pavyzdžiui, Prancūzijoje „Dacia“ yra šešta pagal populiarumą markė!

Kitais metais „Dacia“ debiutuos Didžiosios Britanijos ir Airijos rinkose.

Pirmas naujas automobilis šeimoje

„Dacia“ automobilius renkasi įvairūs žmonės, tačiau įdomu, kad net 39 procentams pirkėjų tai pirmas gyvenime naujas automobilis, iki šiol jie pirkdavo tik naudotus automobilius. Tai puikus skaičius, kuriuo negali pasigirti nei vienas automobilių gamintojas.

Beveik kas antras pirkėjas persėdo į „Dacia“ automobilius iš kitos markės naujo automobilio.

Įdomu tai, kad net 90 procentų visų „Dacia“ automobilių naudojami asmeninėms reikmėms, t.y. žmonės juos perka sau, o įmonių šie automobiliai beveik nedomina. 

Naujam modeliui didelis dėmesys

Pirmos karos „Logan“ užsirekomendavo kaip „neužmušama“ mašina – jokios duobės jai nebaisios, visi keliai geri. Kurdami naują modelį, inžinieriai stengėsi pateisinti šį įvaizdį. 24 naujo modelio prototipai bandymų metu kartu pravažiavo daugiau kaip milijoną kilometrų bandymų įvairiausiomis sąlygomis, pradedant atšiauriausia žiema Skandinavijoje ir baigiant alinančiais karščiais.

Naujam modeliui buvo teikiamas ypatingas dėmesys, nes tai pirmas „Logan“ šeimos automobilių atnaujinimas.

Iki šiol „Dacia“ modelių gamoje „Sandero“ ir „Logan“ užėmė atitinkamai 26 ir 15 procentų nuo visų parduotų „Dacia“ automobilių. Įvedus naują modelį tikimasi, kad šis skaičius padidės.

Automobilis, palyginus su pirmtaku išlaikys tą pačią kainą, tačiau atrodo jis kur kas moderniau ir nebe taip dviprasmiškai, kaip pirmos kartos „Logan“. Kėbulas nebe kampuotas, atsirado išraiškingi žibintai, ypač gale. O „Sandero“ be tos prilipintos bagažinės atrodo visai kaip modernus hečbekas.

Pirmą kartą „Logan“ šeima atsikratė „Žigulius“ primenančio atributo – naujame modelyje išmetimo vamzdžiai paslėpti, todėl iš galo automobilis atrodo kur kas šiuolaikiškesnis.

Automobilio salono dizainas atrodo kur kas moderniau, net bazinis „Logan“ neveikia atstumiančiai. Gaila, kad patogios laikymuisi vidinės durelių rankenos montuojamos tik į brangiausius modelius, bazinių modelių pirkėjai ir toliau turės duris uždarinėti pasinaudodami muilines primenančiais loveliais.

Žinoma, medžiagų kokybė toli gražu nuo idealios, tačiau tai juk automobilis, kuris nekainuoja net 30 000 litų! Be to, jau standartinėje komplektacijoje siūloma kur kas daugiau įrangos. Tiesa, pristatymo metu vienas „Logan“ kūręs inžinierius niš karto pareiškė: „nereikalingų „gadžetų“ šitame automobilyje niekada nebus“.

Bandyti teko prabangias modifikacijas su pilna komplektacija. Įsėdus, nesupratau, kodėl prancūzas sakė, kad nebus „gadžetų“, jeigu čia sumontuotas 7 colių lietimui jautrus ekranas su navigacine įranga ir multimedia aparatūra, su „Bluetooth“ jungtimi, USB jungtimi ir pan.? Taip, aparatūra neskamba kaip „Mark & Levinson“, bet ir automobilis kainuoja dešimt kartų mažiau negu „Audi A8“.

Naujovių daug

Pirmą kartą „Logan“ šeimos automobiliuose atsirado tokia komforto įranga kaip automatinė greičio palaikymo sistema ir greičio apribojimo sistema, liaudyje žinoma „limiterio“ vardu.

Salone, anot kūrėjų, yra gausybė dėtuvių, kurių bendra talpa net 16,7 l. Palyginus su pirmtaku dėtuvių talpa padidėjo beveik dviem su puse litro, daugiausia dėl to, kad galinėse durelėse atsirado dvi didelės talpos.

Be to, jau baziniai „Logan“ modeliai bus komplektuojami su hidrauliniais vairo stiprintuvais. Pirmos kartos baziniai modeliai buvo dar parduodami be stiprintuvo.

Pirmą kartą „Logan“ šeima gavo „Isofix“ vaikiškų kėdučių tvirtinimus, iki šiol tokie nebuvo montuojami. Be to, automobiliai parduodami su keturiomis saugos oro pagalvėmis ir daugybe aktyvaus saugumo funkcijų (ABS, ESP, EBA). Dėka jų stabdymo kelias, palyginus su pirmos kartos „Logan“, sutrumpėjo 2,5 procento.

„Logan“ tapo erdvesnis

„Logan“ šeima gerokai padidėjo. Visi automobiliai, tiek „Logan“, tiek „Sandero“, tiek ir „Stepway“ dabar ilgesni ir platesni, todėl vietos salone pastebimai padaugėjo.

Visiškai pasikeitė centrinė konsolė. Nors klimato kontrolė nenumatyta, bet rankenėlės atrodo kur kas moderniau. Tiesa, jas sukinėti vis dar sunkoka ir pataikyti į norimą oro srautų reguliavimą nėra lengva, nes oro srautai nėra valdomi elektronikos. Tiesiog sukinėjat rankenėles ir jaučiat, kad troselių pagalba kažkur pasukat reikiamas sklendes. Tai dar šiek tiek archaiška, tačiau moderni oro kondicionavimo sistema automobilio kainą gerokai padidintų.

Montuojamos naujos, daug patogesnės sėdynės. Jeigu senosios buvo tokios, lyg sėdėtum ant medžiaga aptrauktos taburetės, tai naujos tapo patogesnės, nors sėdimoji jų dalis vis dar šiek tiek per trumpa.

Didelį dėmesį konstruktoriai skyrė garso izoliacijai, ji buvo gerokai pagerinta, sumažėjo aerodinaminis triukšmas. Tiesa, važinėjant Ispanijoje tai patikrinti buvo sunkoka, nes visi bandyti automobiliai buvo apauti prabangiomis „Michelin“ arba „Continental“ padangomis, kurios yra labai tylios. Nemanau, kad tokios brangios padangos bus montuojamos ir į serijinius bazinius „Logan“ modelius. Nors važiuojant dideliu greičiu tikrai jaučiasi, kad automobilis tylesnis. Tik važiuojant gerokai per 100 km/h greičiu į saloną ima veržtis gaudesys.

Nauji varikliai

Į automobilius bus montuojami vienas iš penkių variklių: dviejų dyzelinių ir trijų benzininių. Be to, pirkėjams bus siūloma rinktis variantus su gamykloje sumontuota dujų įranga. Tiesa, važiuojant su dujomis smarkiai krenta automobilio dinamika, net mažiausias kalniukas tampa sunkiai įveikiama kliūtimi. Užtat tokią versiją bus gerokai pigiau eksploatuoti. Be to, gamykloje sumontuota įranga reiškia, kad automobilis išlaiko garantiją.

Įdomus naujas vieno litro talpos varikliukas, išvystantis 90 AG. Jo galios didžiąja dalimi gyvenimo atvejų daugiau negu pakanka, o dinamika važiuojant iki 100 km/h greičiu subjektyviai netgi geresnė, negu didesnio litražo benzininio variklio.

Be to, kai kuriose modifikacijose atsiras „Eco“ mygtukas, jį paspaudus pasikeičia variklio valdymo programa ir automobilis sutaupo iki dešimtadalio kuro. Bet jeigu važiuodami tokiu režimu norėsite ką nors aplenkti, geriau sistemą trumpam išjunkite, nes automobilis darosi labai vangus.

„Logan“, „Sandero“, „Stepway“ – raskite dešimt skirtumų

Iš esmės tai trys visiškai vienodi modeliai. Jie dalijasi taip vadinamą M0 platformą, t.y. visų automobilių dugnas identiškas, amortizatorių tvirtinimai tokie patys, galinė pakaba identiška. 80 procentų „Sandero“ ir „Logan“ detalių sutampa, jie turi tokius pat salonus, nuo priekio iki vidurinio statramsčio tai vienodi automobiliai.

„Stepway“ vaidina padidinto pravažumo automobilį, tačiau visa vaidyba baigiasi dekoratyvinėmis apsaugomis ir kiek pakeltu kėbulu, padidinta prošvaisa (+ 4 cm palyginus su „Sandero“). Tačiau automobilis varomas tik dviem ratais ir visų varančiųjų ratų modifikacijos nebus. Norintys visureigiškesnio automobilio gali rinktis „Duster“.

Nori sudaryti konkurenciją „second hand'ams“

„Logan“ gamintojai neslepia, kad didžiausias jų uždavinys – rinkoje konkuruoti su naudotais automobiliais.

Pavyzdžiui, į Lenkiją kiekvieną dieną įvežama po 800 naudotų automobilių. Visų jų pirkėjai yra ir potencialūs „Dacia“ pirkėjai, tad rinkos potencialas šiuo atžvilgiu milžiniškas. Tik štai kas sugebės perkalbėti mūsų tautietį persėsti iš 5-7 metų „Audi“ į naują, tegu ir ne prestižinį automobilį, kuriam suteikiama garantija?

Techniniai „Renault Logan 1.2 16 V 75 (LPG) (skliaustuose versijos su dujomis) duomenys

Variklis: benzininis 4 cilindrų

Darbinis tūris: 1149 kub. cm

Maksimali galia: 75 AG esant 5500 aps/min (72 AG)

Maksimalus sukimo momentas: 107 Nm esant 4250 aps/min (102 Nm)

Pavarų dėžė: 5 pavarų mechaninė

Ratai: 185/65 R15

Maksimalus greitis: 156 km/h (154 km/h)

Įsibėgėjimas: 0-100km/h per 14,5 sek. (15,1 sek.)

Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai: 7,7/4,9/5,9 (n.d./n.d./7,5) l/100 km

Degalų bako talpa: 50 l (50 l benzinui ir 32 l dujoms)

Masė: 974 kg (1031 kg)

Kaina: 28790 Lt. (31 810 Lt. versijos su dujomis)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų