Le Mano prototipai yra tikrai neeiliniai automobiliai, tačiau NASCAR Europoje dar retesni. 2008 metais Europoje pirmą kartą startavęs čempionatas šiuo metu sutraukia nemažai geriausių pasaulio pilotų. „Formulės 1“ čempionas Jacques Villeneuve čia lenktyniaus ir šiemet. Daug buvusių garsių lenktynininkų pasirenka Euro NASCAR dėl geros konkurencijos, todėl čia netrūksta ir greito jaunimo. Čempionato organizatoriai kasmet rengia „Recruitment Days“, kurių metu geriausiai pasirodę jauni lenktynininkai sulaukia finansinės paramos visam sezonui. O ji gali siekti iki 50 proc. biudžeto.
G.Grinbergas Euro NASCAR akiratyje buvo dar 2018 metais, kai gavo pirmą kvietimą į naujokų bandymus. Tuomet teko atsakyti neigiamai, nes jau buvo sutarta dėl dalyvavimo 2019 metų Europos Le Mans Serijoje. Kvietimas buvo pakartotas ir 2020 metais. Ir tik praėjusią savaitę, sulaukęs asmeninio Euro NASCAR čempionato prezidento Jerome Galpin skambučio, lietuvis pasiryžo išbandyti retą automobilį ir pagalvoti apie dalyvavimą šiame čempionate.
Beje, tai nebus tiesiog pasivažinėjimas dar vienu ypač galingu automobiliu. Bandymai Prancūzijoje lems ir 2022 metų G.Grinbergo planus. Euro NASCAR bolidas labiau pritaikytas mums įprastoms žiedinėms trasoms, kai JAV NASCAR Cup skirtas Amerikoje mėgiamoms ovalų trasoms. Tačiau visi NASCAR automobiliai gaminami laikantis tų pačių principų. Gustas pilotuos 50 numeriu pažymėtą mašiną, kuri ne tik naudojama lenktynėse, bet dalyvauja ypatinguose renginiuose, Goodwoodo greičio festivalyje. 5,7 litrų darbo tūrio V8 variklis pasiekia 420 arklio galių, o maksimalus greitis apie 260 km/h.
„Dar prieš porą metų man net mintis nebuvo kilusi pabandyti NASCAR. Tačiau pernai vienu automobiliu Azijos Le Mans Serijoje lenktyniavau su NASCAR lenktynininku Cody Ware. Jis nemažai papasakojo apie šių lenktynių specifiką ir man pasidarė įdomu.
Pradėjau domėtis ir pamačiau, kad čia visai kitas autosporto pasaulis, nei mums įprastas. O tai, kas neįprasta, visuomet traukia. Man labiau žinomi LMP3 ar LMP2 kategorijų prototipai labai greitai gali važiuoti dėl daugybės efektyvių aerodinaminių elementų sukuriamos didelės prispaudžiamosios jėgos. Tuo tarpu, NASCAR automobilis visą sukibimą su asfaltu gauna tik iš padangų ir pakabos. Visų iki šiol vairuotų automobilių pavaras keisdavau svirtelėmis prie vairo, taigi manęs laukia dar viena man visiškai nepažįstama teritorija – mechaninė 4 pavarų dėžė. Labai laukiu šio testo ir labai dėkoju rėmėjams „Elevita“, „Degarda“, „Parnasas“, „August“, „Manvesta“,- džiaugėsi lenktynininkas.
G.Grinbergas bus pirmasis lenktynininkas iš Lietuvos, išbandęs NASCAR automobilį. Reikia pažymėti, kad NASCAR buvo vienintelis aukščiausio lygio čempionatas JAV, 2020 metais sugebėjęs surengti visas planuotas lenktynes ir yra sportas Nr 1 Jungtinėse Valstijose.