Ši padanga, sumanyta „Goodyear“ naujovių kūrimo centro inžinierių ir pavadinta pagal jos sukūrimo kodą „BH03“, gali paversti patiriamą deformaciją į elektros energiją.
Pasaulyje auga susidomėjimas elektromobiliais, todėl tikimasi, kad tokia naujovė patrauks visų transporto priemonių ateitimi suinteresuotų šalių dėmesį. Ši padanga – tai koncepcinis „Goodyear“ naujovių kūrimo proceso rezultatas. Išleisti jos į rinką kol kas neplanuojama.
„Sukurti energiją generuojančią koncepcinę padangą mus paskatino rūpestis energijos šaltiniais ir aplinkosauga.
Kiekviena futuristinė idėja iš pradžių tampa iššūkiu visuomenei.
Kiekviena futuristinė idėja iš pradžių tampa iššūkiu visuomenei. Esame tvirtai įsitikinę, kad ši padanga suteiks įkvėpimo, o šios koncepcijos įžvalgos bus panaudotos kuriant ateities produktus“, – teigė koncepciją kūrusio „Goodyear“ naujovių kūrimo centro Liuksemburge generalinis direktorius Jean-Pierre Jeusette.
Koncepcinė padanga gamina elektros energiją, maitinančią automobilio hibridinės sistemos baterijas, taip pat kitą integruotą technologinę įrangą. Padanga gamina elektrą veikiant dviejų tipų medžiagoms:
– termoelektrinė medžiaga paverčia šilumą (susidarančią ultrajuodajai tekstūrai sugeriant šviesą bei šilumą nejudančios padangos viduje arba padangai riedant, t. y. esant dinaminės būsenos) elektros energija;
– pjezoelektrinė medžiaga padangai deformuojantis paverčia slėgį elektros energija.
Abi naujos medžiagos suformuoja trimatį tinklą, sudarantį vidinę padangos struktūrą, kuri taip pat gali išlaikyti automobilio svorį padangai prakiurus – tai „RunonFlat“ technologijos alternatyva.
Be to, didelis padangos perimetrinis kanalas padidina atsparumą slydimui vandens sluoksniu, o unikalus protektorius sugeria triukšmą.