Anot „Bloomberg“, „Fiat“ apjungs savo transporto priemones su „Tesla“, kad atitiktų naujas taisykles dėl anglies dioksido emisijų reikalavimų.
Sklando gandai, kad tokia „Tesla“ paslauga „Fiat“ kompanijai nebus daroma už ačiū – teks elektromobilių gamintojui sumokėti šimtus milijonų dolerių.
Tačiau tai vis tiek yra geresnis pasirinkimas, kadangi „Jefferies“ analitiko Philippe’o Houchois’o skaičiavimais, naujieji ES reikalavimai „Fiat“ kompanijai yra sunkiai įveikiami ir kasmet – 2020 ir 2021 metais – šis automobilių gamintojas „greičiausiai gautų po 2 mlrd. eurų baudų“.
„Fiat“ išplatino pareiškimą, kuriame teigia, kad jie šiuo klausimu bendradarbiaus su „Tesla“ kompanija, kad „mažiausia kaina užsitikrintų savo tikslą“.
Pagal ES teisės aktus, automobilių gamintojai gali apjungti savo gaminamą produkciją ir taip pasiekti bendrus tikslus. Kadangi „Tesla“ automobiliai nesukuria jokių teršalų, tai jiems yra puiki proga pagelbėti „Fiat“ ir tuo pačiu gauti papildomų pajamų.
Ši paslauga „Fiat“ gali kainuoti apie 500 mln eurų, tačiau kompanija oficialiai to nepatvirtino ir tik teigia, kad šis susitarimas yra orientuotas į aplinką:
„Esame įsipareigoję mažinti visų mūsų produktų emisijas. Toks susitarimas (su Tesla) suteiks mums lankstumo tiekti tuos produktus, kurių nori mūsų klientai už pačią mažiausią kainą“.
Panašiai elgiasi ir kiti gamintojai
Taip elgiasi ir kitos kompanijos. „Mazda Motor Corp“ apjungia pajėgas su „Toyota Motor Corp“, kad atitiktų naująjį ES reguliavimą, kuris nurodo, kad iki 2021-ųjų metų vidutinis naujų automobilių išmetamų teršalų kiekis negalės viršyti 95 gramų CO2 kilometrui. Šiuo metu standartas yra 130 gr. CO2/km ir daugeliui gamintojų tai nesukelia problemų, bet 95 gramų rodiklis yra kur kas sunkiau pasiekiamas.
Įdomus momentas, kad „Tesla“ Jungtinėse Amerikos Valstijose tokią taktiką naudoja jau trejus metus ir pardavinėja išmetamųjų teršalų kreditus kompanijoms, kurios neatitinka teisinio reguliavimo.
JAV įstatymai leidžia nulinės emisijos transporto priemonių gamintojams kaupti kreditus ir juos parduoti toms įmonėms, kurioms jų trūksta.
Per šiuos trejus metus „Tesla“ iš tokios veiklos uždirbo daugiau 1 milijardą eurų ir JAV vertybinių popierių ir biržos komisijai pateiktose metinėse ataskaitose matyti, kad be šių pajamų „Tesla“ būtų turėjusi finansinių problemų.
Tokia sistema, kai vieni pardavinėja sukauptus kreditus ar kitus vienetus kompanijoms, kurios gerokai labiau teršią aplinką, skamba ne itin patraukliai, tačiau galutinis rezultatas vis tiek yra teigiamas – švaresnė aplinka.
Kasmet reikalavimai griežtėja ir taršius automobilius gaminančios kompanijos tokiu elgesiu gauna papildomo laiko keisti savo veiklos metodus ir prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos žaidimo taisyklių. Kitu atveju joms greičiausiai tektų tiesiog bankrutuoti.
O elektromobilius, vandeniliu ir kitu švariu kuru varomų transporto priemonių gamintojai gauna papildomų pajamų, dėl ko gali dar labiau ir greičiau plėsti gamybą, mažinti jos kaštus ir taip atpiginti savo produkciją. Tad vertinant objektyviai – laimi visi.