Greičiausiu iš konkurso „Metų automobilis 2014“ dalyvių galima nominuoti „Mercedes-Benz E350 BluTEC 4MATIC“. Trijų litrų dyzelinį variklį turintis modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,6 sek. ir pasiekia maksimalų 250 km/val. greitį.
Maksimalus greitis galėtų būti dar didesnis, tačiau dėl įstatymų yra ribojamas elektroninio ribotuvo. Į „Mercedes-Benz“ montuojamas variklis išvysto 252 AG ir net 620 Nm sukimo momentą.
Antrą ir trečią vietas pasidalino dvi BMW naujovės: X5 bei 4 serijos kupė. Pirmasis po variklio dangčiu turi 3 l darbinio tūrio dyzelinį variklį, o antrasis – 2 l. Iki 100 km/val. automobiliai įsibėgėja atitinkamai per 6,9 ir 7,3 sek., o jų maksimalus greitis beveik identiškas – 230 ir 232 km/val.
Ketvirtas greičiausių sąraše – ispanas su vokiška širdimi „SEAT Leon FR“. Dviejų litrų darbinio tūrio „Volkswagen“ dyzelinį variklį turintis SEAT 100 km/val. pasiekti gali per 7,5 sek., o jo vidutinės degalų sąnaudos – vos 4,3 l/100 km. Šis keturių cilindrų variklis išvysto 184 AG ir net 380 Nm.
Greičiausias benzinu varomas automobilis – karščiausias korėjietis „KIA pro_cee‘d GT“. 1,6 l darbinio tūrio variklis su turbina išvysto 204 AG bei 265 Nm. Šie parametrai hečbekui leidžia įsibėgėti iki 230 km/val., o 100 km/val. greitį pasiekti per 7,7 sek.
Konkurso „Metų automobilis 2014“ greičiausiųjų „Top 5“:
Automobilis |
0-100 km/val. (sek.) |
Maks. greitis (km/val.) |
Galia (AG) |
Sukimo momentas (Nm) |
Mercedes-Benz E350 BlueTEC 4MATIC* |
6,6 |
250 |
252 |
620 |
BMW X5 3.0d |
6,9 |
230 |
258 |
560 |
BMW 4 2.0d |
7,3 |
232 |
184 |
380 |
SEAT Leon 2.0 TDI FR |
7,5 |
229 |
184 |
380 |
KIA pro_cee‘d GT |
7,7 |
230 |
204 |
265 |
Galingiausias gali turėti beveik 600 AG
Lietuviškajame „Metų automobilio 2014“ konkurse dalyvauja automobiliai, aprūpinti tokiais varikliais, kuriems šalyje numatomas didžiausias pardavimo potencialas. Tačiau tuos pačius automobilius Lietuvoje galima įsigyti ir su gerokai galingesniais varikliais.
Pačiu greičiausiu konkurso automobiliu būtų vadinamas „Mercedes-Benz E63 AMG S“ modelis. Jis po variklio dangčiu turi 5,5 l darbinio tūrio V8 motorą su dviem turbinomis, šios jėgainės generuojama jėga – 585 AG bei 800 Nm. Toks galios antplūdis beveik dvi tonas sveriantį sedaną nuo nulio iki 100 km/val. išjudina per 4,1 sek., o maksimalus greitis apribotas elektroninio ribotuvo ties 250 km/val. žyma.
BMW X5 – toks pat greitas kaip „Subaru Impreza WRX STI“
BMW X5 nusipelno greičiausio automobilio su dyzeliniu varikliu vardo. Šis modelis gali būti komplektuojamas su 3 l darbinio tūrio tris turbinas turinčiu motoru. Jis didelį visureigį iki 100 km/val. įgalina įsibėgėti vos per 5,3 sek., o maksimalus greitis, irgi apribotas elektroniniu ribotuvu, – 250 km/val.
Tai rodikliai, beveik identiški naujausios kartos „Subaru Impreza WRX STI“.
BMW X5 sumontuotas variklis – pirmasis pasaulyje dyzelis su trimis turbinomis. Jis išvysto 381 AG ir net 740 Nm sukimo momentą.
Greičiausias hibridas – „Lexus IS“. 2,5 l benzininį ir elektrinį variklius turintis japoniškas automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,4 sek. Toks variklių duetas leidžia „Lexus IS“ skrieti 200 km/val. greičiu.
6417 cm3 – tai didžiausias variklio darbinis tūris. Tokia V8 jėgainė gali būti talpinama į „Jeep Grand Cherokee“ automobilius, o išvystoma galia – 465 AG – viena didžiausių tarp Lietuvoje parduodamų automobilių.